Par på julbalen
Forum > Fanfiction > Par på julbalen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hejsan!
Detta är min andra FF, har skrivit lite innan. Har någon av er sett Love Actually? Om ni har det kan ni nog ana lite hur jag kommer att bygga upp denna fanfiction! Och för er som inte har gjort det: man följer några olika personers liv, men här så kommer vi få följa olika personer när de ska bjuda ut sina respektive bal-dejter till julbalen. OBS! Jag kommer inte följa boken helt, alltså bara för att Harry och Parvati gick på balen betyder det inte att de garanterat kommer göra det i denna berättelsen. Och vissa personer har kanske inte ens hunnit komma till skolan än, medan andra redan har lämnat den. Rating: jag säger PG för att vara på den säkra sidan Så... Är någon intresserad av att läsa? 27 jan, 2013 19:40
Detta inlägg ändrades senast 2013-01-29 kl. 17:46
|
|
limpan01
Elev |
jag
Do not pity the dead harry. Pity the living. And above all that, pity the one who think One Direction makes good music. 27 jan, 2013 19:43 |
|
Borttagen
|
Han såg henne på långt håll. Den lilla häxan, som alltid stack ut ur mängden med sin rosa klädnad, i skarp kontrast till allt det svarta. Hon lyste upp hela korridoren som han nyss hade städat skinande ren. De skulle bli ett så fint par. Båda två var ju så vackra...
Argus Filch, den evige enstöringen på Hogwarts hade fallit huvudstupa för Dolores Umbridge redan första gången de mötts. Hur kunde han undvika det? Hon var ju perfekt; hon hatade barn lika mycket som han, hon gav honom friheten att göra lite som han ville och dessutom var de ett team. Med hennes tillåtelse skulle han köra ut Peeves från Hogwarts. Men det skulle bli ett senare projekt. Det fanns saker som var långt mer viktiga nu. Det var faktiskt snart dags för julbal. Filch hade planerat in i minsta detalj hur han skulle bjuda ut henne. Under hans många ensamma år hade han hunnit läsa åtskilliga mugglarromaner om kärlek. Alla kvinnor verkade älska romantiska, spontana saker, som att mannen sjöng en serenad under deras balkong eller storslaget bjöd ut dem mitt i ett rum fyllt med folk. Men Dolores hade ingen balkong, så Filch hade ordnat med andra arrangeman. Mitt i natten skulle han gå ut ur slottet och kasta en sten på Dolores fönster (som i och för sig låg på femte våningen). När hon märkte att han stod där skulle hon öppna fönstret och le sådär flickaktigt mot honom. Filch älskade när hon log. Hon liknade en padda då, och Filch älskade djur. När hon väl hade öppnat fönstret skulle han göra en gest åt henne att komma ner, och sedan skulle de vandra över markerna tillsammans. Han skulle äntligen få berätta hur mycket han tyckte om henne. Allting skulle vara perfekt, och när de kommit ner till sjön, som ännu inte var frusen, skulle han bjuda henne på balen. Hon skulle svar ja där i månskenet, och han skulle sedan ta med henne tillbaka till slottet. Det skulle bli storslaget! ______________________ Okej, första kapitlet blev ganska tråkigt och kort, men det blir bättre sen! 28 jan, 2013 14:59 |
Forum > Fanfiction > Par på julbalen
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen