TilTill Hogwarts med uggle post
Forum > Fanfiction > TilTill Hogwarts med uggle post
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
rosea
Elev |
"Godmorgom mamma!"§
Carla har ljust, ljust hår och ljus ljus hud, svarta ögon och långt hår kommer att göra delarna steg för steg ålder: 11 Carla lyckas alltid med att få, på nåt magiskt sätt en äcklig fiskbulle soppa till att bli en god hummer, hur kan det komma sig? Det kommer hon snart få veta, och tänk att en liten papperslapp an vara så betydelsefull... "CAAAARLAAAAAAA!!!" ropade min mamma från köket -Det är frukost! -Kommer! Ropade jag tillbaks. Hej förresten, jag heter Carlawiva men kallas Carla. Jag är elva år och har flyttat hit till Sverige för ungefär 4 år sedan. Min pappa bor kvar i landet vi flydde ifrån, landet har ett långt och krångligt namn som ni inte kommer minnas, så jag säger bara att det är "ett land utan politik". Jaja, jag bor utanför Göteborg, en ganska stor stad, jag bor där med min mamma, storyn om min pappa har ni ju redan hört. Jag gick ner till mamma och frågade om vi hade fått någon post, hon svarade att jag fått ett brev från någon som hette "Hogwarts". Jag blev intresserad och frågade om jag fick gå från bordet för att öppna det, och det fick jag. När jag börjat läsa trodde jag det var ett skämt fån nån av grannungarna, men vid de sista raderna förstod jag, jag skulle resa till London och få gå på nån skola och lära mig MAGI! Mamma log när jag kom tillbaks till bordet. Jag satte mig ner på en stol och skulle precis börja berätta om brevet, men hon hade redan börjat prata. - Du har ju inte vetat så mycket om din far, eller hur Carlawiva? hon sa det mer som en order, inte som en fråga -nä... nej, det har jag inte, svarade jag lite stammande - Detta kanske kommer överraska dig, men.... -Men vad? frågade jag otåligt - Din pappa är en trollkarl, sade hon lite ursäktande - WAHT?!? Nästan skrek jag - Och vi ska åka till Diagongränden imorgon, för att köpa dina saker,skolan börjar snart, du fick visst ditt brev väldigt sent. - Men mamma då, det är ju ända borta i London! Hur tror du vi ska ta oss dit? sade jag undrande - Med hjälp av din fars Förflyttnings-pulver, jag måste ha det här nånstans. Hon började rota i några väskor och efter cirka 10 minuter vände hon sig om som en sol i hela ansiktet. Jag såg också hur hon höll i en liten flaska med grönbrunt pulver, som mest liknande grön jord. Resten av eftermiddagen gick åt till att lära mig så mycket som möjligt av mamma, eftersom att hon visste en del iallafall. Vid middagstid hade jag lärt mig att vad jag hade brukat kalla människor egentligen hette mugglare på nåt trollkarls språk. Sedan hade jag lärt mig vad som var olagligt och mamma hade varit extra noga på den här punkten: Inte bli vän med nån kille som hette Skorpius Malfoy. Mamma fortsatte att pladdra, men jag funderade över vem den här "skorpius" var. Nästa dag var jag jättetaggad. Mamma också, vi åt snabbt frukost och klädde på oss och det, sedan använde mamma pulvret och vi kom nästan till London, en liten bit utanför, men vi åkte buss in till en liten, röd telefon kiosk. Vi ställde oss där och POFF! Så var vi på nått skumt och märkligt ställe med en massa folk som bar kappor. Vi gick in i en affär som hette "Olivanders magic wanders". Därinne satt en gråhårig, fet man som antagligen var Olivander. Mamma sa nåt på engelska, och den här tjocke Olivander räckte mig en trollstav, den var fint gjord, av ekträ och jag kände kraften i den. Jag svingade runt lite med den och det kom ett litet regn av röda gnistor över mig. Den här Olivander såg nöjt ut och tog trollstaven ur min hand och lade den i en låda, när vi kommit ut ur affären, pekade mamma på en liten djuraffär med ugglor och råttor och sådant. Vi började sakta gå dit, men då slog det mig - Mamma, har du några trollkarlspengar?? -Såklart, vi har en hel liten förmögenhet gumman! sade hon nöjt När vi kom in i djuraffären stannade jag direkt för en mörk, mörk lila fladdermus, jag hade alltid gillat fladdermöss, de var så magnifika! - Du får välja vilken du vill! sade mamma Jag gick runt lite grand, men kunde inte släppa tankarna på den mörk lila fladdermusen. Tills slut gick jag dit och jag kunde nästan se hur den log åt mig.... skriver mer sen TEBAKS IGEN 24 aug, 2012 22:52
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-27 kl. 15:08
|
|
nowisa
Elev |
24 aug, 2012 23:03 |
|
rosea
Elev |
TEBAKS IGEN 24 aug, 2012 23:07 |
|
nowisa
Elev |
25 aug, 2012 11:44 |
|
nowisa
Elev |
27 aug, 2012 14:35 |
|
nowisa
Elev |
27 aug, 2012 15:08 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
27 aug, 2012 22:03 |
|
rosea
Elev |
Tack så mycket Nadja och nowisa! skriver nog lite mer sen!
Trodde inte den var så bra TEBAKS IGEN 28 aug, 2012 15:09 |
|
nowisa
Elev |
28 aug, 2012 18:23 |
|
nowisa
Elev |
8 sep, 2012 14:07 |
Forum > Fanfiction > TilTill Hogwarts med uggle post
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen