Not same person anymore - Draco Malfoy (SV)
Forum > Fanfiction > Not same person anymore - Draco Malfoy (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sallymalfoy
Elev |
Min första FF. En typisk Dramoine berättelse. Okej, inte typisk. Ska försöka skilja den lite ifrån alla andra kärleks berättelser.Hope u like it. Gärna lite kritik tack, då jag vill förbättra mitt skrivande.
Titel: Not same person anymore. Språk: Svenska Huvudpersoner : Hermoine Granger & Draco Malfoy. Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 5 Färdigskriven: Nej Rating: PG Beskrivning Handling: Det är Dracos femte år på Hogwarts! Men Draco slutar inte tänka på Hermoine. Hennes skratt ekar i hans huvud. Han får inte bort tanken av henne. Hermoine är förvånad över Dracos beteende, han beteer sig annorluda. Han är.. snäll? Vad är det som händer mellan Draco och Hermoine? Ännu en Dramoine berättelse här på mugglis, som jag hoppas att ni kommer att gilla! Kapitel 1. Höstterminen hade börjat på Hogwarts! Draco satt vid Slytherin bordet i stora salen och lyssnade på Dumbledore som pratade om den nya terminen och hälsade alla nya elever välkomna. Draco slutade lyssna efter ett tag, istället kollade han runt på alla nya första års elever & de andra bekanta ansiktena. Han kollade på Hermoine Granger, hon skrattade. Förmodligen åt något roligt som Ron hade sagt. Draco log när han såg henne, hennes skratt var ett sånt man blev glad av att höra. Men vad satt han och tänkte på? Han satt och tänkte på Hermoines skratt! Hon är ju dessutom mugglar född. Han försökte skaka bort tankarna om Hermoine. Men hennes skratt ekade inne Dracos huvud. istället kollade han på Pansy, Pansy Parkinsson. Hon var renblodig och dessutom en slytherinare. men hon var irriterande. Ingenting för mig, tänkte Draco och lät återigen blicken falla på Hermoine. 27 dec, 2012 23:09
Detta inlägg ändrades senast 2012-12-30 kl. 15:29
|
|
Trezzan
Elev |
Det heter inte "kollade" utan såg.
Mugglarfamilj skrivs ihop också, och just saying, pureblood är engelska och du kan skriva renblod om du hellre vill ha en mer svensk skriven fanfiction. Det verkar intressant och läsa, och även om jag inte är så förtjust i att läsa ffs på svenska kan det bli intressant. Vill gärna vet hur du tänker skriva, bevakar, helt klart. (Glöm in att skriva in rating också, så att tråden inte blir låst.
27 dec, 2012 23:52 |
|
Sallymalfoy
Elev |
Skrivet av Trezzan: Det heter inte "kollade" utan såg. Mugglarfamilj skrivs ihop också, och just saying, pureblood är engelska och du kan skriva renblod om du hellre vill ha en mer svensk skriven fanfiction. Tack så mycket för tipsen, jag tar åt mig av dom! Det verkar intressant och läsa, och även om jag inte är så förtjust i att läsa ffs på svenska kan det bli intressant. Vill gärna vet hur du tänker skriva, bevakar, helt klart. (Glöm in att skriva in rating också, så att tråden inte blir låst. 28 dec, 2012 00:15 |
|
sofiavonI
Elev |
Forstätt, jag älskar den!
Love draco!!!!!!! BÄSTA DRAMOINE NOVELLEN!!!!! Skrivs av en nära vän, ni kommer inte ångra er om ni läser den!!!! www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28312 28 dec, 2012 00:23 |
|
Lizzy.P27
Elev |
super
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 28 dec, 2012 08:29 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
28 dec, 2012 14:24 |
|
Sallymalfoy
Elev |
Dumbledore hade talat , alla elever hade ätit & blivit placerade i sina nya elevhem. Det var dags att gå upp till sovsalarna. Draco, Crabbe och Goyle gick i korridoren när Draco plötsligt fick syn på Hermione igen.
- Ni kan gå upp till sovsalarna utan mig, sa Draco. -Öhm.. okej då, sa Crabbe samtidigt som han tog ett stort bett av en chokladmuffin. Draco kollade äcklat på Crabbe och såg dem gå iväg. När han inte såg dem längre vände han om för att leta efter Hermione. Efter ett tag fick han syn på henne, hon gick upp för trappan med Harry och Ron. Draco var tvungen att få hennes uppmärksamhet så han visslade högt och gömde sig snabbt bakom en vägg. Hermione som hörde visslingen anade att det var någon där. - Harry, Ron! Gå ni före mig, jag ska bara kolla upp sen sak! - Okej, skynda dig. Du vill väll inte att Mrs Norris få tag på dig? Hermione gick nerför trappan och väntade på ännu en vissling. Det kom ingen. Istället för en vissling fick hon syn på en svart sko som stack fram bakom ett hörn. Hon gick mot hörnet och till sin förvåning stod Draco där. - Malfoy... Vad gör du här? fräste Hermione. -Shhhh, Om någon ser oss här får vi minst en månad strafftjänst. Draco hade fått panik, vad skulle han säga egentligen? Det här var inte alls så genomtänkt. - Hermione, jag... Draco hann inte säga klart meningen. Längst bort i korridoren kunde han se Filch komma gående. Draco tog tag i Hermiones hand & drog inne henne bakom ett hörn. Men det var försent. De hade redan blivit upptäckta. 28 dec, 2012 16:34 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Super bra
Längtar till nästa kapitel!!!! I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 28 dec, 2012 18:20 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
28 dec, 2012 19:30 |
|
Trezzan
Elev |
Intressant. Hermione måste vara väldigt förvånad, och Filch oxå. 0.o
Väntar på nästa kapitel. Försök att skriva lite längre, så man kommer in i texten.
28 dec, 2012 21:39 |
Forum > Fanfiction > Not same person anymore - Draco Malfoy (SV)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen