Alla ska ha lika chans att vinna
Forum > Mugglarportalen > Alla ska ha lika chans att vinna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sirius Orion Black
Elev |
Jag har visserligen inte varit medlemm så länge, men det verkar som om Gryffindor och Slytherin inte har vunnit på länge och inte ens har en chans att göra det. Medans Hufflepuff och Ravenclaw har runt 1000 poäng krälar Slytherin och Gryffiondor runt med högst 400 poäng. Om detta beror på att det är färre medlemmar i det gröna och röda elevhemmet så borde man ändra poängen på något sätt så att poängen ges i proportion till hur många medlemmar det är i varje elevhem, eller på annat sät tse till att Ormen och lejonet har samma chans att vinna elevhemstävlingen som Grävlingen och Örnen.
Det är roligare för dem om de kan vinna lite oftare, och jag tycker det är roligare för Hufflepuff och Ravenclaw om man får kämpa lite mer för att få pokalen. I would have died! I would have died rather than betray my friends 24 aug, 2012 18:12 |
|
Dramione99
Elev |
Jag tror att Gryff och Huff har vunnit lika många gånger ungefär, om man tittar på hela arkivet.
Förut var det inte så många i Raw, de har växt till sig! Eller att de i Raw och Huff speler mer än vad vi i Gryff och Slyth gör. Men jag förstår oxå hur du menar och det kanske är ett bra förslag. Själv känner jag mig ganska nöjd med hur det är nu faktiskt. Elevhemstävlingen är ju nt det viktigaste, xD. Från statestiken står det så här i siffrorna för tillfälligt: Gryffindor - 37,4% Slytherin - 17,2% Ravenclaw - 20,2% Hufflepuff - 25,3% 24 aug, 2012 18:19 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Ok! Så bra. Jag hittade inte ens statistiken. Det ser ju ganska jämnt ut, och du har rätt, elevhemstävlingen är inte så viktig, men är man tävlingsinriktad och dessutom en dålig förlorare så kanske det inte är så kul om man själv kämpar och alla andra i elevhemmet inte gör det och man förlorar varje gång. Det var nog mest så jag tänkte, och jag tycer att själva tävlingen är helt meningslös om man inte har någon verklig motståndare. För mig är nämligen tävlingar jätteviktiga, medans det inte spelar så stor roll vem som vinner sen.
I would have died! I would have died rather than betray my friends 24 aug, 2012 18:29 |
|
Li
Biträdande rektor |
Fast för bara några månader sedan var det Hufflepuff och Ravenclaw som jämt och ständigt låg låååångt efter Slytherin och Gryffindor i kampen om pokalen, tills det vände för några månader sedan
without something there is no nothing 24 aug, 2012 18:30 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Ok. Bra att veta. För några månader sedan så var ju inte jag medlem och det kändes overkligt att det bara skulle ändras så radikalt så det ser ut som det gör nu. Därmed anser jag den här tråden för helt besvarad och ber någon att sätta ett hänglås på den.
I would have died! I would have died rather than betray my friends 24 aug, 2012 18:32 |
Forum > Mugglarportalen > Alla ska ha lika chans att vinna
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen