Lilly Evans liv
Forum > Fanfiction > Lilly Evans liv
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lizzy.P27
Elev |
Titel: Lilly Evans liv
författare: Lizzy.P27 typ av text: Fanfiction Rating: vet inte vilka ratingar som finns färdigskriven: Nej Handling: Lilly börjar 3 året. Hon gillar James. Men hon vet inte om han gillar henne för att han har dejtat alla tjejer i gryffindors 3år elev. Eller om han gillar henne. Prolog: * James syn* Jag börja gråta inomborts. Lilly Evans. Den vackraste personen på hela jorden, gjorde slut. Jag vakna upp i alla mina tankar. Jag ville inte att Lilly skulle tycka jag var svag. När jag kolla upp så gick hon in i ett träd. Jag släppte kvasten och sprang till henne. -Lilly!!! Hallå!! Vakna!! Jag slog till henne lite lätt så hon skulle vakna. Hon vakna inte. Jag lyfte upp henne och börja gå mot sjukhus flygen. Jag la henne på en ledig säng. Jag gick till madam pomfrey. - Ursäkta mig men du har fått en ny patient. Sa jag. - Vad har hänt? Fråga hon medans hon börja gå till Lilly. - Hon gick in i ett trä och svimma. Svara jag. Hon kolla på huvudet om det var nåt sår. - Hon måste gjort nåt innan. Hon har fullt med små sår och hon kommer att få några blå märken. Vet du vad som hände? Sa hon. Jag tänkte efter lite för hon kom ju bara till mig och… _____________________________ Mera? Vet att det inte var ett kapitel fast vill nån att jag ska fortsätta? I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 20 nov, 2012 17:57
Detta inlägg ändrades senast 2012-11-20 kl. 19:28
|
|
cikki
Elev |
Jättebra!
Men du, Lily stavas med 1 L. 20 nov, 2012 19:04 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Ok ändrar inte alla Lily nu men gör det sen om dom tycker att jag ska börja. och tack för att du tycker den är bra cikki
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 20 nov, 2012 19:14 |
|
Tonks<3
Elev |
21 nov, 2012 15:20 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Kan ni säga till era vänner att den här tråden finns. Jag vill att några ska bevaka tråden.
__________________________________________ Jag kolla mig i spegeln en sista gång. I dag skulle jag äntligen till Hogwarts. Jag skulle få se James. Jag sakna honom så. Jag undra om Snape gillar mig även fast jag är kär i James. Sist jag såg honom så Sa han att han älska mig. Han har alltigt avskytt James. Och jag sa att jag älskar James till honom. Jag kände hur tårarna börja falla. Jag torka snabbt bort dom och sprang ner. Jag satte mig vid bordet och börja äta en macka. - Mamma! Hur mycket är klockan? Frågade jag. - Åtta! Svara hon. Tåget skulle åka om en och en halv timme. Jag sprang upp och börja packa. Jag satte på mig ett par mjukis byxor och en tröja jag hade fått av Alice när jag fyllde år. Det var dags att gå nu. - Mamma vi måste skynda oss nu! Jag rusa ner med väskan. Mamma kom också efter. *På perrong 9 3/4.* Jag letade efter James och Sirius. Jag kolla mig runt om. Jag såg dom inte nånstans. Men… Jag sprang in i nån. Jag kolla upp. Det var James. Jag såg att han nästan börja flina. Det var då jag märkte att jag rodnade. - Jag har också saknat dig. Sa han. - James!!! Vi båda titta upp. Det var Sirius som kom springande. Dom krama varann. - Ska vi gå på tåget. Fråga jag. - Sirius kan du gå och hitta ett ställe att sitta på? Fråga James. - Visst! Svara Sirius. Sirius gick på tåget. Jag kolla på James med en undrande blick. Han krama mig. Kinderna börja hetta till. Han sa tyst så att bara jag hörde. - Jag älskar dig. Sa han. Jag blev så glad. Jag drog mig från hans grepp och kysste honom. Jag hade inte varit så här glad på länge. När kyssen var slut hörde jag nån vissla. Vi båda två kolla vem det var. Det var Sirius. Jag såg James himla med ögonen. I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 23 nov, 2012 13:47 |
|
cikki
Elev |
Bra!
23 nov, 2012 15:26 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Här är några taggningar.
några av mina vänner Den utvalde accioron Li kajus.s messi10 Celebikai Destiny Hope AndromedaFaflorinx Miss Black Elina Potter Zazza Ida Ginny Lovegood cikki milla123 Sirius Orion Black jona10 nib Lida vassilia DarkBells Frivolt mums Linisa Minihäst Molly Evans ♥♥♥♥ I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 23 nov, 2012 19:03
Detta inlägg ändrades senast 2012-11-27 kl. 17:37
|
|
Sirius Orion Black
Elev |
Jag läste nu, och det var roligt att läsa, men ett tipps är att försöka använda lite mindre talspråk (så det blir "hon vaknar inte", "började packa, "tittar upp, mm). Tänker du lite mer på det så tror jag att din ff blir mer lättläslig och ännu roligare att läsa, för då är texten inte bara bra inehållsmässigt, utan också grammatikaliskt korrekt.
Ett tipps bara. Du gör såklart som du vill. Ser fram emot en fortsättning. I would have died! I would have died rather than betray my friends 23 nov, 2012 19:23 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
23 nov, 2012 21:13 |
|
Elina Potter
Elev |
Läste nu, och jag tycker du är jättebra! Jag vill gärna se mer kapitel, som du sa skulle komma när vi pratade i telefon x)
Spoiler: Tryck här för att visa! Go Mugglis! 23 nov, 2012 21:18 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen