Did you know?
Forum > Harry Potter > Did you know?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hejsvejs!
Idag var jag inne på google översätt och översatte saker.sedan kom jag på att jag kunde försöka översätta Expecto patronum på latinska. Vet ni vad det heter? jo svaret är:väntar en beskyddare 27 aug, 2012 07:34 |
|
Lisen563
Elev |
coolt!
27 aug, 2012 07:44 |
|
MystiqueRed
Elev |
Alla förtrollningar har ju typ ursprung i latin, eller något annat liknande språk, men mest latin, det hör man ju till och med på uttalet
27 aug, 2012 09:41 |
|
Isse Weasly
Elev |
27 aug, 2012 10:54 |
|
Borttagen
|
Jag visste
Har googlat väldigt många, men fler än man tror är bara i hopdiktade av Rowling själv utan något direkt ursprung i ett språk och MÅNGA identifieras som Italienska. Latin ♥ 27 aug, 2012 11:17 |
|
Pryda
Elev |
Yes det visste jag.
De flesta förtrollningar har en betydelse på tex Latin. “I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.” 27 aug, 2012 11:49 |
|
Borttagen
|
Dem flesta,men jag trodde lumos var på latin :p
Ska översätta mer. 29 aug, 2012 16:38 |
|
lily99
Elev |
Kul
29 aug, 2012 16:55 |
|
Borttagen
|
Vad coolt, det visste jag inte
29 aug, 2012 16:56 |
|
Borttagen
|
Coolt
29 aug, 2012 19:02 |
Forum > Harry Potter > Did you know?
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen