Okej att byta ut skådisar?
Forum > Harry Potter > Okej att byta ut skådisar?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Pygmepuffen
Elev |
Som vissa av er kanske vet har faktiskt några olika skådisar blivit utbytta i Harry Potter.
Först har vi Lavender Brown: Som gick från... ![]() Till den mer kända... ![]() Det var en massa snack om rasism efter det. Sen finns ju också Crabbe... ![]() som blev utbytt efter att han blev haffad för att sälja knark eller ngt sånt... Tycker ni det är okej/bra att byta ut dessa skådisar? Varför/varför inte? Är det någon ni hellre sett utbytt? 2 jan, 2013 13:07 |
|
Borttagen
|
Okej, jag måste erkänna att jag inte hade en aning om att tjejen från andra filmen var Lavender Brown. Personligen minns jag inte hur Lavender beskrivs i boken, men om hon inte beskrivs som mörkhyad är det ju mer "rätt" med den senare Lavender om man utgår ifrån den. Jag förstår varför de bytt skådis. Jag menar, har man en roll i en film som inte dyker upp igen förrän många år senare så är det ju långt ifrån säkert att den personen kan eller vill vara med igen, eller om hen har förutsättningar att göra rollen bra. Jag tror inte att hon blev utbytt för att hon är mörkhyad (det hoppas jag verkligen inte i alla fall).
Bytena av Crabbe och Goyle tycker jag är lite värre, eftersom det blir så uppenbart. När jag såg Crabbe i senaste filmen så var det bara "Vem är det där? Varför har de med Blaise istället för Crabbe?" men jag förstår att man kanske ogärna har med knarkare i produktioner, om det nu var så det förhöll sig. När det kommer till skådisar jag gärna hade sett utbytta så har jag i huvudsak bara en sak att säga: Bonnie Wright. 2 jan, 2013 13:34 |
|
NyTo
Elev |
Skrivet av Borttagen: Bytena av Crabbe och Goyle tycker jag är lite värre, eftersom det blir så uppenbart. När jag såg Crabbe i senaste filmen så var det bara "Vem är det där? Varför har de med Blaise istället för Crabbe?" men jag förstår att man kanske ogärna har med knarkare i produktioner, om det nu var så det förhöll sig. Håller med här.
2 jan, 2013 14:59 |
|
Pygmepuffen
Elev |
Skrivet av Borttagen: Okej, jag måste erkänna att jag inte hade en aning om att tjejen från andra filmen var Lavender Brown. Personligen minns jag inte hur Lavender beskrivs i boken, men om hon inte beskrivs som mörkhyad är det ju mer "rätt" med den senare Lavender om man utgår ifrån den. Jag förstår varför de bytt skådis. Jag menar, har man en roll i en film som inte dyker upp igen förrän många år senare så är det ju långt ifrån säkert att den personen kan eller vill vara med igen, eller om hen har förutsättningar att göra rollen bra. Jag tror inte att hon blev utbytt för att hon är mörkhyad (det hoppas jag verkligen inte i alla fall). Bytena av Crabbe och Goyle tycker jag är lite värre, eftersom det blir så uppenbart. När jag såg Crabbe i senaste filmen så var det bara "Vem är det där? Varför har de med Blaise istället för Crabbe?" men jag förstår att man kanske ogärna har med knarkare i produktioner, om det nu var så det förhöll sig. När det kommer till skådisar jag gärna hade sett utbytta så har jag i huvudsak bara en sak att säga: Bonnie Wright. Jag tror att hela Lavender-grejen kan ha och göra med att hon blev en större karaktär och att det blev viktigare att få henne lik tjejen i boken. De ville få fram en väldigt tjejig tjej och då funkade väl inte den gamla för att hon antingen inte var en tillräckligt bra skådespelerska eller för att hon såg fel ut. Hela knark-grejen är jag osäker på. Är inte alls säker på att det var rätt att byta ut honom. Och med Bonnie Wright har du förstås helt rätt xD 2 jan, 2013 23:20 |
|
Thedoctorshyffledor
Elev |
Jag hade ingen aning om att Lavender var med i de första filmerna, jag blev mer upprörd över Pansy Parkinson utbytet...
Ja, det kan ju vara personliga skäl att de byter skådis, men det känns som om de tror att vi inte märker... 3 jan, 2013 11:41 |
|
Borttagen
|
Men jag gillar hur de löste problemet med Crabbes skådespelare, för att istället för att byta ut skådespelare bytte de karaktär. Vilket jag tycker är bra!
3 jan, 2013 11:51 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Men jag gillar hur de löste problemet med Crabbes skådespelare, för att istället för att byta ut skådespelare bytte de karaktär. Vilket jag tycker är bra! Förlåt men nu är jag förvirrad, har dom ytt karaktär? 0: 3 jan, 2013 11:54 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Men jag gillar hur de löste problemet med Crabbes skådespelare, för att istället för att byta ut skådespelare bytte de karaktär. Vilket jag tycker är bra! Förlåt men nu är jag förvirrad, har dom ytt karaktär? 0: Den ''nye'' är Blaise Zabini och inte Vincent Crabbe Alltså de tog bort Crabbe's karaktär och satte in en annan! 3 jan, 2013 11:57
Detta inlägg ändrades senast 2013-01- 3 kl. 11:58
|
|
Zmaragd
Elev |
Jag är också upprörd av Pansy- bytet, speciellt då jag anser att Genevieve Gaunt passar perfekt som Pansy, dock inte Scarlett Brune. Har ingen aning om varför dom bytte, men jag tycker iallafall inte att det var rätt. Pansy är ju också en av mina favoritkaraktärer så :3
Angående Crabbe har jag hört helt andra anledningar, men jag har ingen aning om vad som är sant.. Sedan är det Dumbledore som jag är lite bekymrad över. Efter Richard Harris bortgång tycker jag att de faktiskt kunde ha valt någon annan än Michael Gambon. Han har inte alls den där snälla-Dumbledore-känslan... ![]()
3 jan, 2013 11:57 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Men jag gillar hur de löste problemet med Crabbes skådespelare, för att istället för att byta ut skådespelare bytte de karaktär. Vilket jag tycker är bra! Förlåt men nu är jag förvirrad, har dom ytt karaktär? 0: Den ''nye'' är Blaise Zabini och inte Vincent Crabbe Jaha, men vad sa dom hände med Crabbe då? Nu låter jag helt borta 0.o 3 jan, 2013 11:58 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen