Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

App?

Forum > Mugglarportalen > App?

1 2 3 4
Användare Inlägg
bullen289
Elev

Avatar


Jag har en idé om att man kanske skulle kunna göra mugglis till en app så att man får information om nya inlägg i bevakade trådar och om nya meddeladen i meddelandefönstret i mobilen (som typ facebook)
Förstår självklart om det är väldigt svårt (vet själv inte hur svårt det är) men hade varit kul om det gick

2 sep, 2012 14:57

fredskronk
Elev

Avatar


Att snickra en app i t.ex. Phonegap och lägga på App Store och Google Play borde inte vara supersvårt eller ta massa tid i anspråk.

Frågan är om det är värt att betala till Apple vad det kostar att få cert för att göra appar (vet inte om Google har liknande system) och om så många skulle använda det. Vore däremot fint om typ forumet kunde göras med mobilvänligt tema. Vet inte om Erfa använder något färdigt forum eller kodat själv. Är det ett färdigt forum borde det vara ganska lätt att fixa ett tema som funkar bra för mobiler.

Följ: http://twitter.com/fredskronk

3 sep, 2012 04:02

Borttagen

Avatar


Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market Men helt klart en bra idé men det är ju som fredskronk sa att om är de värt att betala till Apple om det.

3 sep, 2012 17:57

LolFeelings
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market Men helt klart en bra idé men det är ju som fredskronk sa att om är de värt att betala till Apple om det.
Android Market existerar typ tyvärr inte längre utom på sopmobiler som min.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FyWUGkQ86jKz60%2Fgiphy.gif

3 sep, 2012 20:04

fredskronk
Elev

Avatar


Tror ju mest på en mobilanpassad sida som funkar på de flesta mobiler.

Annars finns det sätt att göra appar som kan byggas ihop (kompileras) till iOS, Android, Winmobile och Ovi (tror inte riktigt vi behöver bry oss om BlackBerry va?). Den jag har spanat in och testat lite med heter PhoneGap och skulle kunna funka för ett projekt likt Mugglis. Kolla http://www.phonegap.com/

Följ: http://twitter.com/fredskronk

4 sep, 2012 13:10

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Skrivet av LolFeelings:
Skrivet av Borttagen:
Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market Men helt klart en bra idé men det är ju som fredskronk sa att om är de värt att betala till Apple om det.
Android Market existerar typ tyvärr inte längre utom på sopmobiler som min.

Min lillasyster hade en mobil som aldrig uppdaterade sig till Google efter Market. Hon fick en ny xD

~MY TUMBLR~

4 sep, 2012 14:42

LolFeelings
Elev

Avatar


Skrivet av Victoire Weasly:
Skrivet av LolFeelings:
Skrivet av Borttagen:
Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market Men helt klart en bra idé men det är ju som fredskronk sa att om är de värt att betala till Apple om det.
Android Market existerar typ tyvärr inte längre utom på sopmobiler som min.

Min lillasyster hade en mobil som aldrig uppdaterade sig till Google efter Market. Hon fick en ny xD
Tänk dem med sådan tur. Förvånar mig inte att min lilla skit inte uppdaterades, hahaha.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FyWUGkQ86jKz60%2Fgiphy.gif

4 sep, 2012 14:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av Victoire Weasly:
Skrivet av LolFeelings:
Skrivet av Borttagen:
Håller med det vore grymt! Men DÅ ska det inte bara vara till App store (har inte app store), utan också Googley Play och vanliga Android Market Men helt klart en bra idé men det är ju som fredskronk sa att om är de värt att betala till Apple om det.
Android Market existerar typ tyvärr inte längre utom på sopmobiler som min.

Min lillasyster hade en mobil som aldrig uppdaterade sig till Google efter Market. Hon fick en ny xD


Okej xD

4 sep, 2012 16:43

Borttagen

Avatar


jag har redan skrivit en sådan här tråd men jag stöder då iden

4 sep, 2012 18:19

bullen289
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
jag har redan skrivit en sådan här tråd men jag stöder då iden

okej ledsen, såg inte din tråd (så har inte försökt att härma dig på något sätt )

4 sep, 2012 18:21

1 2 3 4

Forum > Mugglarportalen > App?

Du får inte svara på den här tråden.