Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Beata
Elev |
Ett misstag dem gjorde i Harry Potter och Fången från Azkaban (filmen) var att de i början filmade Harry när han satt på sin säng och övar på sin läxa. I boken läser han bara och skriver. Också i HP-5 så säger Harry (när DA slutar för att lovet börjar) att de ska fortsätta öva hemma. O.o Är det det dem som gjort filmerna som begått misstag eller får man öva på magi hemma? Inte enligt böckerna vad jag kommer ihåg! Där står det tydligt om "The Decree for the Restricton of Underage Wizardry" Vad tycker/tror ni?
19 feb, 2011 21:37 |
|
Hillevi Claw
Elev |
19 feb, 2011 21:40 |
|
Mataki
Elev |
minderåriga får inte använda magi utanför skolan... hur kan ministeriet se skillnad på att utöva och att öva magi?
Ur askan återföds fenixen -- Jag blir jätteglad om jag får ugglepost! 19 feb, 2011 21:42 |
|
Hillevi Claw
Elev |
Det får väl inte ens öva på magi utanför skolan pga risken att bli upptäckta. Så båda sorterna är förbjudna. Eller?
![]() 19 feb, 2011 21:46 |
|
Mataki
Elev |
det är ju det jag säger... att öva magi är att utöva magi... väl? man måste ju trolla för att kunna öva på det xD
Ur askan återföds fenixen -- Jag blir jätteglad om jag får ugglepost! 19 feb, 2011 21:51 |
|
Hillevi Claw
Elev |
Skrivet av Mataki: det är ju det jag säger... att öva magi är att utöva magi... väl? man måste ju trolla för att kunna öva på det xD Jaha! ^^ I så fall håller jag med! ![]() 19 feb, 2011 21:54 |
|
Piggy
Elev |
Jag hade jätte roligt åt det när jag såg på tredje filmen med min storebror och min mamma, de började bli irriterade när jag satt och påpekade allt X'3
19 feb, 2011 22:27 |
|
soratanaka
Elev |
Antar att Ministeriet har annat att göra än att jaga elever som gör en lumosbesvärjelse ensam i ett rum i ett hus där människorna ändå är medvetna om hans "talanger".
Vadårå? Petunia säger ju att Lily kom hem "varenda helg med fickorna fulla av grodyngel och förvandlade tekoppar till råttor." "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 19 feb, 2011 22:34 |
|
Staz
Elev |
Det finns väldigt många missar i filmerna, men den här är verkligen stor! Då blir det ju helt fel att han fick en varning i förra boken/filmen, och då hade han inte ens gjort något.
Aja, inte bra... WILL<3 19 feb, 2011 22:40 |
|
soratanaka
Elev |
Även på Hogwartsexpressen utövas magi, dock anser jag att det är en annan sak eftersom prefekter och lärare finns där.
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 19 feb, 2011 22:46 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen