Potter mässan
Forum > Mugglarportalen > Potter mässan
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Inte för att vara taskig men harry potter mässan var inte så kul enilgt mig, det var för dyrt jag menar åttio kronor för ett barn och hundra för en vuxen är dyrt!
Det finns nästan inget att göra och stället var proppfullt! Det är taskigt att bli stämd för något som är Snat och allmänt tråkigt! 31 dec, 2012 12:28 |
|
viktor
Elev |
Skrivet av Borttagen: Själv tyckte jag Pottermässam var GRYM, träffa alla UNDERBARA Mugglisar, se Wrock band live, det var GRYMT håller inte med dig över huvud taget!!!!Inte för att vara taskig men harry potter mässan var inte så kul enilgt mig, det var för dyrt jag menar åttio kronor för ett barn och hundra för en vuxen är dyrt! Det finns nästan inget att göra och stället var proppfullt! Det är taskigt att bli stämd för något som är Snat och allmänt tråkigt! 31 dec, 2012 12:37 |
|
Borttagen
|
Det märktes att det skapades bara för att käna pengar, tre stånd och flera timmar tills att bandet öppnades!
Du får tycka som du vill men jag tycker inte att det var nå kul alls 31 dec, 2012 12:58 |
|
Borttagen
|
Li allvarligt talat det är sånt man håller för sig själv!! Och du, jag vill absolut inte vara taskig!!!!!
31 dec, 2012 13:00 |
|
viktor
Elev |
Skrivet av Borttagen: NEJ, det skapades för att ha kul, och att kunna träffa Mugglisar, precis som alla andra konvent Det märktes att det skapades bara för att käna pengar, tre stånd och flera timmar tills att bandet öppnades! Du får tycka som du vill men jag tycker inte att det var nå kul alls För övrigt tycker jag inte att du måste skriva det här i ett forum, sånt kan du hålla för dig själv 31 dec, 2012 13:12 |
|
Oskan
Elev |
Kan bara säga att de flesta Harry Potter konvent eller liknande i Sverige inte har som mål att tjäna pengar, utan att samla Harry Potter fans. Alla pengar de får in används till konventet, mässan eller vad det handlar om och pengar som blir över brukar i regel skänkas vidare till andra som ska hitta på något, det är inga pengar som hamnar i egna fickor, om man inte räknar de som står vid stånden och säljer sitt hantverk. De får ut ett liten ersättning för både materiell, tid och förmåga.
I vissa fall skänks även pengar som fås in till Lumos - ett projekt som JK Rowling startade för att hjälpa utsatta barn. Hoppas att detta kunde klara upp vissa saker =) Btw, tycker inte att det var särskilt dyrt, lite måste det kosta för att det ska kunna bli något över huvud taget och då stödjer man gärna de som lägger ned många många timmar på att kunna fixa något sånt här. "May the force be equal to mass times acceleration" 31 dec, 2012 13:21
Detta inlägg ändrades senast 2012-12-31 kl. 13:23
|
|
Li
Biträdande rektor |
Det var ju tråkigt att du tyckte det
Sedan är det ju även ett faktum att mässan inte på något sätt var vinstdrivande - och den vinst som faktiskt blev skänktes till välgörenhet, Min stora dag för att vara mer exakt, för att kunna göra livet bättre för sjuka barn i Sverige Låser tråden då det är ganska trist att se saker som inte stämmer kastas fram och tillbaka på ett otrevligt sätt. Gott nytt år! without something there is no nothing 31 dec, 2012 13:22 |
Forum > Mugglarportalen > Potter mässan
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen