Luna och Sanningen
Forum > Fanfiction > Luna och Sanningen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
jedward lover <3
Elev |
Denna lilla fanfiction är min första så den är kanske inte så bra men jag hoppas att i alla fall någon bevakar den. Den handlar om Luna Lovegood om 19 år.
Kapitel 1 Där sitter jag mitt i mitt rum men det liknar inte det nej allt är dammigt och förstört som om allt åldrats flera år men inte jag. Nej för jag har bara vaknat en vanlig morgon mitt på hösten. Jag gick upp ur sängen och klädde på mig lite kläder och gick ut i hallen alla var borta allt var dammigt och gammalt precis allt utom jag. När jag gick in i köket såg jag en mus springa över golvet det var den jag hade haft problem med tidigare men den var också gammalt så det gick oerhört segt som en sköldpadda tänkte jag och gick mot kylskåpet. Men där fanns det bara massa möglig och förstörd mat inget ätbart. Nu blev jag rädd jag ropade på Lysander, Lorcan och Rolf men ingen svarade Allt var tomt och jag gick ut. Men det var som om jag var i ett annat universum utan tid och rum för min klocka hade stannat fast den var ny. Jag sprang mot en lite by i närheten och där fanns det ingen heller. jag kollade förtvivlat i alla hus och rum ja överallt. Till sist såg jag en person i ett litet runt rum på översta våningen i ett bostadshus. Det var en gammal spådam med lila kläder och en luva för att dölja ansiktet Jag gick fram och frågade: -Ursäkta men vet du varför alla är försvunna? hon tittade upp på mig med de finaste ögon jag sett hon var inte så gammal max 30 år eller något och hon såg så ledsen ut att jag inte kunde låta bli att fråga: -Varför är du så ledsen? Men hon svarade inte hon satt kvar och kollade in i en kristall kula och mummlade nåt oförståerligt. Nu blev jag arg jag var ju en av två människior på i hela världen ja så kändes det i alla fall. Så jag skrek så att hon skulle höra det tydligt -VET DU VARFÖR ALLA ÄR BORTA?? Hon kollade på mig som om jag var tokig men nickade lite på huvudet lite senare. -Kan du berätta, sa jag försiktigt -Okej allt är på grund av mig sa hon tyst och gråtfärdigt -Berätta mer, sa jag * * * klart med första kapitlet om ni gillade det och vill höra nästa kapitel kan bevaka tråden och skriva det i ett inlägg om inte så är det ju ingen ide att jag fortsätter skriva eller hur? men kan ni i alla fall skriva om den är bra eller ej snälla vill så himla gärna veta Håna jedward men våga inte röra mina vänner! STOLT MEDLEM I 000 6 okt, 2012 17:25 |
Forum > Fanfiction > Luna och Sanningen
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen