Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Kärlek eller hat

Forum > Fanfiction > Kärlek eller hat

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hejhej! Så kul att du kom och titta in,
det här är min FF.

Namn: Kärlek eller hat
Språk: Svenska
Huvudperson:Emma Withfly
Typ av text:Fanfiction
Färdigskriven:Nej
Antal kapitel hitis:Inga
Handling:Emma är på väg till sit första år på Hogwarts, hon tjäner hur tårarna börjar bränna bakom ögonlocken!
-Jag vil inte lämna er än, sa jag och kramade min mamma och pappa hårt tills jag gick inn på tåget. Jag kände hur tåget åkte iväg från perong 9 3/4.
-Hejdå, viskade jag och vinkade även när man inte såg dom.
-------------------------------------------------------


Om ni gillade det kan ni väll dela med det av era vänner! ♥ Tack till alla som läser!

21 aug, 2012 13:23

Detta inlägg ändrades senast 2012-08-25 kl. 11:35
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Bra!! ♥ Jag tycker du ska börja!!!

23 aug, 2012 19:14

Borttagen

Avatar


Tack! Här kommer ett kapitel!!



Kapitel 1
-----------

Jag satte mig i en av Kupéerna och tittade upp i taket, där såg jag stället man skulle lägga koferten på.
När jag lagt upp den och satt mig kom det in någon.
-Hejsan, gör det något om jag sitter här? Frågade han.
-Det gör ingenting, sa jag och han kom inn och satte sig.
-Jag är Fred föresten, Fred Weasley. Jag och min tvilling George är nya här, är du också ny? Frågade han mig, ja, ja det är jag, jag heter Emma Withfly föresten.
-Fint namn, sa han och jag kunde inte låta bli att le. Han var så söt! Han hade oranget hår och bruna nästan svarta ögon, var så djupa att man hade kunnat druknat i dom!
-Tjena, jag är George, en nästan lika dan pojke kom inn i rummet.
-Hej, jag är Emma, sa jag och sträckte fram handen och han tog den.
-Det gör väll inget om vi sitter här? Frågade Fred och satte sig brevid mig, jag kännde hur jag rådnade. Efter en stuns pratande, tittade jag på klockan.
-ånej, vi är snart på hogwarts, vi kanske ska byta om till våra Hogwarts kläderna, sa jag och dom tittade på mig.
-Damerna först, sa Fred och George skrattade.
Jag bytte om, sedan var det doms tur, när vi hade pratat en liten stund till saktade tåget inn och vi gick ut och stötte på en stor jätte.
-Hej, sa han. Jag heter Hagrid, följ med mig.
Han visade oss till båtarna som mina föreldrar hade berättat för mig om, jag är halvblod föresten. Mamma var mugglarfödd och pappa renblod. Pappa hadde hamnat i Gryffindor och mamma i Ravenclaw. Jag hoppades på Gryffindor.
Nu äntligen........var vi framme!
-------------------------------------------------------

Tack för innläget, Julie Malfoy!

Skrivet av Borttagen:
Bra!! ♥ Jag tycker du ska börja!!!


Det värmer! ♥

23 aug, 2012 20:09

Borttagen

Avatar


Varsågod! Jättebra kapitel förresten!

25 aug, 2012 11:39

Borttagen

Avatar


Tack, mer kommer efter nästa läsare!

26 aug, 2012 13:41

Borttagen

Avatar


Okeej!

26 aug, 2012 13:46

Dominique Weasley
Elev

Avatar


Den var jättebra!

9 sep, 2012 07:36

Borttagen

Avatar


Tack så mycket! Och som jag lovade kommer ett inlägg!

Kapitel 2
------------

När vi kom in i slottet efter att vi hade åkt båtarna så kom det en gammal dam in. Hon sa att hon hette Minerva Mcgonnal. Hon visade oss till Stora Salen och vi fick stå och vänta en liten stund på att Albus som tydligen är vår rektor skulle prata klart, sen sa Minerva några ord jag inte kommer i håg och så började hon ropa upp några namn.
När det var Freds tur såg jag att George gick upp i stället. Men tur nog är sorterings hatten smart.
-Jasså, så du kom upp istället. Ja, vart ska vi placera lilla George. hm, ja nu vet jag GRYFFINDOR!
-Ricktiga Fred, den här gången kan du inte skämta. Så Fred gick upp, stolt som vanligt, och satte sig på stolen och på två korta ekunder skricker hatten,
-GRYFFINDOR! Det gick så fort att Minerva inte äns han sätta på han hatten.
-Emma Withfly, sa Minerva och jag gick upp och satte mig!
-Wow, det här var svårt, vart ska vi plasera dig??
Ja, nu vet jag, nej det gör ja inte, du har lite av varje, det här ger mig huvud värk, nu ska vi se, jaha, intressant, så du vill, aha. GRYFFINDOR!
När jag hade setat, i vad som värkade en halv timma, och väntat skrek han äntligen ut det, jag hamnade med Fred! ♥
---------------------------------

Förlåt om det tog tid har inte varit inne på länge!

10 sep, 2012 15:36

Borttagen

Avatar


Fortsätt gärna Vill ha mer

10 sep, 2012 15:45

Borttagen

Avatar


Okej! Kommer snart, det kanske kommer i kväll eller i morron! ♥

Det där var typ en lögn...
Jag har varit i Örebro, sorry, så jag har inte kunnat skriva något alls, men ett kapitel måste jag ju bjuda på!!


Kapitel 3
-------------------------

Det har gått en vecka sedan jag hamnade i Gryffindor. Jag, Fred och George, blev bästa vänner och vi pluggade tillsammans, eller jag pluggade i alla fall.
-ÖÖÖH! Varför måste vi plugga nu? Frågade George.
-Ja, eller hur, instämmde Fred.
-Därför att det är Trolldryckskonst, och för det första är det ett av mina favorit ämnen, och för det andra, vill ni komma med en ofärdig läxa till Snape? Jag såg hur dom genast tryckte huvudena i boken och jag fortsatte också.

När vi äntligen var klara gick vi ner för middag.
-Mm, vad god mat, utbrast jag.
-Det är som alltid, svarade Fred med munnen full an kött och potatis.
-Synd att vi inte går tredje året, sa George, då får vi vara nere vid Hogsmeade. Och så får vi ha sköttsel och vård av magiska djur. Läraren ser ut som en jätte! Eller åtminstonde en halvjätte, Geoge fortsatte att babbla om hur det skulle ha varit om man gick det tredje året. Men jag lyssnade inte jag satt och tänkte på om det fanns någon formel som skulle kunna få tiden att gå fortare. Hon tänkte på hur hon skulle se ut, och frammför allt, om hon och Fred skulle vara ett par.
-EMMA? Skrek Fred och George för fjärde gången.
-Hur mår du Emma? Frågade Fred.
-Oj, förlåt, jag blev alldeles generad. Jag satt och tänkte på om det fanns någon formell som skulle kunna få oss tillbaka i tiden.
-Men det finns, sa Fred. Det har pappat alltid talat om, massor med problem för dom som leker med tiden. Det är minst ett sådant fall om dagen, säger pappa alltså.
-Du jag har fått en idé, sa jag. Jag lutade mig frammot satt dom skulle höra bättre.
Vi ska gå till Bibloteket sen när det inte är så många där och sedan leta efter den formelln, sa jag.
-Det går inte, sa Fred.
-Vi måste, sa George.
-GÅ DIT INATT! Sa dom båda i kör sådar roligt som jag gillar.
-Va? Men tänk om någon hittar oss? Frågade jag, jag menar dom är ju sött galna men det här var förmyccket.
-Tänk om någon upptäcker oss? Frågade jag.
-Det gör dom inte, svarade Fred.
För vi har det här, sa han och räkte mig ett stycke pärgament.
-Vad är det här? Frågade jag.
-----------------------------------

Så här har ni det, hoppas det vart bra!

Om ni kommenterar två gånger så kommer ett inlägg!!

11 sep, 2012 17:15

1 2 3

Forum > Fanfiction > Kärlek eller hat

Du får inte svara på den här tråden.