Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ginny Weasleys femte år på Hogwarts

Forum > Fanfiction > Ginny Weasleys femte år på Hogwarts

1 2 3 ... 6 7 8
Användare Inlägg
Mikaela120
Elev

Avatar


Rating: G/PG

Hejsan! Jag har börjat lite smått på en fanfiction om Ginny Weasleys femte år på Hogwarts (HBP). Den handlar om Ginny då som gillar Harry. Hon brukar umgås med Luna väldigt mycket. Finns det någon som skulle kunna tänka sig att läsa den? Jag kommer lägga upp den i rätt så långa kapitel och vill säga att det är min första fanfiction någonsin. Jag har skrivit lite berättelser förut men aldrig fanfictions.

Så ja... Jag börjar efter någon kommentar.

Förresten: Jag vill gärna ha konstruktiv kritik på den, dvs säga skriv helst inte bara "Bra" utan varför det var bra.

Det var det... Hej då!

21 aug, 2012 13:55

Borttagen

Avatar


JAG KAN LÄSA DEN VET DU VARFÖR JAG TYCKER ATT DEN VERKAR JÄTTEBRA!


Vill du läsa min novell då+ Den handlar om One Direction

21 aug, 2012 14:27

Mikaela120
Elev

Avatar

+1


Här kommer Kapitel 1 Visst kan jag läsa din novell!


Kap. 1
”Ginny” ropar Luna, och jag vaknar upp ur min trans.
”Ja, vad är det?!” svarar jag smått irriterat, jag hade tänkt på Harry.
”Du gillar honom, eller hur?” frågar hon nyfiket och hennes hår fladdrar till in den magiska vinden.
”Vem pratar du om?!” småfräser jag till henne innan jag kommer på att jag inte borde gjort det.
”Harry förstås! Harry Potter.” Jag slutar tugga maten jag har i munnen innan jag svarar; Lite.

Egentligen är det inte sant. Jag gillar inte Harry jag avgudar honom. Men han kommer aldrig bli min. Han är väldigt populär vilket resulterar i att jag inte är den enda tjejen på skolan, eller ens i min årskurs som har en crush på honom. Ta Luna till exempel. Hon har aldrig sagt det själv, men jag misstänker att hon också gillar honom. Men Harry är min! I alla fall i mina drömmar...

När jag efter en stund ätit klart så går jag och Luna skilda vägar. För mig står det Förvandlingskonst på schemat. Jag har den tillsammans med Slytherinarna. Toppen tänker jag sarkastiskt. Luna springer iväg till sin Örtlära och jag är ensam kvar i en öde korridor. Jag skyndar mig till den tredje våningen där Förvandlingskonsten håller hus. På andra våningen träffar jag på Peeves. Det känns nästan som om någon hällt i mig lite Oturselixir idag.

”Nämen, ser man på!” säger han med en tillgjort förvånad röst.”Är det inte lilla,fina, söta blodsförrädaren som kommer här? Är du sen till din lektion?” Han kastar väldigt många vattenballonger på mig innan han försvinner. Jag springer upp en till våning och knackar på dörren till lektionen. Ingen svarar men jag går in ändå.

”Kära nån!” utbrister Professor McGonagall när jag kliver in dyblöt. Det droppar vatten från mitt hår och jag känner mig helt frusen. Hon riktar sin trollstav mot mig och på mindre än en sekund så är jag torr igen.
”Tack” nästan viskar jag.

Jag sätter mig på den enda plats som är ledig.
”Som jag sa innan Miss Weasley kom...”
”Borde inte blodsförrädaren få straffkommendering eller i alla fall poängavdrag för att hon kom försent?” ropar en Slytherintjej. Några killar från Slytherin busvisslar. Jag tittar vädjande på Professor McGonagall.
”Vi använder inte det ordet i mitt klassrum Miss Jonas” säger hon till Slytherintjejen som heter Jonas i efternamn.”Och nej, Miss Weasley kommer inte få någon bestraffning eftersom det var Peeves som skapade oredan. Eller hur?” Hon tittar frågande på mig och jag nickar till svar. Miss Jonas ser besviken ut.

”Som jag sa” fortsätter Professor McGongall, nu smått irriterad ”så är Getterna oerhört viktiga och kan avgöra er framtid. Därför måste ni studera extra mycket det här året.” Ungefär där någonstans slutar jag bry mig om vad hon egentligen säger.

Vi får alla öva på att göra våra stolar som är av trä och hårda, till små runda, mjuka och lila bollar. Det är en mycket svår uppgift, men jag lyckas efter ungefär 20 minuter och blir därmed först av alla att klara den. Jag tjänar ihop 5 poäng till Gryffindor vilket verkar vara det enda bra som händer den dagen.

När skoldagen efter vad som känns som en evighet är slut så har både jag och Luna ett ton med läxor och vi bestämmer oss för att plugga borta i bibblan efter middagen.

När vi båda ätit klart och precis ska till att gå, så reser sig Professor Dumbledore upp och alla tystnar. Han berättar att quidditch-uttagningarna sker på Lördag om man går i Gryffindor och att den som vill delta ska kontakta elvhemmets quidditchkapten omgående. Harry tänker jag Harry är quidditchkapten.

Quidditch är nog det roligaste som finns! Jag kommer ihåg alla de gånger jag, Ron, Fred & George och ibland Charlie brukade spela quidditch på skoj hemma i trädgården.

Jag återvänder till verkligheten och Luna går till Ravenclawtornet för att hämta sina läxor. Jag börjar gå till Gryffindortornet.
”Lösenordet” säger den Tjocka Damen.
”Piffpoff” svarar jag. Vilket idiotiskt lösenord vi har. Vem kommer på dem? Jag kryper in igenom porträtthålet . Jag halvspringer upp till min sovsal och tar mina läxor, en fjäderpenna och bläck.
När jag är nere i biblioteket så har Luna redan börjat med sin läxa i Spådomskonst. Jag tar upp min läxa i Trollkonsthistoria. Någonting om Svartalfernas uppror hade Professor Binns talat om. Då ska jag alltså skriva en 3 fot lång uppsats om varför Svartalferna gjorde uppror.

Jag tänker och försöker komma ihåg men det går liksom inte. Det är som att försöka komma ihåg någonting som aldrig hänt. Tillslut ger jag upp och hittar en bok om Svartalfernas uppror. Jag skriver bara av texten och gör sedan de andra läxorna. Sedan går jag upp till Sällskapsrummet igen, nu med ett par uppsatser i handen. Där sitter Harry, Ron och Hermione. Jag tar mod till mig och säger:
”Harry?” Han tittar mig rakt in i ögonen. ”Jag skulle vilja söka till Jagare” ”Javisst!” svarar han och skriver upp mig på en lista han har i knäet.

Herregud, han pratade med mig hinner jag tänka innan jag springer upp till min Sovsal, lämnar läxorna och lägger mig i sängen. Jag somnar nästan direkt.

21 aug, 2012 20:28

Borttagen

Avatar


jag tycker den var jättebra för det är ungefär det man tänkte om henne i boken och filmen

21 aug, 2012 21:01

Mikaela120
Elev

Avatar


Åh, tack så mycket

21 aug, 2012 21:03

MusicGirl
Elev

Avatar


Jag tycker om din berättelse, jättebra skriven. Är hon i boken verkligen kär i Harry i början av året? Är hon inte ihop Dean Thomas? I alla fall gillar jag vad du har skrivit så långt.

22 aug, 2012 12:49

Borttagen

Avatar


hon gör det bara för att harry ska bli avundsjuk för harry var ihop med cho chang när han gick i femman ett litet tag

22 aug, 2012 15:20

Mikaela120
Elev

Avatar


Tack så mycket
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hon kommer bli ihop med Michael Corner sen...

22 aug, 2012 19:55

Borttagen

Avatar


yes då blir det ännu roligare

22 aug, 2012 19:57

Mikaela120
Elev

Avatar


Haha Men nu ska jag inte spoila mer.

22 aug, 2012 19:58

1 2 3 ... 6 7 8

Forum > Fanfiction > Ginny Weasleys femte år på Hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.