Hp-kväll! Tips?
Forum > Harry Potter > Hp-kväll! Tips?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Stinaa
Elev |
Hej! Jag ska vara en arrangör för en Harry Potter Kväll på kommunens fritidsgård och jag skulle behöva lite tips på vad vi ska hitta på
Jag hade tänkt bland annat att -Man ska klä ut sig -Kolla på minst 1hp-film (vilken tkr ni?) -Ha Hp frågesport -Några lekar/tävlingar (som jag inte har kommit på några förutom kanske mugglarquidditch?) -Bjuda på något ätbart? (honungsöl?) Har ni några andra förslag på vad man kan göra som handlar om Harry Potter? Vad gjorde (ni som var där) på Hpmessan tex?
8 okt, 2012 18:31 |
|
Safrina
Elev |
Jag rekommenderar dig starkt den här tråden:
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=18265&page=#p1015175 Hoppas det¨hjälpte ^_^
8 okt, 2012 18:38 |
|
Irma Pince
Elev |
Kanske en tävling om vem som kan skriva en bra artikel som kunde ha stått i the dailey propet och så kan man ju sätta ihop alla så att det blir en mini the daily propet? Och kanske ni kunde göra hagrids kolar? lite förslag från mig fråga ifall du vill ha mer!
Läs gärna min fanfiction "Lorcan och Lysander- Livet mot orättvisor." http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=36465 8 okt, 2012 18:39 |
|
Stinaa
Elev |
Skrivet av Safrina: Jag rekommenderar dig starkt den här tråden: http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=18265&page=#p1015175 Hoppas det¨hjälpte ^_^ Tack det gjorde det! Irma Pince Vore Jätte roligt! men är rädd att inte alla kan så mkt om Hp.... x) Ge gärna mer förslag!
8 okt, 2012 19:10 |
|
Cara Riddle
Elev |
Det finns mycket man kan göra
![]()
8 okt, 2012 20:53 |
|
themarauder
Lärare |
Ååh, jag älskar Harry Pottertemakvällar!! =)
Jag är väldigt positiv till utklädning, HPQUIZ, Någon annan random påhittad lek som man kan anknyta till HP. Ska man se någon av filmerna tipsar jag om 1-3 (Det finns faktiskt de som inte har sett filmerna - så det kan bli lite rörigt och hoppa för långt in i serien. Och så är de förta bäst enligt min mening! =D) När det kommer till fika är jag väldigt negativ till Honungsöl och pumpajuice. Det blir egentligen aldrig gott. Man kan typ "dricka" det bara för man "vet att det kommer från HP". Men då är det fasen godare med Cola! Då kan man hellre bara hälla i olika läsk i flaskor som man byter etiketter på! Det man kan göra dock är inspirerade muffins. De behöver inte nödvändigtvis vara jättenördiga muffins, utan det räcker ju att de känns "magiska", eller går efter elevhemsfärgerna eller något! Man kan göra kladdkaka och göra som jag gjorde till min hpintresserade vän: http://thepottersideoflife.blogspot.se/2012/07/happee-birthdae-tarta.html (<-minibeskrivning över hur jag gjorde) Nästan alla gillar ju kladdkaka!! =D Man kan ju även bjuda på lakritsstavar ![]() (man ser dem lite i skymundan). De är bara sådana där lakritsstänger med en sådan där pingvin på som jag har doppat i vit, smält choklad. Man kan även bara bjuda på salta pinnar! Man kan även köpa jelly beans. Jelly Belly har de allra bästa bönorna tycker jag! Älskar popcornsmak, hehe. Sen kan man ju allmänt köpa lite "halloween"aktigt godis och bjuda på liknande saker. Man kan ju försöka fixa chokladgrodor t.ex.! Ja, ni fattar nog vad jag menar! =) Var inte alls meningen att skriva så här mycket, och så här långt. FÖRLÅT! XD Just det - när vi hade hptema med våra konfirmander så lät vi de sorteras in i olika elevhem också. Så de fick sätta sig på en pall och sätta på sig en hatt etc. Lite småroligt, och så hade vi en spotifylista med HPmusik!! http://yngla.blogspot.se/search/label/Harry%20Potter Här har du också en länk med underbart HP-pyssel. Tjejen i fråga har även anordnat två olika HPkalas för sina barn som kan vara inspirerande. Förlåt igen, haha =D LYCKA TILL =) - just like themarauder 8 okt, 2012 21:27 |
|
Stinaa
Elev |
Cara Riddle Ja skojigt!
themarauder Så himla bra tips! Tack så Jätte mkt för tipsen är jätte taggad nu!
11 okt, 2012 15:29 |
|
xXHalfbloodPrincessXx
Elev |
11 okt, 2012 22:08 |
|
themarauder
Lärare |
Stinaa: Vi hade musik från soundtracken och satte ihop en spotifylistaa! Jag har aldrig personligen lyssnat på WR, så därför använde jag inte det. Dock hade vi med "Do the hippogriff" - tycker den är rätt svängig!
Men jag försökte bara använda ganska glada och inte läskiga låtar! =) Några låtförslag: Harry's wondrous world Leaving Hogwarts Hedwig's theme Hagrid the professor A window to the past Double trouble Fireworks Potter waltz Nevilles Waltz Reunion of friends Dueling the basilisk Cakes for Crabbe and Goyle Polyjuice potion Fawkes the phoenix Mischief Managed Haha, nu var det länge sedan jag lyssnade på dessa - så jag kanske föreslår hela knäppa låtar. =) - just like themarauder 11 okt, 2012 22:42 |
|
Stinaa
Elev |
xXHalfbloodPrincessXx
Japp Ska försöka med det! themarauder Tack! Blir nog jätte bra! (*ska skriva upp!)
13 okt, 2012 00:40 |
Forum > Harry Potter > Hp-kväll! Tips?
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen