The Wizarding World of Harry Potter
Forum > Harry Potter > The Wizarding World of Harry Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Någon mer än jag som blev ruggigt besviken och nära på arg när USA gjorde The Wizarding World of Harry Potter? Jag hade verkligen hoppats på att Storbritannien hade det istället för USA, de är ju ändå från Storbritannien de hela utspelas och även kommer ifrån.
Jag tänker bojkotta stället tills de bygger upp "landet" i Storbritannien. Vad tycker ni om de hela? 24 okt, 2012 01:40 |
|
Hazel Nimbus
Elev |
Ja, jag kan hålla med om att det var lite surt men ändå ganska väntat. WB som öppnade TWWOHP är amerikansk, de hade redan "plats" i Florida, det bor fler folk där, att få tillstånd för att göra allt i Storbritannien hade kostat dem mycket mer än vad detta i Florida gjorde.
Den enda anledningen till att Harry Potter är inspelat i Storbritannien är för JK tog med det i sitt kontrakt, annars hade vi nog även haft en massa amerikanska skådespelare där också. Faktum är att utan JKs "clause" (<- minns inte vad det heter på svenska) hade nog filmerna sett helt annorlunda ut. Hogwarts hade lika gärna kunnat ligga utanför Washington. Nu blev det en massa utsvängningar här men, ja, jag håller med, det är himla synd men jag förstår hur det hände. "Som lekman tycker man ju att det borde finnas stoff till åtminstone en åttonde bok: "Harry Potter and the Explanation as to Why Boy Wonder need glasses" 24 okt, 2012 01:55 |
|
Borttagen
|
Känner till det du skriver om, synd bara att J.K Rowling inte kunde ha med på sitt kontrakt också om att ha TWWOHP i Storbritannien..
Jag tror helt klart att vi hade fått en annan inblick om det hade varit i UK, vart i UK hade jag inte brytt mig, men hellre där än USA enligt min mening, men inget man kan göra något åt tyvärr. Man får väll bita ihop och vara glad utöver att det finns ett ställe överhuvudtaget. 24 okt, 2012 02:03 |
|
Hazel Nimbus
Elev |
Ja, det är väldigt synd men, hon kunde nog inte drömma om att det skulle existera när hon skrev det kontraktet.
Jo, det hade nog inte varit lika mycket "karusell" och maskin utan mer gå runt och statist-grejer. Jag är väldigt glad att The Studio Tour finns i UK iaf, vill hemskt gärna dit (<- trots att jag inte är ett fan av filmerna "Som lekman tycker man ju att det borde finnas stoff till åtminstone en åttonde bok: "Harry Potter and the Explanation as to Why Boy Wonder need glasses" 24 okt, 2012 02:12 |
Forum > Harry Potter > The Wizarding World of Harry Potter
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen