En Fråga
Forum > Mugglarportalen > En Fråga
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Einar
Elev |
Hej!
Jag undrar varför inte alltid drakhandlaren är där. 26 aug, 2012 13:14 |
|
Fang
Elev |
Från vanliga frågor och svar:
När är drakhandlaren inne? Som vi alla vet förbjöds drakhandel i och med Trollkarlsavtalet år 1709, så drakhandlaren är väldigt försiktig med att visa sig. Han brukar max titta in en timme åt gången, några gånger om dagen. Exakt när är upp till dig att upptäcka! 26 aug, 2012 13:17 |
|
GinnyLina
Elev |
Och för att det inte ska vara så lätt att köpa en drake, eller drakmat och godis.
That's me... 26 aug, 2012 13:20 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Dessutom blir det nästan som en liten "lek" att hitta honom. Det skulle ju vara tråkigt om man bara kan "knäppa med fingrarna" och så är alla man vill köpa något av där.
I would have died! I would have died rather than betray my friends 26 aug, 2012 13:27 |
|
reparo
Elev |
Det är drygt. Jag, personligen, har inte tid att leta efter en knäpp drakhandlare ._.
Jag är bara hemma, vaken, i 5 timmar om dagen, iaf på vardagen. Sedan sover jag resten av tiden och under den tiden som jag är vaken ska jag hinna med läxorna också. Och jag måste ge draken mat varje dag, så den inte dör.... Jag tycker att mugglis borde ha drakhandlaren där hela tiden, eftersom alla inte har tid att leta efter den hela dagarna o.O Fenix dör, men överlever. 26 aug, 2012 13:48 |
|
MissWentz
Elev |
Skrivet av reparo: Det är drygt. Jag, personligen, har inte tid att leta efter en knäpp drakhandlare ._. Jag är bara hemma, vaken, i 5 timmar om dagen, iaf på vardagen. Sedan sover jag resten av tiden och under den tiden som jag är vaken ska jag hinna med läxorna också. Och jag måste ge draken mat varje dag, så den inte dör.... Jag tycker att mugglis borde ha drakhandlaren där hela tiden, eftersom alla inte har tid att leta efter den hela dagarna o.O Grejen är ju den att det ska vara lite svårt. Om du är inne fem timmar om dagen så kommer han nog vara inne någon gång det är bara att kolla ofta och ladda upp förådet när han väl är där. ![]()
26 aug, 2012 13:56 |
|
reparo
Elev |
Skrivet av MissWentz: Skrivet av reparo: Det är drygt. Jag, personligen, har inte tid att leta efter en knäpp drakhandlare ._. Jag är bara hemma, vaken, i 5 timmar om dagen, iaf på vardagen. Sedan sover jag resten av tiden och under den tiden som jag är vaken ska jag hinna med läxorna också. Och jag måste ge draken mat varje dag, så den inte dör.... Jag tycker att mugglis borde ha drakhandlaren där hela tiden, eftersom alla inte har tid att leta efter den hela dagarna o.O Grejen är ju den att det ska vara lite svårt. Om du är inne fem timmar om dagen så kommer han nog vara inne någon gång det är bara att kolla ofta och ladda upp förådet när han väl är där. Men det är ju det att det blir inte ens 5 timmar på vardagen. Jag har läxor att göra, prov att plugga till och jag måste hinna med personlig hygien också .... o.o och jag måste äta också. Jag går sista året på grundskolan och jag måste prioritera betygen, jag har inte tid :c Fenix dör, men överlever. 26 aug, 2012 14:00 |
|
MissWentz
Elev |
Skrivet av reparo: Skrivet av MissWentz: Skrivet av reparo: Det är drygt. Jag, personligen, har inte tid att leta efter en knäpp drakhandlare ._. Jag är bara hemma, vaken, i 5 timmar om dagen, iaf på vardagen. Sedan sover jag resten av tiden och under den tiden som jag är vaken ska jag hinna med läxorna också. Och jag måste ge draken mat varje dag, så den inte dör.... Jag tycker att mugglis borde ha drakhandlaren där hela tiden, eftersom alla inte har tid att leta efter den hela dagarna o.O Grejen är ju den att det ska vara lite svårt. Om du är inne fem timmar om dagen så kommer han nog vara inne någon gång det är bara att kolla ofta och ladda upp förådet när han väl är där. Men det är ju det att det blir inte ens 5 timmar på vardagen. Jag har läxor att göra, prov att plugga till och jag måste hinna med personlig hygien också .... o.o och jag måste äta också. Jag går sista året på grundskolan och jag måste prioritera betygen, jag har inte tid :c Du behöver ju inte vara inne på Mugglis hela tien, om du vill så kan du ju bara kolla affären kanske en gång i timman. Fast ja orkar inte det, jag kollar bara när jag går in på godisbaronen (när jag ändå är där lixom). Och det jobbiga är det att han kommer när jag sparar till något annat. xD ![]()
26 aug, 2012 14:35 |
|
Evreka
Elev |
Skrivet av reparo: Om du inte har tid antar jag att det snarare är drakmat än drakägg du behöver och det kan man nästan alltid hitta på marknaden, för vettiga priser tom. Lite dyrare kanske, men inte jättemycket. Där kan du skaffa mat när du själv är inne på Mugglis, och om du någon gång råkar komma samtidigt med drakhandlaren så kan du köpa på ett rejält lager som räcker ett tag. Skrivet av MissWentz: Skrivet av reparo: Det är drygt. Jag, personligen, har inte tid att leta efter en knäpp drakhandlare ._. Jag är bara hemma, vaken, i 5 timmar om dagen, iaf på vardagen. Sedan sover jag resten av tiden och under den tiden som jag är vaken ska jag hinna med läxorna också. Och jag måste ge draken mat varje dag, så den inte dör.... Jag tycker att mugglis borde ha drakhandlaren där hela tiden, eftersom alla inte har tid att leta efter den hela dagarna o.O Grejen är ju den att det ska vara lite svårt. Om du är inne fem timmar om dagen så kommer han nog vara inne någon gång det är bara att kolla ofta och ladda upp förådet när han väl är där. Men det är ju det att det blir inte ens 5 timmar på vardagen. Jag har läxor att göra, prov att plugga till och jag måste hinna med personlig hygien också .... o.o och jag måste äta också. Jag går sista året på grundskolan och jag måste prioritera betygen, jag har inte tid :c Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska) 26 aug, 2012 23:13 |
|
Savi
Elev |
Alltså, det är ju olagligt att sälja drakar - därav anledningen till att drakhandlaren inte alltid kan vara där. Frågan har besvarats och det finns draktrådar om man vill fortsätta diskussionen.
26 aug, 2012 23:17 |
Forum > Mugglarportalen > En Fråga
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen