Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The daughter[SV]

Forum > Fanfiction > The daughter[SV]

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: The daughter
Språk: svenska
Rating: G-PG(kan ändras)
Färdigskriven: nej!
Handling: Den här ff:n handlar om Claire Dolder som är Voldemort's dotter.Hennes mor är död och hon har aldrig lärt känna sin mor.Historien börjar då Clarie ska börja hogwarts.

Låter det intressant?

17 aug, 2012 17:25

LauraTree
Elev

Avatar


Ja! Börja!

17 aug, 2012 17:27

Borttagen

Avatar


Börjar nu!

Resan till hogwarts
Clarie gick tyst in på stationen.Hon visste hur hon skulle göra för att ta sig in på perrongen,men hon kände sig väldigt ensam och osäker.Hennes mamma var ju död så hon kunde inte följa henne till stationen.Och pappa är ju som vanligt ute mördar folk tänkte hon.Hon tyckte verkligen inte om sin pappa,hon tyckte inte om att döda,hon tyckte inte om ondska.Orden hennes pappa sa innan han gav sig av två dagar tidigare ekade i hennes huvud
-Om du inte hammnar i Slytherin dödar jag dig,om du inte ha....Resten av orden orkade hon inte tänka på,men hon var orolig för vad som skulle hända om hon inte hammnade i slytherin.Nu så hon perrongerna 9&10,hon körde vagnen rakt mot spärrväggen och helt plötsligt så såg hon ett rött lok.Mängder av familjer var runt henne,föräldrar som kramade sina barn adjö,yngre syskon som grät efter som de inte fick åka till hogwarts och så alla elever.Det var bara hon som stod där mitt i folkmassan,inga föräldrar som kramade henne och inga gråtande syskon.
-Äsch,nu får jag väl ge mig viskade hon åt sig själv.Många började gå ombord på tåget och hon gjorde samma sak.Hon såg en tom kupe och gick in i den.Men den var inte helt tom,en flicka med strippigt,smutsblont hår satt också där.Clarie harklade sig och sa:
-Kan jag sitta här? Och pekade på en av de tomma platserna.
-Jaa,det går bra sa flickan med drömmande röst.
-Tack, svarade Clarie då hon satte sig ner.Då är jag alltså ombord på hogwartsexpressen tänkte hon.
-Jag heter Luna Lovegood,vem är du? frågade flickan.
-Clarie,Clarie Dolder svarade Clarie.
-Dolder?,är du släkt med den kände drakhandlaren Ollie Dolder? frågade Luna.
-Nej,inte så vitt jag vet svarade Clarie.Hon tog upp ett ritblock en kolpenna och satte igång med att teckna.Att teckna var bland det bästa Clarie visste.Hon älskade att se hur man skapade något så fint på ett enkelt sätt.Hon drog ett par streck med kolpennan och hon började rita byn Hogsmeade med hogwarts i bakgrunden.Medan hon ritade så hörde hon en vänlig röst säga:
-Något från vagnen lilla vän? frågade en äldre kvinna som drog på en stor vagn fullastad med godis.
-En chokladgroda och Bertie Botts bönor sa Clarie.Luna köpte två chokladgrodor.Clarie öppade chokladgrodan och åt upp den,på chokladgrodekortet så stod det Cornelius Agrippa.Hon vände på kortet och läste vad som stod bakom.Sedan började hon äta bönorna medan hon tecknade.Efter ett tag så sa Luna att hon tänkte byta till sin hogwartsklädnad.Clarie gjorde samma sak och frågade hela tiden sig själv vilket elevhem hon ville tillhöra.Då tåget stannade så klev hon ur och såg många droskor och hörde en jättelik man ropa:
-Förstaårseleverna!,förstaåreleverna häråt! Clarie gick dit och satte sig sedan i en av båtarna.Det regnade och hon hoppades att färden skulle gå snabbt.

17 aug, 2012 18:29

Yumi
Elev

Avatar


Vad är det här för nåt?
Är det en berättelse eller vad då?

23 aug, 2012 15:24

LauraTree
Elev

Avatar


Jättebra!


Skrivet av Yumi:
Vad är det här för nåt?
Är det en berättelse eller vad då?
Ja, i fanfiction-forumet får alla som vill skriva fanfiction xD

23 aug, 2012 21:12

GinnyForever
Elev

Avatar


Kör på, verkar intressant.

23 aug, 2012 23:01

Yumi
Elev

Avatar


Vad är fanfiction för nåt???

24 aug, 2012 13:14

LauraTree
Elev

Avatar


Skrivet av Yumi:
Vad är fanfiction för nåt???
Berättelser eller historier fans av olika slag hittar på grundade på böcker som redan finns xD

24 aug, 2012 15:49

Yumi
Elev

Avatar


Skrivet av LauraTree:
Skrivet av Yumi:
Vad är fanfiction för nåt???
Berättelser eller historier fans av olika slag hittar på grundade på böcker som redan finns xD

Ok.

25 aug, 2012 11:58

Borttagen

Avatar


Sorteringen
Clarie började huttra lite i båten men tänkte att de snart nog var framme.
-De här e alltså Hogwarts! ropade den jättelika mannen som tydligen hette Hagrid.Clarie tittade upp och såg ett fantastiskt slott framför sig,det var enormt!Efter en stund så klev de iland och Hagrid förde in dem till entrehallen.Hallen var otroligt hög och jättestor.En äldre kvinna som presenterade sig som Proffesor Mcgonagall stod framför dem och sa:
-Ni ska snart bli sorterade till ert elevhem,ni kommer sova i hemmets sovsal,ha lektioner med de andra i ert elevhem och tillbringa er lediga tid i hemmets uppehållsrum.Clarie kände sig om möjligt ännu mer nervös och frågade åter igen sig själv vilket elevhem hon ville tillhöra.Efter ett par minuter så fick de gå in i salen.Den var enorm!,taket var förtrollat och såg precis ut som en riktig himmel.På en pall så låg en svart,nött och sliten hatt.
-När ni hör ert namn,gå då och sätt er på pallen och prova hatten sa Mcgonagall.Den första elev som sorterades hammnade i Hufflepuff.Ytterliggare ett par elever sorterades och sedan ljöd Mcgonagalls röst:
-Dolder,Clarie! Det kändes som om Clarie skulle spy,men hon gick fram till pallen,satte sig ner och provade hatten.
En tunn röst hördes genom hatten den sade såhär:
[i]Salazar Slytherins blod från faderns släkt,absolut inget dåligt huvud heller,modet är det absolut inga fel på och vilket hjärta sen!Men jag tror det är bäst att det blir...Ravenclaw! [i/]Hon såg att Ravenclawarna jublade och skyndade sig att slå sig ner där.Hon hade inte hammnat i Slytherin!,det var hon glad för men hon oroade sig för vad hennes pappa skulle säga närhon hammnat i Ravenclaw.Efter att sista eleven sorterats till Gryffindor så hälsade rektorn alla välkommna och sa åt dem att hugga in.På bordet fanns ett enormt utbud av maträtter,Clarie visste knappt vilka hon skulle ta för sig av.Efter festmåltiden så var det dags att gå upp till Ravenclawtornet.Då Clarie kom in till sin sovsal så sommnade hon nästan genast,det hade varit den bästa dagen i hennes liv.

26 aug, 2012 12:34

1 2 3

Forum > Fanfiction > The daughter[SV]

Du får inte svara på den här tråden.