Ny skola, nya vänner
Forum > Fanfiction > Ny skola, nya vänner
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
PuffPride
Elev |
Handling: Felicika Maddok, en vanlig 14årig tjej som flyttat till London. Hon trodde att hon var en vanlig tjej tills hon flyttat och hade fått ett brev från en underlig skola. Hon var en häxa. Hon ska lära sig hur hon kastar besvärjelser och andra roliga saker. Hon har skaffat sig sin trollstav och trollkonst böcker till den nya skolan och hon ska idag ta Hogwarts Expressen till Hogwarts.
Hoppas ni tycker om den Kapitel 1 En Ny Början Det är 1:a september. Jag öppnar mina ögon och ser att solen lyser igenom mitt fönster. Äntligen tänker jag, idag ska jag till min nya skola. Jag tar på sig Hogwarts klädnaden och går sakta ner till köket. Där nere sitter min mamma och läser tidningen. ''God morgon Mamma!'' säger jag glatt till henne. '' Sovit gott?'' undrar mamma med ett leende. ''Jätte bra! Du?'' frågar jag tillbaka och tar ner en skål från hyllan och häller upp fil och flingor. ''Bara bra. Redo för tågresan?'' '' Ja det kommer bli jätte bra! Undra vilket elevhem jag kommer komma i. Vad tror du?'' jag sätter sig vid det lilla runda bordet och börjar äta av min fil. Mamma kollade på mig en liten stund och sa sedan: ''Troligtvis Ravenclaw. Du älskar ju att läsa och skriva'' ''Aa. Hoppas att jag hamnar där'' svarar jag henne. Efter att jag ätit upp går till badrummet för att borsta mina tänder och håret. Jag sätter mitt hår i en hög hästavans och flätar mitt långa bruna hår som hänger ut ur hästsvansen. I mitt rum så hittar jag min uggla som heter Erica och min väska. På väg till Kings Cross så letar jag letar jag reda på min biljett och stoppar den i min ficka. Vi hoppar ut ur bilen och går in på tog stationen och ser en tjej i min ålder med långt blont hår som går igenom en vägg och försvinner. ''Jag tror det är här'' säger jag till mamma och pekar. ''okej, men jag måste till jobbet nu. Du får ha det så jätte bra på Hogwarts och skriv mycket till mig.'' jag såg tåren i hennes öga men låtsas inte om det. '' jag lovar! Bara skicka med Erica så får jag det.'' jag kramar om henne och springer igenom väggen. ''Wow'' säger jag tyst för mig själv och tittar runt åt alla olika håll. Jag tar min väska, Erica och letar reda på en kupé som är ledig. Där inne sätter jag mig med en av mina böcker och börjar läsa. ''Får jag sätta mig här hos dig?'' frågar en drömmande röst mig. Jag kollar upp och ser tjejen med de långa blonda håret le mot mig. ''Visst, sätt dig'' svarar jag med ett ryck och lägger undan boken. ''Du måste vara ny. Du har en första års elevs slips på dig.'' säger hon och pekar på min slips. ''Ja, jag har nyss flyttat hit till London från Australien.'' ''Okej. Jag heter Luna Lovegood, Ravenclaw.'' ''Jag heter Felicika Maddok. Jag hoppas att jag hamnar i Ravenclaw.'' jag ler till henne. Luna verkar vara en trevlig tjej, lite annorlunda men snäll. Jag frågar henne massa saker om Hogwarts och elevhemmen. Efter vad jag vet nu om skolan så verkar den toppen! Vi kommer fram till en liten by som heter Hogsmeade. Luna sa att från och med tredje året på Hogwarts får vi gå dit på helgerna. Vi stöter på en jätte man med tjockt yvigt hår och skägg. ''Detta är Hagrid'' säger Luna till mig och fortsätter till vagnarna. Jag stannar snabbt. ''Vad är det för något?'' frågar jag på dem häst liknande sakerna. ''De kallas för Testraler, folk brukar inte kunna se dem'' ''Kan du se dem?'' ''Ja det kan jag'' sa Luna tyst. ''Varför kan vissa inte se dem?'' ''De e bara några som har sett döden. Jag såg min mamma död när jag var nio. Hon var uppfinnare och sen en dag gick allt snett.'' ''Jag e ledsen'' ''Det var länge sen nu'' '' Jag såg min pappa död. Han var safari guide. Vi var ute på vildmark och en orm bet han'' ''Jag e ledsen'' säger Luna medans vi hoppar in i vagnen. Det är en lång resa upp till slottet men så fort vi såg det var det fantastiskt. Vi gick till stora salen men Professor McGonagall hejdade mig och bad mig ställa mig vid första års eleverna. Hoppas ni tyckte den var bra PuffPride 8 okt, 2012 19:10 |
|
Viethina
Elev |
Den var jättebra, bra handling med
Man av Stål, Fader av Guld http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34739&page=1#p2219271 Regrets Collect Like Old Friends SV http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=34672&page=1#p2212091 12 okt, 2012 20:43 |
|
PuffPride
Elev |
Skrivet av Viethina: Den var jättebra, bra handling med gör mig glad att du tyckte den var bra! kommer fler detaljer i nästa kapitel 12 okt, 2012 22:07 |
Forum > Fanfiction > Ny skola, nya vänner
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen