Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ang. Elevhemmen.

Forum > Harry Potter > Ang. Elevhemmen.

1 2 3 4
Användare Inlägg
EllieRavenclaw
Elev

Avatar

+1


Jo, jag har tänkt på en sak ett tag nu.

När man blir sorterad så respekterar ju elevhemshatten en önskan. Jag kom och tänka på Wormtail. Han hamnade ju i gryffindor, mest för att han ville det, eller jag måste nog säga att det var endast därför. Förrädaren har inte en gnutta mod i sig, och ändå hamnade han i Gryff? Även om en önskan hjälper lite, måste man väl passa i elevhemmet liiite i alla fall? Annars känns elevhemmen helt onödiga..
Då kan man bara själv bestämma.


annars, någon som har en bättre anledningen än min varför han placerades i gryff ?

Marry Ron, be best friend with Hermione, hang out with Ginny, laugh with Fred and George, save the word with Harry, talk with Dumbledore, be brave with Neville, be difrend with Luna and live your life as a Potterhead ♥ aqua Jag är stolt medlem i 000 ♥

18 aug, 2012 11:21

Solkatten
Elev

Avatar


Hm, jag vet inte. Kanske att "Gryffindorelever backar inte för svåra utmaningar" stämmer in? xD Dessutom är han modig på ett och annat sätt.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

18 aug, 2012 11:23

Lisen563
Elev

Avatar


Wormtail var ju modig och
Spoiler:
Tryck här för att visa!Hjälpte harry i sista boken

18 aug, 2012 13:22

Jessica Tonks
Elev

Avatar


Även fast det är helt förfärligt så var det faktiskt modigt av honom att förrådda sina vänner för Voldemort(även om han var rädd).

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

18 aug, 2012 13:48

Solkatten
Elev

Avatar


Dessutom skar han ju av sitt finger för att fejka sin död.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

18 aug, 2012 15:33

Miss D Malfoy
Elev

Avatar


Skrivet av EllieRavenclaw:
Jo, jag har tänkt på en sak ett tag nu.

När man blir sorterad så respekterar ju elevhemshatten en önskan. Jag kom och tänka på Wormtail. Han hamnade ju i gryffindor, mest för att han ville det, eller jag måste nog säga att det var endast därför. Förrädaren har inte en gnutta mod i sig, och ändå hamnade han i Gryff? Även om en önskan hjälper lite, måste man väl passa i elevhemmet liiite i alla fall? Annars känns elevhemmen helt onödiga..
Då kan man bara själv bestämma.


annars, någon som har en bättre anledningen än min varför han placerades i gryff ?

jag todde att Slingersvans ville hamna i Slytherin? :o

Livrädd för att leva. Dödsrädd för att dö.

18 aug, 2012 15:42

Borttagen

Avatar


Han skulle ha gjort sig värd platsen Gryffindor om han bara hade valt att dö för sina vänner istället för att förråda dem. Jag antar att han önskade att komma in där, kanske för att han mest av allt önskade sig mer mod och hatten trodde väl att han skulle (som neville, i senare böcker) utvecklas om han fick uppfostras den omgivningen.

18 aug, 2012 15:43

Borttagen

Avatar

+1


Eller så var han annorlunda som yngre, helt enkelt. Folk förändras ju.

18 aug, 2012 16:09

Borttagen

Avatar


Jag vet inte, han kanske bad hatten att hamna i Gryffindor, vem vet

18 aug, 2012 17:31

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag vet inte, han kanske bad hatten att hamna i Gryffindor, vem vet


ja haha precis

18 aug, 2012 17:43

1 2 3 4

Forum > Harry Potter > Ang. Elevhemmen.

Du får inte svara på den här tråden.