Vissa blir spöken, andra inte??
Forum > Harry Potter > Vissa blir spöken, andra inte??
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sallymalfoy
Elev |
Har tänkt på en sak, ni kanske vet svaret på min lilla fråga?
Huvudlöse Nick är ju ett spöke, alltså har han dött. Men när tex Dumbledore dör så blir han ju ingenting? Varför blev han inte själv ett spöke? Det finns ju massa som dött och inte blivit spöken. 28 dec, 2012 22:49
Detta inlägg ändrades senast 2012-12-29 kl. 00:37
|
|
Borttagen
|
I femman när Sirius har dött så letar Harry efter honom, och frågar Nick, och får svaret att man kan välja. De flesta väljer att dö på riktigt, och ibland önskar Nick att han också gjorde det.
28 dec, 2012 22:54 |
|
Sallymalfoy
Elev |
Skrivet av Borttagen: I femman när Sirius har dött så letar Harry efter honom, och frågar Nick, och får svaret att man kan välja. De flesta väljer att dö på riktigt, och ibland önskar Nick att han också gjorde det. Jaha! Tack så mycket, har inte läst femman ännu så tack för svaret, 28 dec, 2012 22:57 |
|
LauraE
Elev |
Jag ska tillägga att det oftast är "fega" personer som väljer att bli spöken. De vågar inte gå vidare, och det gör att de måste gå kvar på jorden i all evighet.
Tumblr: http://lauradobby.tumblr.com/
29 dec, 2012 11:30 |
|
Godrica
Elev |
Ja, precis som de tidigare sagt. Man kan välja att dö på riktigt eller att stanna på jorden. Men oftast är man feg om man stannar på jorden.
29 dec, 2012 13:24 |
Forum > Harry Potter > Vissa blir spöken, andra inte??
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen