Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Did you know?

Forum > Harry Potter > Did you know?

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hejsvejs!

Idag var jag inne på google översätt och översatte saker.sedan kom jag på att jag kunde försöka översätta Expecto patronum på latinska.

Vet ni vad det heter?
jo svaret är:väntar en beskyddare

27 aug, 2012 07:34

Lisen563
Elev

Avatar


coolt!

27 aug, 2012 07:44

MystiqueRed
Elev

Avatar


Alla förtrollningar har ju typ ursprung i latin, eller något annat liknande språk, men mest latin, det hör man ju till och med på uttalet

27 aug, 2012 09:41

Isse Weasly
Elev

Avatar


Vad kul! Det visste jag inte!

"To be, or not to be..." -William Shakespear https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F_B5GIG078YFU%2FTGxXg15Z65I%2FAAAAAAAAA3Y%2F2QLuuoeNjt0%2Fs1600%2Fhamlet48.jpg

27 aug, 2012 10:54

Borttagen

Avatar


Jag visste

Har googlat väldigt många, men fler än man tror är bara i hopdiktade av Rowling själv utan något direkt ursprung i ett språk och MÅNGA identifieras som Italienska.

Latin ♥

27 aug, 2012 11:17

Pryda
Elev

Avatar


Yes det visste jag.
De flesta förtrollningar har en betydelse på tex Latin.

“I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.”

27 aug, 2012 11:49

Borttagen

Avatar


Dem flesta,men jag trodde lumos var på latin :p

Ska översätta mer.

29 aug, 2012 16:38

lily99
Elev

Avatar


Kul dom flesta har förbindelse med latin

29 aug, 2012 16:55

Borttagen

Avatar


Vad coolt, det visste jag inte

29 aug, 2012 16:56

Borttagen

Avatar


Coolt

29 aug, 2012 19:02

1 2

Forum > Harry Potter > Did you know?

Du får inte svara på den här tråden.