Sasha Grangers första år på Hogwarts
Forum > Fanfiction > Sasha Grangers första år på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elina Potter
Elev |
Min egna fanfiction.
Första gången Jag kommer att skriva i "Jag" form, men i bland typ *Draco* eller någon annan. Sasha är Hermiones syster, men dom har lite olika intressen. Min första dag på Hogwarts Jag nästan ramlade ut ur tåget. Jag kollade upp och såg att det var alldeles kolmörkt. Men det lyste någon stans några meter ifrån mig. "Förstaårselever hitåt!!" ropade någon. Jag kollade dit och såg en man som var jättestor och hade stort buskigt skägg. Jag log. Det måste vara Hagrid som Hermione talade om. Jag gick fram till Hagrid. - Eh... Mr Hagrid? Hagrid ryckte till vid ordet Mr. - Jag heter Sasha Granger..... Längre hann jag inte förrän Hagrid sa: - Jag tyckte väl de! Du är lik henne på pricken! Jag log. - Det är många som säger det. Sa jag. - Och förresten behöver du inte kalla mig Mr Hagrid. Kalla mig bara Hagrid, sa han. "Är alla samlade??" "Bra då går vi mot båtarna!" Jag följde efter Hagrid. Vi kom fram till en ENORM sjö. Och då menar jag verkligen att den var ENORM! Jag satte mig i en båt med en kille, som var väldigt kaxig av sig och ville komma i Slytherin, och en kille som visade sig heta Emil och ville hamna i Gryffindor, som jag. Han hade en storebror som hette Seamus och gick andra året precis som Hermione. - Jag heter Sasha, sa jag. - Du måste väl veta vem Hermione är?? - Ja, svarade Emil. - Det är min syster. -Aa, man ser det, sa den spydiga killen som hette Adam. --------------------------- Om många gillar det skriver jag mer Go Mugglis! 10 okt, 2012 16:54 |
|
Alert
Elev |
Jag tyckte det var bra. Beskrivande och intressant!
Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004 10 okt, 2012 16:59 |
|
Elina Potter
Elev |
Skrivet av Alert: Jag tyckte det var bra. Beskrivande och intressant! Vad kul! Jag kör nästa del nu. Nu kör jag som Harry tänker och säger ________________________ *Harry* Jag kollade upp. Nu kom förstaårseleverna in. Hermione petade lite på mig, och pekade på en person som var jättelik henne. - Där är min syster Sasha, sa hon Ron kollade bakåt och log mot Sasha som log tillbaka. Han skickade över ett meddelande på en servett till mig. "Pax för att visa henne runt" stod det. - Jag tror Sasha hittar själv sa Hermione som hade sett lappen. Ron kollade surt på henne. Jag måste kväva ett skratt. Men i mitt stilla sinne måste jag medge. Att Sasha var jättesöt. Sorteringen pågick länge kändes det som. Men endå kunde varken jag eller Ron slita blicken från Sasha. Med hennes bruna hår. Helt olikt Hermiones. Jag blev överlycklig när hon också placerades i Gryffindor. Jag låtsades vara väldigt försjunken i ett samtal med Ron och lämnade jämt mellanrum mellan mig och Hermione så att hon kunde sitta där. Hon gick dit och satte sig bredvid mig. Jag rodnade. ______________________ Nu skriver jag i Sashas håll ___________________________ "Får jag sitta här??" Frågade jag. "Javisst, sa killen och makade sig längre från Hermione. - Hej Sash, sa Hermione. - Hej Hermione, svarade jag. - Det här är Harry, sa hon och pekade på den killen som satt bredvid mig. - Och det här är Ron sa hon och pekade på en rödhårig kille När vi tillslut hade ätit upp så erbjöd sig Harry att visa mig vägen till Gryffindor. Jag tackade genast ja. _______________________________ Jag tror ni fattar att det blev lite kärlek i första ögon kastet för Ron, Harry och Sasha. Men Draco kommer komma in senare! __________________ Nån mer som läser?? Go Mugglis! 10 okt, 2012 17:05 |
|
LunaLove<3
Elev |
29 nov, 2012 12:15 |
Forum > Fanfiction > Sasha Grangers första år på Hogwarts
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen