I will never se you again (SV)
Forum > Fanfiction > I will never se you again (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elina Potter
Elev |
Titel: I will never se you again
Författare: Elina Potter Kapitel: Jag gör fler om ni gillar den Färdigskriven?: Nej Taggar några Winny Geasley Harry Potter tjejen Tvilling Zazza fotbollsbruno Jag kommer att skriva i "Jag" form, men i bland typ *Draco* eller någon annan. Sasha är Hermiones syster, men dom har lite olika intressen. Min första dag på Hogwarts Jag nästan ramlade ut ur tåget. Jag kollade upp och såg att det var alldeles kolmörkt. Men det lyste någon stans några meter ifrån mig. "Förstaårselever hitåt!!" ropade någon. Jag kollade dit och såg en man som var jättestor och hade stort buskigt skägg. Jag log. Det måste vara Hagrid som Hermione talade om. Jag gick fram till Hagrid. - Eh... Mr Hagrid? Hagrid ryckte till vid ordet Mr. - Jag heter Sasha Granger..... Längre hann jag inte förrän Hagrid sa: - Jag tyckte väl de! Hermiones syster va? Du är lik henne på pricken! Jag log. - Det är många som säger det. Sa jag. - Och förresten behöver du inte kalla mig Mr Hagrid. Kalla mig bara Hagrid, sa han. "Är alla samlade??" "Bra då går vi mot båtarna!" Jag följde efter Hagrid. Vi kom fram till en ENORM sjö. Och då menar jag verkligen att den var ENORM! Jag satte mig i en båt med en kille, som var väldigt kaxig av sig och ville komma i Slytherin, och en kille som visade sig heta Emil och ville hamna i Gryffindor, som jag. Han hade en storebror som hette Seamus och gick andra året precis som Hermione. - Jag heter Sasha, sa jag. - Du måste väl veta vem Hermione är?? - Ja, svarade Emil. - Det är min syster. -Aa, man ser det, sa den spydiga killen som hette Adam. Jag flinade. Jag ryckte till när Hagrid sa: - Gå upp till slottet, där möter nu professor McGonagall. - Att de kallar sig professor, sa Adam och flinade hånfullt. - Ja men du är ju knappt bättre, sa Emil. - Du ska inte säga något, svarade Adam. - Nu vet jag varför jag känner igen dig, sa Emil. "Du är Draco Malfoys lillebror"! --------------------------- Om många gillar det skriver jag mer Go Mugglis! 16 okt, 2012 18:57
Detta inlägg ändrades senast 2012-10-17 kl. 19:23
|
|
Borttagen
|
bra! värkligen super! skriv mer...NU!!!
16 okt, 2012 19:10 |
|
Elina Potter
Elev |
Skrivet av Borttagen: bra! värkligen super! skriv mer...NU!!! Tack.... Okej jag skriver mer ------ *Harry* - Ron vad gör du? Frågade jag. - Jag mediterar ser du väl? svarade han och tog en nytt djupt andetag. Jag och Hermione försökte kväva våra skratt. Nu kom förstaårseleverna in. - Där är min syster, viskade Hermione och pekade mot en tjej som var jättelik henne. - Wow, hon är snygg sa Ron och slutade meditera. Jag kunde inget annat än att hålla med. SASHA Jag satte på mig hatten. - Du skulle kunna vara i Slytherin, mumlade hatten. "Nej"Tänkte jag. Inte Slytherin. Okej då får det bli.... RAW..... GRYFFINDOR!! Yes, tänkte jag och sprang till Gryffindors bord. En kille med svart hår och glasögon tecknade åt mig att komma och sätta sig hos honom och.... Hermione. - Hej Sasha, sa Hermione när jag slog mig ner vid henne och den svarthåriga killen. - Det här är Harry Potter och Ron Weasley. Hon pekade mot den svarthåriga killen och mot en rödhårig kille som satt mitt emot Harry. "Jag kan visa dig runt efter maten" erbjöd sig Harry. - Det vore jag tacksam för, svarade jag och jag såg hur Ron flinade mot Harry. _____' Jagvet, tråkigt kapitel men har fantasibrist Go Mugglis! 16 okt, 2012 19:46 |
|
Borttagen
|
tråkigt? Det var ju jätte bra!!!!!!!!!! *Bevakar*
16 okt, 2012 20:03 |
|
Elina Potter
Elev |
Skrivet av Borttagen: tråkigt? Det var ju jätte bra!!!!!!!!!! *Bevakar* Tack men måste till skolan nu Go Mugglis! 17 okt, 2012 07:19 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Elina Potter: Skrivet av Borttagen: tråkigt? Det var ju jätte bra!!!!!!!!!! *Bevakar* Tack men måste till skolan nu Oki 17 okt, 2012 07:31 |
|
Elina Potter
Elev |
Kapitel 3 kommer snart!
Go Mugglis! 17 okt, 2012 17:49 |
|
Borttagen
|
17 okt, 2012 17:51 |
|
Elina Potter
Elev |
SASHA
Äntligen, tänkte jag. Nu är det helg. - Sasha? Jag kollade upp och där stod en rödhårig kille. Han hade kommit ner från pojkarnas sovsalar. - Jag har fått reda på att Harry fått drakkoppor, så han kan inte visa dig runt, sa han. - Är du Ron? Frågade jag. - Mm... jag är ganska känd här omkring. - Okej, jag och Harry kanske kan typ göra något annat någon annan dag, sa jag och började gå mot tjocka damen. - Nej! Jag menar, han sa att jag kunde göra det istället. Ron log. - Eh... Okej, sa jag. "Men efter lunchen". - Javisst, svarade Ron. "Jag längtar redan". RON Yes! Tänkte jag. Jag hade lurat den vackra Sasha Granger att Harry var sjuk. Nu kunde vi vara tillsammans! Men jag kände mig dålig. Jag hade varit elak mot Harry. Men, allt är ju tillåtet i krig och kärlek, tröstade jag mig själv. Sen hörde jag steg i trappan. - Hej, Ron. Har du sett Sasha? Det var Harry. - Ja, svarade jag. Hon sa till mig att du och hon inte behövde gå en rundtur runt Hogwarts. Hon ville inte ens veta av dig. För hon... Duvet. Gillar någon annan. I hemlighet höll jag fingrarna i kors bakom ryggen. - Varför? Frågade Harry och såg sårad ut. - Jag...eh.... Sen gick Harry. Jag mådde ännu dåligare. Men jag älskar Sasha. Ingen får ta mig ifrån henne! SASHA - HARRY!! Det var fjärde gången jag ropade och Harry satt fortfarande och kollade ut över sjön. - Gå iväg, sa Harry argt. - Men va...? - GÅ SA JAG DIN HÄXA! Jag vände mig sårat bort och sprang upp till tjejernas sovsal där jag bröt ihop. Vad har jag gjort? Jag trodde han var sjuk! Men, tänkte jag. Jag har fortfarande Ron kvar tänkte jag. Sen slängde jag mig på sängen och somnade. SASHAS DRÖM "Jag är gravid" - Va? Ron stirrade på mig. - Ska.... ska jag bli farsa? - Mm..... - Nej, det är jag som ska bli farsa! Harry kom och drog ut sin trollstav. Nu kom Dumbledore. - Jag är ledsen, men Miss Granger, du får åka till Sankt Mungos. NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!! ------------- Resten kommer i nästa kapitel! JAg vet att jag skrev dåligt! Go Mugglis! 17 okt, 2012 18:21 |
|
Borttagen
|
Harry över reagerade inte du lite nu?
Jätte bra!!! 17 okt, 2012 18:30 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen