Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Lily Potter och kärleken

Forum > Fanfiction > Lily Potter och kärleken

1 2
Användare Inlägg
Queen Boo
Elev

Avatar


Titel: Lily Potter och kärleken
Språk: Svenska
Handling: Lily Potter ska börja på Hogwarts, där hennes två äldre bröder, James och Albus, redan går. Men hon får en chock när hon får reda på hennes pappas historia, vad hennes pappa en gång gjort! Att han aldrig berättat! Hon möter också sitt livs kärlek, det är många killar som gillar henne, men just han gör inte det... Lily kan bara inte fatta varfrör.
Författare: Queen Boo

Hej då Mamma!!! Ropade Lily och sprang bort till sina vänner.
Hej! sa hon, Ska vi leta rätt på en kupe?
Okej, sa Nadine och log.
De gick på tåget med sina bagage och började gå längs mittgången. Då fick Lily syn på honom, lång, blond och med klargröna ögon, precis som Lilys... Hann såg ut att gå i fjärde årskursen.
Hon blev kär direkt.
Du Nadine! ropade hon, Nadine kom springande och sa, Ja?
Vem är killen därborta? Nadine skrattade och sa, Simon Wieldfield.
Okej, sa Lily.
De gick bort till sin kupe och satte sig. Aylin satt och tittade drömskt ut genom fönstret. Aylin, vad tittar du på? Sa Rebecca.
Eeeh, jag bara tänker, det kommer bli pinsamt att ha pappa som lärare... Sa Aylin.
Åhh, sa Rebecca, det ska bli så kul att bli sorterad, vart tror ni att ni hamnar?
Gryffindor! sa Nadine och Aylin i kör. Du då Lily? Gryffindor!. Sa Lily, hela min släkt har varit där. Så jag kommer självklart också hamna där, sa hon sedan glatt
När de var framme vid hogwarts så gick de in och såg en ung kvinna.
Hej! sa hon glatt, Välkomna till hogwarts! Jag heter Professor Silzeybawn och kommer vara er lärare i förvandlingskonst.
Nu ska vi gå in i salen, prova sorteringshatten som kommer att välja ett elevhem åt er.
De gick in i stora salen och upp till lärarbordet där de stod i ett långt led.
När många blivit sorterade, hennes vänner i gryffindor, så ropade professorn, Lily Potter!
Lily gick fram och satte sig, hatten hamnade på hennes huvud och utan att fundera ropade den: SLYTHERIN!

jag är jättecoolig älska mig plz

13 okt, 2012 16:02

RoseElm30771
Elev

Avatar


Bra * bevakar*

13 okt, 2012 16:40

MissBellatrix
Elev

Avatar


Super bra! *bevakar*

Hey there. You come here often?

13 okt, 2012 16:57

Queen Boo
Elev

Avatar


Lily reste sig chockad upp, Slytherin, hon hade hamnat i slytherin! Vad skulle hennes föräldrar säga? Hon gick bort till slytherinbordet, då fick hon syn på honom, Simon. Vid samma bord som hon! Han ar också en slytherin! Plötsligt kändes det inte lika hemskt. Det hördes några busvisslingar när hon satte sig, och hela bordet applåderade. Hon skulle tydligen bli populär, precis som sin mamma, eller ännu mer... Tanken på hennes mamma gjorde henne illamående, hennes släkt hade alltid tillhört gryffindor.
När alla andra blivit sorterade sa professor Mcgonagall: Okej, hugg in nu! Plötsligt var alla borden fulla av mat, Lily svepte sitt mörkröda hår bakom örat och sträckta sig efter kycklingen.
Efter en halvtimme försvann maten och efterätten kom fram istället. Lily åt inte så mycket, hon var redan proppmätt. Mcgonagall reste sig och hela salen tystnade. Okej, jag har inget att varna er för, eftersom lord Voldemort dog för länge sen.
Så allt jag kan säga är: Ha ett bra läsår, plugga till alla prov, gör alla läxor och ät inte öronvax!
Lily reste sig upp och följde efter en prefekt från slytherin.
Någon knackade henne på axeln, hon vände sig om och såg en ganska söt, blond kille med blå ögon från gryffindor. Du, sa han, om du inte hade hamnat i slytherin hade vi kanske kunnat dejta.
Och varför kan vi inte göra det bara för att jag är slytherin? Frågade Lily förbryllat.
Sen insåg hon att det var en dum ska att säga, så hon tillade snabbt, Eeh, godnatt. och skyndade därifrån.
När hon kom till sin sovsal, pep det till i mobilen, ett mess från Nadine. På skärmen stod endast elva ord, men det elva orden gjorde så att hon började gråta: Det trodde vi inte om dig, prata aldrig med oss igen!
Hon svarade inte, hon lade bara ifrån sig mobilen och grät sig till sömns.

När hon vaknade nästa morgon och såg ett brev, bredvid sängen, hon öppnade det och tittade nyfiket, men det som stod gjorde henne inte direkt gladare, För där stod: James skickade en uggla och berättade, vi vill ha en förklaring!!! Hur kunde du hamna i slytherin? Vi väntar dig INTE till jul!

Vad tycks? mer?

jag är jättecoolig älska mig plz

15 okt, 2012 15:46

RoseElm30771
Elev

Avatar


Ja mycket mer!

15 okt, 2012 18:32

Elina Potter
Elev

Avatar


ja..... SLYTHERIN???
Förlåt men jag skulle inte finnas om inte Gryffindor och HP fanns.

Go Mugglis!

15 okt, 2012 18:53

Filifjonkan
Elev

Avatar


Gud vad bra, Elin! Helt Awsome!!!

evak forever.

15 okt, 2012 19:27

Queen Boo
Elev

Avatar


Lily började gråta och gick snörvlande ner till uppehållsrummet. Hon satte sig i en fåtölj och kröp ihop. Då kom en blond tjej fram och sa: Vad är det? varför gråter du?
Lily tittade upp och flämtade fram, min släkt har alltid tillhört gryffindor, min mamma och pappa vill inte att jag kommer hem till jul och mina bästa vänner avskyr mig.
Nej, stackars dig! sa flickan och hon fick tårar i ögonen. Hon satte sig på golvet framför fåtöljen där Lily satt och la handen på hennes knä.
Ta det lugnt, försök att andas... Sa flickan.
När Lily lugnat sig lite sa flickan : jag heter Cecilia, men du kan kalla mig Cicci. Vad heter du?
Lily... Sa Lily.
kom, sa Cicci, och drog upp henne, vi går ner till frukosten. Lily följde efter och frågade efter en kort stund: Vilken årskurs går du i?
andra, sa Cicci. När fyller du år?
Den 3 oktober, svarade Lily. Okej, då är vi födde samma år, bara att du fick börja nu istället. Jaha, sa Lily...
När de kom fram till stora salen vände sig nästan alla mot dem. De gick bort till slytherin-bordet och satte sig, någon ropade hennes namn och hon vände sig om. Då fick hon syn på en kille som satt vid ravwnclaw-bordet som vinkade till henne, Vill du gå ut med mig?
Ropade han.
Cicci fnissade till, det verkar som om du är populär, sa hon och log.
Lily skakade på huvudet och skymten av ett leende syntes i hennes ansikte, efter några minuter satt hon och Cicci och skrattade jättemycket. När de skulle gå till sina lektioner sa Cicci: Ses sen,
Lily sov igenom halva trollkonsthistorian, och andra halvan satt hon och tänkte på Simon.
På förvandlingskonsten tänkte hon på Simon.
På Lunchen tänkte hon på simon.
På trolldryckskonsten tänkte hon på Simon, och på Trollformelläran tänkte hon på Simon.
När hon kom till uppehållsrummet såg hon Cicci sitta själv.
Du, sa Lily, tycker du att Simon Wieldfield. är söt? Självklart! Sa Cicci, det tycker ju alla!.

Samtidigt, i Pojkarnas Sovsal:

Eehmm,, du Simon, vad tycker du om den där nya tjejen, Lily? Sa hans bäste vän Pontus.
Eeh, så där. sa Simon.
I själva verket tyckte han att hon var grymt söt, men han tänkte: Varför skulle hon bry sig om nån som mig?

Tråkigt kapitel, jag vet, men jag hade lite bråttom

jag är jättecoolig älska mig plz

15 okt, 2012 21:16

Borttagen

Avatar


Grymt *bevakar*

16 okt, 2012 18:51

Elina Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Queen Boo:
Lily började gråta och gick snörvlande ner till uppehållsrummet. Hon satte sig i en fåtölj och kröp ihop. Då kom en blond tjej fram och sa: Vad är det? varför gråter du?
Lily tittade upp och flämtade fram, min släkt har alltid tillhört gryffindor, min mamma och pappa vill inte att jag kommer hem till jul och mina bästa vänner avskyr mig.
Nej, stackars dig! sa flickan och hon fick tårar i ögonen. Hon satte sig på golvet framför fåtöljen där Lily satt och la handen på hennes knä.
Ta det lugnt, försök att andas... Sa flickan.
När Lily lugnat sig lite sa flickan : jag heter Cecilia, men du kan kalla mig Cicci. Vad heter du?
Lily... Sa Lily.
kom, sa Cicci, och drog upp henne, vi går ner till frukosten. Lily följde efter och frågade efter en kort stund: Vilken årskurs går du i?
andra, sa Cicci. När fyller du år?
Den 3 oktober, svarade Lily. Okej, då är vi födde samma år, bara att du fick börja nu istället. Jaha, sa Lily...
När de kom fram till stora salen vände sig nästan alla mot dem. De gick bort till slytherin-bordet och satte sig, någon ropade hennes namn och hon vände sig om. Då fick hon syn på en kille som satt vid ravwnclaw-bordet som vinkade till henne, Vill du gå ut med mig?
Ropade han.
Cicci fnissade till, det verkar som om du är populär, sa hon och log.
Lily skakade på huvudet och skymten av ett leende syntes i hennes ansikte, efter några minuter satt hon och Cicci och skrattade jättemycket. När de skulle gå till sina lektioner sa Cicci: Ses sen,
Lily sov igenom halva trollkonsthistorian, och andra halvan satt hon och tänkte på Simon.
På förvandlingskonsten tänkte hon på Simon.
På Lunchen tänkte hon på simon.
På trolldryckskonsten tänkte hon på Simon, och på Trollformelläran tänkte hon på Simon.
När hon kom till uppehållsrummet såg hon Cicci sitta själv.
Du, sa Lily, tycker du att Simon Wieldfield. är söt? Självklart! Sa Cicci, det tycker ju alla!.

Samtidigt, i Pojkarnas Sovsal:

Eehmm,, du Simon, vad tycker du om den där nya tjejen, Lily? Sa hans bäste vän Pontus.
Eeh, så där. sa Simon.
I själva verket tyckte han att hon var grymt söt, men han tänkte: Varför skulle hon bry sig om nån som mig?

Tråkigt kapitel, jag vet, men jag hade lite bråttom



BEVAKAR!

Go Mugglis!

16 okt, 2012 19:01

1 2

Forum > Fanfiction > Lily Potter och kärleken

Du får inte svara på den här tråden.