En Mörk Tid [SV] [PG-13]
Forum > Fanfiction > En Mörk Tid [SV] [PG-13]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Irah
Elev |
Titel: En Mörk Tid
Språk: Svenska Kapitel: 3 Färdigskriven: Nej Rating: PG-13 (det kommer vara lite blodigt så det är därför jag satte den här ratingen) Beskrivning: Hogwarts har aldrig varit sig mer olik. Efter kriget anlände alla nya elever till skolan. En mörkt höstmorgon gick en ensam flicka genom en korridor. Det var för tidigt att vara uppe redan, men hon brydde sig inte. Något hände som gjorde så att samma morgon så hittade en annan elev flickan i ett mörkt rum kall som sten. Hogwarts kommer aldrig bli sig likt. Låter det intressant? Prolog (lite längre ner på den här sidan
16 okt, 2012 19:50
Detta inlägg ändrades senast 2012-10-17 kl. 19:30
|
|
Elina Potter
Elev |
joo...det kan man väl säga
Go Mugglis! 16 okt, 2012 19:52 |
|
Borttagen
|
Spänande *bevakar*
17 okt, 2012 08:10 |
|
Borttagen
|
bevakar verkligen
17 okt, 2012 12:57 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Bevakar Irah
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 17 okt, 2012 14:15 |
|
LunaLovegood1
Elev |
17 okt, 2012 15:07 |
|
Irah
Elev |
Förlåt för att jag är lite sen på att lägga ut prologen, har varit i kyrkan hela eftermiddagen så nu kan jag faktiskt lägga ut den. ♥
Prolog Genom dörren in till Ravenclaws sällskapsrum går Olivia in. Tankspritt går hon förbi soffan med den mörkblåa färgen. Ingen lägger märke till henne när hon försvinner uppför trappan till flickornas sovsal. Det röda håret hänger ner för hennes axlar och dom havsblåa ögonen ser avlägsna och suddiga ut. Ögonfransarna var långa och svarta. Lite av hennes maskara hade runnit under dagen. Mörkret utanför skolan ligger som ett täcke med flera stjärnor som i den stora salens tak. Ett mörkt moln glider över horisonten när hon öppnar dörren och kastar sin bok på sängen. I en av dom fyra sängarna ligger en flicka med uppsatt mörkt hår som är kort och som sitter fast på sin plats med ett hårspänne. Slipsen är lite skrynklig efter dagen och Olivia höjer ena ögonbrynet bekymrat när hon ser henne. Flickan ser upp när dörren stängs med en dov duns. Hon stänger boken och lägger undan fjäderpennan med bläckhornet i en låda. Hennes mörkblåa ögon lyser genom mörkret och ser oskyldiga ut. ”Var har du varit?” frågar flickan och sträcker ut sina ben i sängen. Olivia lägger huvudet på sned och sätter sig på sin sängkant. ”I biblioteket”, svarar hon kort och börjar pilla med sitt nagellack. Den lilla flickan ser sig omkring och landar sen med blicken igen på Olivia. ”Är det sant?” frågar hon igen. Den andra flickan suckar och himlar med ögonen frustrerat. ”Tror du mig inte eller?” ”Jovisst, det gör jag ...” Olivia ser granskande på henne. ”Jag tror dig inte”, hon suckar igen. ”Lilla fröken fin tror väl aldrig på något som jag säger, eller hur Madelene?” Flickan som tydligen hette Madelene ställde sig upp med ett känslolöst uttryck. ”Kalla mig aldrig det, jag är ingen jävla fröken fin ...” Tyst la hon armarna i kors och gick mot fönstret. Molnet hade kommit närmare nu. Den låg över den förbjudna skogen och skulle om bara några minuter skölja över skolan med sitt dåliga väder. ”Har du gjort färdigt uppsatsen eller?” undrade Madelene tyst. Olivia tog upp ett pergamentpapper och såg på det som hon hade skrivit med bläck på det. ”Japp ...” sa hon dröjande och la sen ifrån sig det. ”Har du?” Flickan blev tyst. Ett dovt muller hördes och molnet drog över skolans tak. ”Nej.” ”Synd, det är rätt lätt.” ”Tydligen inte”, fnyste Madelene mot sin vän. Dom båda flickorna sa inget mer. Regndroppar landade på fönstret och bara några sekunder senare var fönsterrutan täckt med regndroppar och ovädret hade nu sköljt över Hogwarts, skolan för häxkonster och trolldom. Det var säkert väldigt dåligt och så, men aja ... Nästa kapitel kommer nog imorgon ♥
17 okt, 2012 19:29 |
Forum > Fanfiction > En Mörk Tid [SV] [PG-13]
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen