Bästa HP filmen?
Forum > Harry Potter > Bästa HP filmen?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
nowisa
Elev |
Halloj.
Jag gillar Harry filmerna väldigt mycket,jag har en stor favorit av dem, det är film nummer ett, Hemligheternas Kammare. Har du också någon HP film du brinner lite extra för?
28 aug, 2012 18:22 |
|
LaylaCatcher
Elev |
Skrivet av nowisa: Halloj. Jag gillar Harry filmerna väldigt mycket,jag har en stor favorit av dem, det är film nummer ett, Hemligheternas Kammare. Har du också någon HP film du brinner lite extra för? Hemligheternas kammare är film nr två Jag älskar fyran med balen! Imagination and dreaming is my life 28 aug, 2012 18:25 |
|
Pryda
Elev |
Skrivet av nowisa: Halloj. Jag gillar Harry filmerna väldigt mycket,jag har en stor favorit av dem, det är film nummer ett, Hemligheternas Kammare. Har du också någon HP film du brinner lite extra för? Hemligheternas Kammare är film nummer två. Personligen gillar jag filmerna De Vises Sten, Hemligheternas Kammare samt DH 1 och 2 bäst. Tycker dock att böckerna förmedlar HP på ett mycket bättre sätt än filmerna. “I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.” 28 aug, 2012 18:25 |
|
LaylaCatcher
Elev |
Skrivet av Pryda: Skrivet av nowisa: Halloj. Jag gillar Harry filmerna väldigt mycket,jag har en stor favorit av dem, det är film nummer ett, Hemligheternas Kammare. Har du också någon HP film du brinner lite extra för? Hemligheternas Kammare är film nummer två. Personligen gillar jag filmerna De Vises Sten, Hemligheternas Kammare samt DH 1 och 2 bäst. Tycker dock att böckerna förmedlar HP på ett mycket bättre sätt än filmerna. Jag var en av de få av mina vänner som läste böckerna först å så filmen sen. Det var nog bra! Imagination and dreaming is my life 28 aug, 2012 18:29 |
|
Pryda
Elev |
Skrivet av LaylaCatcher: Skrivet av Pryda: Skrivet av nowisa: Halloj. Jag gillar Harry filmerna väldigt mycket,jag har en stor favorit av dem, det är film nummer ett, Hemligheternas Kammare. Har du också någon HP film du brinner lite extra för? Hemligheternas Kammare är film nummer två. Personligen gillar jag filmerna De Vises Sten, Hemligheternas Kammare samt DH 1 och 2 bäst. Tycker dock att böckerna förmedlar HP på ett mycket bättre sätt än filmerna. Jag var en av de få av mina vänner som läste böckerna först å så filmen sen. Det var nog bra! Ett fantastiskt bra beslut! “I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.” 28 aug, 2012 18:29 |
|
LaylaCatcher
Elev |
Skrivet av Pryda: Skrivet av LaylaCatcher: Skrivet av Pryda: Skrivet av nowisa: Halloj. Jag gillar Harry filmerna väldigt mycket,jag har en stor favorit av dem, det är film nummer ett, Hemligheternas Kammare. Har du också någon HP film du brinner lite extra för? Hemligheternas Kammare är film nummer två. Personligen gillar jag filmerna De Vises Sten, Hemligheternas Kammare samt DH 1 och 2 bäst. Tycker dock att böckerna förmedlar HP på ett mycket bättre sätt än filmerna. Jag var en av de få av mina vänner som läste böckerna först å så filmen sen. Det var nog bra! Ett fantastiskt bra beslut! Ja men jag tycker att man nästan har svårt att fatta filmen utan att man läst? Imagination and dreaming is my life 28 aug, 2012 18:30 |
|
Zmaragd
Elev |
Jag är väldigt förtjust i film tre, Fången från Azkaban. Jag vet egentligen inte varför, men den är så mysig ♥ Dock tycker jag att den läskigaste scenen i hela HP är just i trean när Professor Trelawny läser upp profetinan
![]()
28 aug, 2012 18:41 |
|
Pryda
Elev |
Går kanske lite offtopic här men det jag tycker filmerna misslyckas med är att förmedla den kärlek, devänskapsband och förtroendet mellan karaktärerna.
Relationen mellan Harry och Sirius är helt borta. Freds död blir misshandlad i filmen, man förstår knappt vad som har hänt. Relationen mellan Harry och Ginny är bara stel och osäker. Minns hur jag verkligen älskade hur de fann varandra i boken Halvblodsprinsen men i filmen kändes det bara tillgjort. Dumbledore är inte bra i filmerna. Han saknar värmen, glädjen och tryggheten som böckernas Dumbledore förmedlar. Snape förtjänar så mycket mer uppmärksamhet än vad han får. http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/1832479_700b_v1.jpg “I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.” 28 aug, 2012 18:42 |
|
nowisa
Elev |
28 aug, 2012 18:59 |
|
Pryda
Elev |
Skrivet av nowisa: Oj förlåt allihop för misstaget med filmen,hehe. Men det är väll första? Aja,skoj att ni kikar in! Den första boken/filmen heter: De Vises Sten Bok/film nummer 2 är Hemligheternas Kammare. “I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.” 28 aug, 2012 19:03 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen