Level up, duellklubben
Forum > Mugglarportalen > Level up, duellklubben
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ormeld Risity
Elev |
Vad gör de olika sakerna som man kan lägga till poäng på när man går upp i level i Lockmans duellklubb?
22 aug, 2012 18:09 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Om man lägger på hp så har man mer liv. Om till exempel någon kastar en formel på dig som tar 15 hp så skulle du "dö" om du bara har 15 hp. Men om du fyller på de så tar det längre tid tills du dör. Då kanske det behövs (beroende på hur mycket hp du har) tre träffar som sammanlagt går upp i 30 hp för att du ska förlora.
Fyller du på magisk kraft så kan du utföra svårare besvärjelser som kostar mer styrka. Så du kan istället för flipendo (1 magisk kraft) kasta reducto (3 magisk kraft) när du har "låst upp" den, och i regel är det lättare att besegra den andra desto starkare trollformler du använder. En kombination av trollstavsrörelse och trollformeluttal ger "låser upp" fler trollformler du kan kasta på motståndaren. Då lägger du altså poängen på ytterligare ett "vapen" som är bättre än det förra, men du har ändå kvar ditt gamla "vapen". Jag hoppas du förstår vad jag menar. Är inte jätteduktig på att förklara såna saker, men är det något du undrar över så får du gärna fråga. Välkommen hit förresten, för med tanke på din tomma profil och din osäkerhet i duellen så antar jag att du är rätt ny? Som sagt, välkommen i alla fall I would have died! I would have died rather than betray my friends 22 aug, 2012 20:07 |
Forum > Mugglarportalen > Level up, duellklubben
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen