"Vanlig" kunskap?
Forum > Harry Potter > "Vanlig" kunskap?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag har tyckt att det här har varit konstigt sen första gången jag läste böckerna, hur lär sig alla trollkarlar och häxor tex. matte? Tex Ron går ju inte i en vanlig mugglarskola, han vet ju inte ens vad telefon är för något. Då borde han ju inte kunna någon matte.
Någon som tänkt på det? 28 dec, 2012 11:57 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag har tyckt att det här har varit konstigt sen första gången jag läste böckerna, hur lär sig alla trollkarlar och häxor tex. matte? Tex Ron går ju inte i en vanlig mugglarskola, han vet ju inte ens vad telefon är för något. Då borde han ju inte kunna någon matte. Någon som tänkt på det? 28 dec, 2012 12:01 |
|
Borttagen
|
?
Varför citerar du bara mig utan att svara? 28 dec, 2012 12:06 |
|
mollylisa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag har tyckt att det här har varit konstigt sen första gången jag läste böckerna, hur lär sig alla trollkarlar och häxor tex. matte? Tex Ron går ju inte i en vanlig mugglarskola, han vet ju inte ens vad telefon är för något. Då borde han ju inte kunna någon matte. Någon som tänkt på det? Jag har tänkt på det, men Molly kanske andvändenågon trollformel så att de lärde sig på en sekund 28 dec, 2012 12:07 |
|
Candys
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Jag har tyckt att det här har varit konstigt sen första gången jag läste böckerna, hur lär sig alla trollkarlar och häxor tex. matte? Tex Ron går ju inte i en vanlig mugglarskola, han vet ju inte ens vad telefon är för något. Då borde han ju inte kunna någon matte. Någon som tänkt på det? Ja det är konstigt.Men trollkarlar/häxor behöver nog inte kunna matte och sånna ämnen.De kan trolla det räcker nog bra.Fast det är nog svårt om en trollkarl/häxa blir utsparkad från sin skola och måste gå i vanlig mugglar skola. ![]() 28 dec, 2012 12:10 |
|
Borttagen
|
Ja, för om man är 16 år och blir relegerad så får man ju inte använda trollkonst. Och då blir det lite konstigt om man börjar vanlig mugglarskola...
28 dec, 2012 12:14 |
|
themarauder
Lärare |
Fast frågan är ju hur de lär sig att stava och liknande! Jag och min mamma har diskuterat detta.
Antagligen blir de hemskolade etc, och jag tror att många sätter sina barn i mugglarskolor så att de blir mer socialt kompetenta etc också! Kan nog bli rätt ensamt annars! =) - just like themarauder 28 dec, 2012 16:21 |
|
Candys
Elev |
Det är bäst att inte bli religerad från sin skola!
28 dec, 2012 18:16 |
|
PureSlytherin
Elev |
Antingen får de väl hemundervisning eller så löser Ministeriet det på något vis. Det känns inte som om särskilt många trollkarlsbarn sätts i mugglarskolor, för då skulle de ju veta lite mer om mugglarvärlden än de verkar göra, kan man tycka.
29 dec, 2012 17:59 |
|
LaylaCatcher
Elev |
Är inte typ Talmagi matte lr något annat vi lär oss?
Och kvastflygning på ettan kan väll räknas som P.E. Trolldryckskonst-Kemi? Nej, men tror som ni andra att de får något hemma. Skrivet av PureSlytherin: Antingen får de väl hemundervisning eller så löser Ministeriet det på något vis. Det känns inte som om särskilt många trollkarlsbarn sätts i mugglarskolor, för då skulle de ju veta lite mer om mugglarvärlden än de verkar göra, kan man tycka. Imagination and dreaming is my life 29 dec, 2012 21:02 |
Forum > Harry Potter > "Vanlig" kunskap?
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen