Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Relegerad!

Forum > Harry Potter > Relegerad!

1 2 3
Användare Inlägg
themarauder
Lärare

Avatar


Jag har aldrig fattat detta:
Varför får du inte längre använda magi om du blir relegerad från Hogwarts? Får man inte starta om och börja på en annan skola? Jag menar - man slutar ju inte vara magisk bara för att man blir relegerad... Väldigt knasigt.

OCH

Hagrid blir relegerad för att de tror att det är han som har öppnat hemligheternas kammare, MEN i andra boken får man ju reda på att han var oskyldig. Borde inte han då få en massa ursäkter, och en ny stav?

=) - just like themarauder

28 dec, 2012 20:52

Borttagen

Avatar


1. Jo, det borde ju vara så! :O

2. Jo... det borde han ha fått!

28 dec, 2012 21:00

themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av Borttagen:
1. Jo, det borde ju vara så! :O

2. Jo... det borde han ha fått!

Precis!! Känns ju knasigt.. En miss från JK's sida? Eller har hon svar på tal - jag undrar!!

=) - just like themarauder

28 dec, 2012 21:02

Borttagen

Avatar


Skrivet av themarauder:
Skrivet av Borttagen:
1. Jo, det borde ju vara så! :O

2. Jo... det borde han ha fått!

Precis!! Känns ju knasigt.. En miss från JK's sida? Eller har hon svar på tal - jag undrar!!
Skriv till henne vettja!

28 dec, 2012 21:04

LaylaCatcher
Elev

Avatar


Skrivet av themarauder:
Skrivet av Borttagen:
1. Jo, det borde ju vara så! :O

2. Jo... det borde han ha fått!

Precis!! Känns ju knasigt.. En miss från JK's sida? Eller har hon svar på tal - jag undrar!!


Jag har också funderat på det.

1. Att han inte får tillbaka den för att han brutit mot rgelerna genom att bygga paraplyet...

2. Att han trivs med det han har och fortsätter så?

Nej, inget låter så sannolikt av dessa två.

Imagination and dreaming is my life

28 dec, 2012 21:04

themarauder
Lärare

Avatar


LaylaCatcher: Nej, för det är väl bara Dumbledore som vet om paraplyet??

Alltså, jag vill verkligen ha en logisk förklaring...

=) - just like themarauder

28 dec, 2012 21:05

Sallymalfoy
Elev

Avatar


Sant, håller med dig. J.K kan ju vara lite klurig

28 dec, 2012 22:42

lunalovegood!!
Elev

Avatar


Skrivet av Sallymalfoy:
Sant, håller med dig. J.K kan ju vara lite klurig
Ja det är hon, men då får vi ju saker att diskutera om.

29 dec, 2012 09:15

LauraE
Elev

Avatar


Skrivet av themarauder:
Jag har aldrig fattat detta:
Varför får du inte längre använda magi om du blir relegerad från Hogwarts? Får man inte starta om och börja på en annan skola? Jag menar - man slutar ju inte vara magisk bara för att man blir relegerad... Väldigt knasigt.

OCH

Hagrid blir relegerad för att de tror att det är han som har öppnat hemligheternas kammare, MEN i andra boken får man ju reda på att han var oskyldig. Borde inte han då få en massa ursäkter, och en ny stav?


Det är väl bara om man har begått ett brott som man får trollstaven bruten? Inte bara för att man blir relegerad från Hogwarts. (Vilket man oftast blir pga brott)

Sen så tänkte de väl att han fortfarande hade öppnat kammaren första gången men inte andra? x)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi48.tinypic.com%2Fopr3b9.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi49.tinypic.com%2F2dme35k.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2Fv8cw1j.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi48.tinypic.com%2Fillt1w.gif Tumblr: http://lauradobby.tumblr.com/

29 dec, 2012 11:26

Godrica
Elev

Avatar


Hm... Har funderat över detta, och det är knasigt, men samtidigt måste vi fundera och klura. Men visst, man kanske vill ha ett svar.

29 dec, 2012 13:25

1 2 3

Forum > Harry Potter > Relegerad!

Du får inte svara på den här tråden.