Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Den Magiska Tre-kampen (SV)

Forum > Fanfiction > Den Magiska Tre-kampen (SV)

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Den Magiska Tre-kampen
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills:
Färdigskriven: Nej
Rating: PG
Beskrivning: Den magiska 3-kampen ska äga rum på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.
Det blir en 3-kamp full med faror, lycka och naturligtvist magi!

Berättelsen skrivs i tredjeperson, alltså han/hon/det.
Den handlar mest om Bonnie Clark, en flicka som går sitt femte år på skolan.
_____________________________
Kapitel 1 - Den Magiska Tre-kampen

"Jean Lewis" ropade professor McGonagall och en flicka med gyllene hår kom fram och satte sig på pallen.
"RAVENCLAW" utbrast sorteringshatten, som nu lyftes upp från flickans huvud.
Ravenclaw bordet applåderade då Jean satte sig vid det stora avlånga bordet.

Sorteringen pågick i yttligare en sju minuter innan det blev dags för att få äta.
"Låt festen börja" sade professor Dumbledore och då han avslutat meningen dök det upp allt man kunde tänka sig att äta på alla fyra borden.
Bonnie började ett samtal med Yue som satt mittemot henne, de pratade om deras sommarlov.
Det visade sig att Yue hade varit i Västindien medan hon själv bara hade varit i Wales, hos sin mormor.

Bonnie hade precis slickat upp glasyren på en cupcake som hon tagit från ett efterrätts fat på mitten av bordet, då professor Dumbledore reste sig upp.
"Får jag be om er tystnad" vilket han inte behövde säga eftersom det redan blivit knäpptyst då han rest sig.
"Som kanske era föräldrar berättat för er om ni har någon förälder på ministret, så har Hogwarts blivit utvalda/inbjudna till den Magiska tre-kampen!"
Det hördes nu röster i salen, som diskuterade det som professorn nyss hade sagt.
*harkel*" Det är en väldigt stor ära, för er som ej vet vad tre-kampen innebär, så är det så att med jämna mellanrum årdnas en tävling, en tre-kamp, där en, bara en, deltagare från var skola deltar i tävlingen. Kampen är mellan tre skolor. De tre skolorna som deltar i år är Hogwarts, Salemhäxornas institut och Durmstrang skolan.
Tävlingen innehåller faror, farliga faror, och därför har Trolldomsministeriet bestämmt en åldersgräns på femton år.
Priset? Priset är 1000 galleoner och evig ära. Några frågor?" Det var fortfarande knäpptyst.
__________________

Skulle skriva mer men, Solsidan har börjat o.O

6 mar, 2011 20:06

Moldemort
Elev

Avatar


MER! (tittar också på solsidan)

And this one time, i wanted to take lilys... boobies and... put them on my face, and go BRLBRLBRLBRLBRL! - Snape, a very potter sequel

6 mar, 2011 20:08

Luna 1
Elev

Avatar


lol

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F3150hg5.gif Tumblr.

7 mar, 2011 16:44

Borttagen

Avatar


Forts. på kapitel 1

"Jag tänker inte delta!" Utbrast Yue senare i sällskaps rummet.
"Inte jag heller" sade Bonnie lite tyst så att bara Yue kunde höra.
"Ska ni delta?" frågade en manlig röst bakom dem, Stephen.
"Nej." svarade Yue innan Bonnie hann svara.
"Ska du?" frågade Bonnie Stephen.
"Absolut, 1000 galleoner, evig ära. Låter det inte bra?"
"Äsch, jag går och lägger mig" sade Yue och reste sig upp.
"Jag med" sade Bonnie "Godnatt"

Bonnie kunde inte sova den natten.
Hon hade sagt till Yue att hon inte skulle delta i 3-kampen, men hon var inte säker.
Stephen hade ju haft rätt, 1000 galleoner och evig ära var ju inte så illa. Inte illa alls.

På lektionen i förvandlingskonst förmiddagen därpå lyssnade Bonnie bara halvt.
Hon hade fortfarande inte bestämmt sig om hon skulle delta i kampen eller inte.
Men trots att hon knappt lyssnade på lektionen lyckades hon förvandla fjäderpennor till stora, svarta och eleganta fåglar.

20 mar, 2011 08:43

Borttagen

Avatar


MER!!!!!

20 mar, 2011 08:59

Borttagen

Avatar


Kapitel 2 - Min lapp

På eftermiddagen så hade Bonnie bestämt sig.
Hon skulle delta.
Hon skulle inte säga något till Nelly,
Nelly skulle säkert bara få henne och ändra sig,
och Bonnie ville att hon lyckades göra någonting iallafall.

Efter lektionerna på denna soliga måndag så gick Bonnie till sovsalarna.
Hon tog upp en bit pargament, en fjäderpenna och bläck.
Hon krafsade ner 'Bonnie Clark - Hogwarts'.
Hon skyndade sig tillbaka till sällskapsrummet där hon började spela schack med Stephen.

På väg till middagen så lade hon i hemlighet ned
lappen i den flammande bägaren som hade
placerats i entré hallen.
Ingen såg henne ... trodde hon...
Under middagen pratade hon glatt med Nelly.
_______________________________

Orkar inte skriva så långt ... just nu.

25 mar, 2011 19:19

Knizzlare
Elev

Avatar


Bra! Fortsätt

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F82486a7d24290c82d9ac5db56737c905%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o4_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8d16457e566f9d2b88a0c731044fcff9%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o6_250.gif

25 mar, 2011 19:24

Borttagen

Avatar


ok

25 mar, 2011 19:26

Borttagen

Avatar


Skriver så fort jag blivit klar med några fler kapitel, så jag kan lägga ut dem.

25 mar, 2011 19:28

Borttagen

Avatar


varför vll du inte bli min vän?

25 mar, 2011 19:30

1 2 3

Forum > Fanfiction > Den Magiska Tre-kampen (SV)

Du får inte svara på den här tråden.