Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

My time at Hogwarts (SV)

Forum > Fanfiction > My time at Hogwarts (SV)

1 2
Användare Inlägg
viktor
Elev

Avatar


Språk: Svenska
Rank: antagligen PG
Antal kapitel hittils: 1
Färdigskriven: Nej!

Beskrivning: Viktor är 11 år, en dag får han ett brev från Hogwarts, men eftersom han är galen i Harry Potter så blir han så klart överlycklig, efter ett tag så upptäcker han att att även hans bästa vän Julius också fått brevet..


Prolog:

" Viktor, vakna!", ropade hans Mamma från köket, Viktor klev upp ur sin säng och drog upp sin rullgardin och såg ut genom fönster, på fönstret var det täckt av frost
det var den 1:a Februari och hans bäste vän Julius födelsedag, han var olidligt trött och det kändes som om bly belsastade hans ögonlock, men han gick ändå trots sin trötthet ner till frukosten. Väl nere i köket så såg han att alla i medlemmar i hans familj: Hans 9:e åriga, bråkiga lille bror Karl, hans mamma Maria och hans Pappa Magnus han slog sig ner vid en stol mellan Karl och Maria " God morgon, Viktor", sa hans Pappa " God morgon", svarade Viktor " Mamma kan jag få marmeladen?", frågade Viktor, hans mamma gav honom marmeladen som han lade på ett rostat bröd, han skulle precis ta en tugga av marmelad smörgåsen, men den stannade på väg till munnen när Viktor hörde det allt för välkända lätet av posten som landade på dörr mattan "Kan du hämta posten är du snäll, Viktor?", frågade Pappa " Visst", sa Viktor och gick mot hallen och hörde att brev lådan ännu en gång och med en högre duns än någosin förr så landade brevet på dörr mattan. Viktor plockade upp det tunga brevet först och vände på det och såg att det var addresserat till honom själv, han vände på brevet igen för att läsa på baksidan och där var Hogwarts märke. en snabb glädje speds inom honom, hans största dröm hade nyss slagit in " JAAAAAAA", vrålade Viktor, alla i hans familj kom inrusande i hallen " Vad är det?" utbrast alla tre i hans familj i kör " jjag sskaa ttill HOWWARTS" stammade Viktor och visade upp brevet och alla bara gapade " Jag är så glad för din skull, älskling", sa hans mamma älskvärt han omfammnade hela sin famlij. sedan spran han upp för trappan i på sitt rum för att meddela alla han kände, men hejdades av sin mamma som ropade " Kom ner en stund vi har massor vi behöver veta" Viktor suckade lätt, han visste att han skulle i all hast förklara varenda detalj och allt som fanns att veta om trollkarls världen. Efter att ha släpat sig ner för trappan så böjade han sin redogörelse och förklaring av trollkarls världen, , medans han pratade så stod mamma och gjorde mat i överflöd, för att Julius familj skulle komma på middag så de kunde avsluta Julius födelsedag hos sin bäste vän. en kvart senare ringde det på dörren och Viktor upphörde omedelbart att prata " De kommer tidigt", sa Mamma, Viktor gick för att öppna dörren, han öppnade den och ute stod Julus och hans familj, " Grattis på födelsedagen, Julius", sa Viktor " Tack så mycket", sa Julius strålande av glädje. hela Julius familj tog av sig ytterkläderna och steg in " Åh vad gott det ser ut, Maria", utbrast Julius mamma Susanne " Jag hoppas det", sa Maria " Vi går upp till Viktors rum, mamma", sa Julius, Susanne nickade och de gick upp. när de var uppe märkte Viktor att han hade glömt Hogwarts brevet på sin säng, Viktor greps av panik, men Julius sken upp av glädje och förvåning när han såg brevet " Så du också fått brev från Hogwarts!", utbrast Julius " Har du också?", frågade Viktor " Ja!", utbrast Julius överlyklig, och en sekund senare störtade de två pojkarna ner för trappan " Mamma, pappa!!", vrålade de i kör " Han" de pekade på varandra " Är också en trollkarl!". en sekunds tystnad som blev avbruten av " JUlius " När åker vi till Diagongränden?", frågade Julius hyteriskt " I övermorgon", svarade alla föräldrarna i kör, sen fortsatte festen med god mat och dryck och presenter och nu inleddes även väntan till att få träda in i trollkarlsvärlden.

Hoppas ni gillar den, det är min först FF kommetera gjärna, trost att jag är så dålig på att skriva

hursomhelst: Vill ni att jag ska fortsätta???

20 dec, 2012 18:18

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-20 kl. 19:35
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar


visst

20 dec, 2012 18:59

viktor
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
visst
TACK!! skriv vad du tyckte tack

20 dec, 2012 19:01

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-20 kl. 19:03
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


den är bra

20 dec, 2012 19:02

viktor
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
den är bra
på vilket sätt???

20 dec, 2012 19:03

Borttagen

Avatar


lite kul och spännande och bra

20 dec, 2012 19:06

viktor
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
lite kul och spännande och bra
ok tack

20 dec, 2012 19:08

Borttagen

Avatar


no problem

20 dec, 2012 19:10

Borttagen

Avatar


Jättebra!!!!!
Ett tips: Ha rader, som tillexempel:

" Viktor, vakna!", ropade hans Mamma från köket.
Viktor klev upp ur sin säng och drog upp sin rullgardin och såg ut genom fönster, på fönstret var det täckt av frost.
Det var den 1:a Februari och hans bäste vän Julius födelsedag, han var olidligt trött och det kändes som om bly belsastade hans ögonlock, men han gick ändå trots sin trötthet ner till frukosten.


__________________________________________


Det blir lättare att läsa då! Men förutom det så är den:
Jättebra!!!!

20 dec, 2012 19:25

viktor
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jättebra!!!!!
Ett tips: Ha rader, som tillexempel:

" Viktor, vakna!", ropade hans Mamma från köket.
Viktor klev upp ur sin säng och drog upp sin rullgardin och såg ut genom fönster, på fönstret var det täckt av frost.
Det var den 1:a Februari och hans bäste vän Julius födelsedag, han var olidligt trött och det kändes som om bly belsastade hans ögonlock, men han gick ändå trots sin trötthet ner till frukosten.


__________________________________________


Det blir lättare att läsa då! Men förutom det så är den:
Jättebra!!!!
tack, jag vet att jag måste träna styckes indelning Molly Evans: Vad tyckte du var bra/ dåligt angående min " Skrivförmåga"???

20 dec, 2012 19:26

1 2

Forum > Fanfiction > My time at Hogwarts (SV)

Du får inte svara på den här tråden.