Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sarah Nights första år på Hogwarts

Forum > Fanfiction > Sarah Nights första år på Hogwarts

1 2 3 ... 9 10 11
Användare Inlägg
Alert
Elev

Avatar


Titel: Sarah Nights första år på Hogwarts
Språk: Svenska
Rating: Beror på vad ni klarar men typ PG
Handling: Sarah Night har aldrig trott på det övernaturliga. Inte ens då hon får brevet från Hogwarts vågar hon tro att det är sant. Hon, en helt vanlig elva årig tjej kan väl inte vara en häxa? Men det är hon och snart beger hon sig iväg till Hogwarts där äventyret tar sin början!

Vill någon läsa?

Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004

21 sep, 2012 19:00

Detta inlägg ändrades senast 2012-10-11 kl. 22:27
Antal ändringar: 1

MissBellatrix
Elev

Avatar


ja! *bevakar* skriv vidare!! ;D

Hey there. You come here often?

21 sep, 2012 19:15

Alert
Elev

Avatar


Här kommer prologen!

Prolog

Sarah vaknade av att hon kände en konstig doft, hon gick upp ur sängen och sången sig runt om i sitt rum. Där var allt som vanlig, det enda möblerna som fanns var det lilla skrivbordet, den överfulla bokhyllan och byrån som hennes pappa hade målat om förra sommaren.

Hon gick ut ur sitt rum och kom in i vardagsrummet där hon betraktade sig själv i spegeln med en vaksam och försiktig min. Hon såg ut som vanlig. Sarah hade svart, midjelångt hår, ett hjärtformat ansikte med en alldeles för trubbig nästa och mörka, bruna ögon. För det mesta var hon ganska nöjd med hur hon såg ut och hon kunde stå i timmar framför det slitna spegeln och komma på saker hon gillade och inte gillade med sitt utseende. Men nu gick det inte.

Det var ett slags pirr i kroppen som inte gick att få stopp på och det oroade henne.
Hon öppnade ännu en sliten dörr och kom in i köket. Där öppnade hon fönstret och andades djupt in den friska luften. Höll hon på att bli sjuk? Nej, hon var nästan aldrig sjuk, så kunde det inte vara. Plötsligt fick hon syn på en svag kontur på den ljusa junihimlen. Hon kisade, det kunde inte vara… men det var det. En uggla! En brun kattuggla, trodde Sarah. Efter en till blick på ugglan såg hon att någoting på ugglans ben. Ett brev!

Ugglan fortsatte rakt mot henne och hon stod och såg på. Plötsligt var den framme vid fönstret och helt utan förvarning flaxade den in och landade på den vita köksbordet där ett limppaket fortfarande låg kvar från dagens frukost. Hon skrek till och backade snabbt. Ugglan satte sig tillrätta på köksbordet och tittade på henne med stora ögon. Försiktigt gick Sarah fram och tog loss brevet. Hon öppnade det med en darrig hand och stirrade på orden inuti.


Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004

21 sep, 2012 19:34

Detta inlägg ändrades senast 2012-09-21 kl. 19:55
Antal ändringar: 1

MissBellatrix
Elev

Avatar


jättebra!!!

Hey there. You come here often?

21 sep, 2012 19:44

Alert
Elev

Avatar

+1


Kapitel 1
- En häxa?? Vrålade hennes mamma Maria så det ekade i den lilla hallen.
Sarah nickade ynkligt och räckte fram brevet så hennes mor kunde läsa det. Hon hörde hur hennes mamma muttrade för sig själv och hon visste varför. Hon borde ha berättat det samma dag som brevet kom, men hon kunde inte förmå sig att berätta det när hon inte ens själv trodde på det.

Smärtsamma bilder kom när hon tänkte på mormodern som i hela Sarahs barndom hade berättat historier om alla möjliga sagovarelser. Sarah hade aldrig trott på dem men nu…nu visste hon att det var sant. Hon andades snabbt och försökte undvika moderns påträngande blick.
-Jag vet, jag borde ha berättat…jag är ledsen, försökte hon.
Maria skakade på huvudet och klappade henne på huvudet, det var inte mycket, men det räckte för Sarah. Sen tog Maria upp telefonen och gick in i vardagsrummet medans hon pratade högt och tydligt.

Sarah visste inte vad hon skulle tro. Hon frös, så hon gick och tog på sig en kofta, sen gick hon ut på en promenad. Hon plockade upp en kvist från marken och för ett ögonblick föreställde hon sig att det var hennes trollstav. Men plötsligt fick hon stor lust att strunta i alltihop. Hon var ingen häxa! Hon var en helt normal tjej. Sarah gick samma runda som hon brukade gå med sin hund Rufus, förbi sjön, gå den lilla skogsstigen, gena genom den tomma kohagen och sedan gick hon tillbaka med tunga steg.

Det var bara en vecka tills hon skulle resa. Och innan dess skulle hon till den där…vad var den hette Diagongränden? Där skulle hon köpa en läskig, spetsig hatt och massa otäcka ingredienser till trolldrycker. Sarah skakade långsamt på huvudet åt sina sanslösa fantasier. Det skulle bli bra, men hon kände fortfarande den där känslan av att det inte skulle bli det!

Tråkigt kapitel, jag vet, men nästa, då händer det grejer för då ska hon till Diagongränden!

Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004

21 sep, 2012 20:02

Borttagen

Avatar


Super! c:
*Bevakar*

22 sep, 2012 15:52

Alert
Elev

Avatar

+1


Kapitel 2
Dagen efter steg Sarah upp med en oroväckande magkänsla. Hon hade huvudvärk också, men vågade inte protestera då hennes mormor kom förbi och insisterade på att följa henne till Diagongränden. Huvudvärken avtog men magkänslan av att något skulle gå väldigt fel idag gjorde det inte.

När de kom in i Diagongränden fick Sarah för mycket att tänka på. Överallt stod trollkarlar och häxor och sålde saker. Sarah gjorde stora ögon när dem gick förbi banken och ryckte oroligt mormodern i ärmen.
-Hm…mormor?
-Ja, gumman, Kraxade mormodern.
Sarah såg sig nervöst omkring men skakade på huvudet och mumlade
-Ingenting…

Dem började med att köpa klädnader och sedan gick de för att köpa böcker. Trots att Sarah inte visste om hon gillade det här kände hon sig ändå speciell när hon en halvtimme senare stod med sitt eget trollspö i handen.

Hon viftade lätt på det och kände sig plötsligt alldeles varm inuti. Sarah och hennes mormor gick längst gatan och stannade då och då för att titta i dem färgglada skyltfönstern. Det stod om att det var reklam på olika grejer och för första gången någonsin kände sig Sarah glad över att hon var en häxa.

Just då de skulle ta en glass och sedan skulle börja gå hemåt såg Sarah en ljushårig flicka inuti en av butikerna. Hennes ljusa hår täckte ansiktet så hon kunde inte se henne ordentligt men Sarah började plötsligt undra hur många av de som köpte sina första årsgrejer här skulle hon egentligen gå i samma klass som? Sarah tog emot sin glass (choklad och vanilj smak) och betalade och sedan gick hon därifrån.

Fem minuter senare kom hon på att hon hade glömt att köpa en bok så hon skyndade sig tillbaka till bokaffären. Sarah tog sin bok från en brun hylla som såg ut som det skulle rasa ihop när som helst och ställde sig längst bak i kön.

Plötsligt kände hon hur någon knakade henne på axeln och när Sarah vände sig om såg hon den ljushåriga flickan som hon sett tidigare.

- Förlåt om jag stör, men jag undrar om du möjligen ska börja på Hogwarts i år? Frågade flickan med en förvånansvärt pipig röst. Sarah försökte hålla rösten stadig, hon var normal, även fast hon var en…häxa.

-Det stämmer faktiskt. Men snart inser de att jag inte har några magiska krafter och då får jag åka hem, hasplade hon ur sig och insåg efter ett tag hur dumt det låtit. Flickan betraktade henne. Hon hade ett ovalt ansikte med ljust och rakt hår som nådde ungefär ner till axlarna och som hängde ner i de gråa ögonen.

-Jag undrade bara om du skulle kunna hjälpa mig hitta rätt böcker, jag har tappat min, Sa hon med en ursäktande min. Sarah nickade kort och visade listan. Det dröjde inte länge förrän de två flickorna pratade som de känt varandra i hela livet. Flickan hette Mary Lion och hon var säker på att hon skulle hamna i Gryffindor. Sarah nickade osäkert och det dröjde inte länge innan Mary hade fått ur henne att hon inte hade vetat om den magiska världen speciellt länge. Plötsligt kollade Sarah på sin klocka och fick panik.

-Oj, jag måste gå. Jag lovade mormor att bara snabbköpa boken och sedan komma tillbaka och nu har det gått över en timme! Jag måste rusa! Vi ses den första september!

Sarah sprang tillbaka till sin mormor och hon kände en svag känsla av hopp att det skulle funka att vara en häxa trots allt!

Så, nu har hon kanske fått sin första vän. Kommentera vad ni tycker, vad ni gillar och vad ni tycker jag borde förbättra. Det är bara bra!

Läs gärna min fanfiction: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=24485&page=1#p1466004

22 sep, 2012 23:18

Borttagen

Avatar


Jättebra kapitel!

Du är superduktig!

23 sep, 2012 09:00

MissBellatrix
Elev

Avatar


du är jätte duktig på att skriva!! ;D

Hey there. You come here often?

23 sep, 2012 09:07

LauraTree
Elev

Avatar


Jättebra berättelse
*bevakar*

23 sep, 2012 09:44

1 2 3 ... 9 10 11

Forum > Fanfiction > Sarah Nights första år på Hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.