I will never forget you[SV]
Forum > Fanfiction > I will never forget you[SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
DarkBells
Elev |
Namn: I will never forget you
Rankning: PG (Det kommer handla om död) Författare: DarkBells Huvudperson: Ellie Dessen. Handling: Den fjortonårige flickan Ellie Dessen tror att hon aldrig ska förlåta sig själv när hennes syster dör efter Ellies kompis fest. Men henns liv får en farlig vändning. Ellies bästa kompis försvinner efter att ha börjat mobbat Ellie i skolan och kommer tillbaka senare, tydligen kidnappad och misshandlad. Och hennes pojkvän gör slut och senare får han en svårskada i huvudet. Är det Ellies systers spöke som ger hämnd på alla som vill Ellie ont? Eller är det bara en slump? Ska jag börja!? Här är alla kapitel!: Spoiler: Tryck här för att visa! NYTT: Har nu lagt upp Ellies utseende och beteende m.m... Men om ni har en bild i huvudet titta då INTE i spoilern!!! Spoiler: Tryck här för att visa!
7 sep, 2012 19:21
Detta inlägg ändrades senast 2012-11-17 kl. 18:56
|
|
RoxDeathley
Elev |
7 sep, 2012 23:16 |
|
DarkBells
Elev |
8 sep, 2012 09:12 |
|
HannaPanna
Elev |
8 sep, 2012 09:33 |
|
DarkBells
Elev |
8 sep, 2012 09:34 |
|
HannaPanna
Elev |
Skrivet av DarkBells: Skrivet av HannaPanna: Åh, det låter jättebra ♥ Tack så mycket! ♥ *börjar skriva* Varsågod ♥ Yay 8D
8 sep, 2012 09:38 |
|
DarkBells
Elev |
Okej... Jag suger på att skriva, och jag tar emot all kritik =)
Kapitel 1 - I will not forget ♥ Jag såg hennes lilla kropp sjunka ner på marken. Jag skrek hennes namn och sprang fram till henne. Hon var fortfarande vid liv. Jag tog henne i min darrande famn. "Jag ska skydda dig..." viskade hon. Hennes ögon var fortfarande öpnna, men de såg inte längre. Hon hade ett helt liv framför sig. Hon dog när hon bara var sju år. För att skydda mig. En tår ramlade ner från min kind, ner på hennes kritvita. En till. Två till. Det var bara hon och jag. Inte Sarah och inte Benny. Och absolut inte Stefan. Mördaren. "Jag kommer snart, Marcy..." viskade jag till henne och kysste hennes kalla kind. "Ellie!" ropade någon från köket. Jag kastade en sista blick på spegeln. Mitt svarta hår hade jag inte borstat på flera dagar och jag hade stora och mörka ringar under mina isblåa och sorgsna ögon. Jag drog en borste igenom mitt toviga hår. Jag ignorerade smärtan när borsten redde ut en tova. "Ellie!" ropade mamma igen och jag lade borsten på nattduksbordet vid min obäddade säng. Jag sprang ner för den knarriga trappan och min snälla mamma tittade på mig med vänliga ögon nedanför trappan. "Jag ska till jobbet nu älskling" sa mamma och pussade mig mjukt pannan. Jag svarade inte. "Ellie... Det bästa är om vi försöker glömma vad som har hänt den senaste veckan" sa mamma mjukt och smekte mitt långa hår. ag nickade och svalde. Mamma log sorgset mot mig och jag kramade om henne. "Jag älskar dig mamma..." viskade jag och hon kramade mig tillbaka. "Det vet jag gumman" svarade mamma och släppte taget om mig. "Det gör jag också." Sedan låste hon upp ytterdörren och klev ut på gatan. "Vi ses efter skolan!" sa mamma och jag nickade. Sedan stängde hon igen dörren. Det var en hel timme kvar tills skolan började, så jag bredde en macka och satte mig framför den gamla teven. "Ett nytt mordfall i London. Polisen säger..." sa reportern och jag stängde av teven igen. Jag åt upp mackan i ett nafs och drack lite juice direkt från paketet. Sedan sprang jag upp på mitt rum. Det var exakt en vecka sedan Marcy dog, och jag skulle till skolan igen. Jag öppnade garderoben och letde efter mina favorit jeans. De verkade vara i tvätten så jag tog ett par vita och en svart blus. Jag slängde en blick på klockan igen. Tre kvart kvar innan Benny skulle hämta mig. För första gången på länge blev jag glad. Benny, min pojkvän. Men så kom jag och tänka på Stefan. Mördaren. jag fylldes av hat. Han hade viljat döda mig men min syster skyddade mig. Men jag hade hört att han bodde i Sverige nu, hos någon fosterfamilj. Jag fnyste och bet mig sedan i läppen. Han borde ha kommit i fängelse, fast han bara var sexton år. Fan, varför skulle han vilja mörda en sju åring. Okej, egentligen var det mig han ville att kniven skulle träffa. Och det var för att jag inte ville dricka. Min telefon plingade till och jag tittade på displayen. Ett SMS från mamma. Det blir pizza i kväll. Säg till om du ska äta hos Benny eller Sarah! xxx Jag skrev ett snabbt svar tillbaka: Jag är hemma idag, ta en pizza, spelar ej ngn roll xxx Jag satte på mig kläderna jag hade lagt på stolen och sminkade mig lite. Det var inte så lyckat, men det fick duga. Sedan la jag mig på sängen med mobilen i handen och slöt ögonen. Åh Marcy! Jag saknar dig så! Och till min förvåning hördes Marcys röst, inne i mitt huvud. Jag är här Ellie, och jag kommer alltid att vara det. ------------------- Vad tycks?
8 sep, 2012 14:02 |
|
HannaPanna
Elev |
8 sep, 2012 14:13 |
|
DarkBells
Elev |
Skrivet av HannaPanna: ÅHH ALLTSÅ FINA UNDERBARA DU VAD BRA DU ÄR PÅ ATT SKRIVA, JAG FÅR GÅSHUD ♥ Nu ljuger du =) Men tack i alla fall! ♥
8 sep, 2012 14:15 |
|
HannaPanna
Elev |
Skrivet av DarkBells: Skrivet av HannaPanna: ÅHH ALLTSÅ FINA UNDERBARA DU VAD BRA DU ÄR PÅ ATT SKRIVA, JAG FÅR GÅSHUD ♥ Nu ljuger du =) Men tack i alla fall! ♥ Nää det gör jag inte ♥
8 sep, 2012 14:19 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen