Böcker som INTE är skrivna..
Forum > Harry Potter > Böcker som INTE är skrivna..
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Chriszy
Elev |
Nu när alla sju Harry Potterböckerna är utgivna (sen ett tag) så är jag faktiskt sugen på att få veta mer.
Jag tror att dessa böcker skulle vara rätt intressanta: Familjen Dursley (vad som hände sen) Marodörerna på Hogwarts (kanske en annan titel, haha, men en bok om när James och Lily gick i skolan och hur de blev tillsammans och gifte sig och så vidare) Tom Dolder (en bok ur Voldemorts synvinkel) Efter kriget (tiden efter kriget) Den nya generationen en bok om den nya generationen. HP-karaktärernas barn etc. Blir någon de nya "fred&george" på skolan? skulle vara intressant att få veta vad som hänt om det var Neville som blev pojken som överlvede. Voldemort kunde ju trots allt välja mellan dessa två :p Har ni någon story eller person ni vill höra mer om? I solemnly swear that I am up to no good. 28 feb, 2011 21:58 |
|
AliceCv
Elev |
Jag skulle absolut velat läsa om hur det skulle vara om Neville blev den utvalde. XD Gud vad roligt XD
http://www.youtube.com/watch?v=Y18LUMkVt2Y&feature=player_embedded It's Ronaldo now! 28 feb, 2011 22:03 |
|
Chriszy
Elev |
eller hur haha :p skulle bli en helt annan story :o en klumpig, glömsk men jäkligt söt grabb
I solemnly swear that I am up to no good. 28 feb, 2011 22:04 |
|
soratanaka
Elev |
Den första och den sista är inte så värst bra, egentligen. Jag tycker om hur Rowling lät sina fans skapa en egen version av next-gen.
Angående familjen Dursley så har ju inte mycket egentligen centrerats kring dem, och det skulle därför vara en aning ointressant att läsa. Däremot, om Dudley gifter sig och får ett barn med tillgång till magi, kan det vara ganska intressant att läsa hur Dudley och hans föräldrar reagerar. Dock inte barnets tid på Hogwarts, för jag tror Hogwarts haft tillräckligt med äventyr. Efter kriget kan vara rätt intressant, ur den synvinkeln om hur Ministeriet byggdes upp igen, hur Dödsätarna samlades (och hur lång tid detta tog) och vad för straff som gavs. Marodörernas och Riddles tidsepoker i skolan och senare kan vara intressant. Kanske inte som en bokserie, men som en enkel liten bok på cirkus tvåhundra sidor skulle jag gärna läsa. Är dock inte alltför intresserad eftersom gåtorna lösts. :-) "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 28 feb, 2011 22:09 |
|
WillTurner
Elev |
Jag håller faktiskt på att skriva en bok om den nya generationen bara för skojs skull. XD
"Åh, mycket bra.... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magisk utbildning inte har slösats bort på dig, Potter. Spöken är genomskinliga." 28 feb, 2011 23:46 |
|
SnapesFlikka
Elev |
jag skulle tka dt var asgrymt om honfaktiskt skrev en annan bok, men ändå så skulle dt kännas skitweird att läsa om någonting som har varit ens liv i flera år. Dt skulle bli som att leva om sitt liv
What about me, what about you, what about everything we've been through 1 mar, 2011 05:02 |
|
Lily
Elev |
Skulle vara roligt att läsa när marodörerna gick på Hogwarts.
"One of them was a slytherin.And he was probably the bravest man I ever knew." 1 mar, 2011 09:39 |
|
WillTurner
Elev |
Skrivet av SnapesFlikka: jag skulle tka dt var asgrymt om honfaktiskt skrev en annan bok, men ändå så skulle dt kännas skitweird att läsa om någonting som har varit ens liv i flera år. Dt skulle bli som att leva om sitt liv Ja iofs. :c "Åh, mycket bra.... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magisk utbildning inte har slösats bort på dig, Potter. Spöken är genomskinliga." 1 mar, 2011 11:31 |
|
soratanaka
Elev |
Undrar om Rowling kan skriva en vampyrbok, där vampyrer inte glittrar. HC!
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 1 mar, 2011 11:36 |
|
superman
Elev |
jag säger bara marodörerna...
1 mar, 2011 13:44 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen