Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Blommor och schampoo. [SV]

Forum > Fanfiction > Blommor och schampoo. [SV]

Användare Inlägg
Rut Luna
Elev

Avatar


Heeeeeej!! Jag tänkte göra en Snily ff. Från deras barndom till... ehm... inte barndom xD Kärlek och vänskap. Bråk och otrohet! OMR! Men den är för alla åldrar c: [Snape får flottigt hår först i femte året]

Provkapitel, Severus:
Jag satt i en obekväm ställning i ett buskage vid ett stort träd. Lilys mörkröda hår var uppsatt i en fläta och hon var klädd i en ljusgrön klänning och hon höll i något. Men till att döma Petunias ansikte var det något avskyvärt. Alltså något underbart. Jag tvinnade en lock i det svarta håret.
"Du är ett missfoster Lily! ETT MISSFOSTER!", skrek Petunia och sprang iväg. Jag vågade mig fram till Lilys sida och hon tittade kyligt på mig.
"Vad vill du?", fräste hon. Hennes uttryck var ilsket.
"Har du förstått att du är en häxa nu?"

Vad tyckte ni? Kort, jag vet men ändå :-D

Jag är faktiskt död.

18 aug, 2012 16:20

LauraTree
Elev

Avatar


Jag vill läsa! Fortsätt!

18 aug, 2012 16:59

Rut Luna
Elev

Avatar


Kapitel 1 Upptäckten (Lily) :
Lily satt vid frukostbordet med Petunia, mamma och pappa. Hon åt yogurt med lemoncurd och drack juice. Dom hörde posten komma och Lily sprang och hämtade. Räkning, räkning, brev från moster Effie, ett brev till Lily! Hon sprang till bordet.
"Jag har fått ett brev! Mamma, pappa! Kolla!!", Petunia fnös. "Visst...", viskade hon. Mamma snappade åt sig brevet och öppnade det.
"Någon på 'Trolldomsministeriet' kommer hit! Hehe!"

Kort :-/ Men jag hann inte just nu

Jag är faktiskt död.

18 aug, 2012 20:14

Detta inlägg ändrades senast 2012-08-21 kl. 18:56
Antal ändringar: 2

T3DDY
Elev

Avatar


Bra! Men tänk på att hela familjen är mugglare, då kommer någon från trolldomsminesteriet.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia4.giphy.com%2Fmedia%2FGpsts1jfvhhgk%2F200.gif%23102

21 aug, 2012 14:47

Lisen563
Elev

Avatar


*bevakar*

21 aug, 2012 17:58

Rut Luna
Elev

Avatar


Tack så mycket!

Jag är faktiskt död.

28 okt, 2012 12:26

Borttagen

Avatar


Super duper bra *bevakar*

28 okt, 2012 12:30

Rut Luna
Elev

Avatar


Skrivet av Rut Luna:
Tack så mycket!

Jag är faktiskt död.

28 okt, 2012 12:33

Minihäst
Elev

Avatar


Bevakar

another day, another slay

28 okt, 2012 12:35

Forum > Fanfiction > Blommor och schampoo. [SV]

Du får inte svara på den här tråden.