Drakhandlaren
Forum > Mugglarportalen > Drakhandlaren
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Seriously
Elev |
När jag kollar efter drakhandlaren är han aldrig där... Har hört att han kommer fram då och då... Men hur ofta dyker han upp egentligen?
Har kollat drakhandeln hur många gånger som helst, och börjar tappa tålamodet lite! Jag vill ha en drake! Och... Hur mycket kostar en drake? Om solen är ett ägg så är månen en grön ost. 14 aug, 2012 12:49 |
|
EmahS
Elev |
14 aug, 2012 13:07 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Vad jag har förtsått det som brukar han vara inne 1 timme per dag vid lite olika tider.
Det finns 4 olika sorters drakar. Den billigaste kostar 70 galleoner hos drakhandlaren, den som är näst billigast kostar 75g, sen har vi en för 85g och en för 100 g. Sen måste man mata draken och hos drakhandlaren kostar varje bit mat 1 g, och 4 godisar 2 g. Dessutom finns det ju en del personer (blandannat jag) som säljer drakar/drakägg/ mat/godis på marknaden. Du kan ju kolla där om du hittar något billigt du vill ha (om det viktiga för dig är att ha en drake, och inte att köpa den från drakhandlaren) Jag ska inte säga så mycket mer nu, utan du får ta reda på resten själv. I would have died! I would have died rather than betray my friends 14 aug, 2012 15:31 |
|
NeaLi
Elev |
Han är inne nu!!!
vetefan vad jag ska skriva här 28 sep, 2012 19:42 |
|
JamesCarnalosVamp
Elev |
28 sep, 2012 19:55 |
|
Borttagen
|
Haha varenda gång jag ska dit så är han inte där
30 sep, 2012 09:28 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Skrivet av Borttagen: Haha varenda gång jag ska dit så är han inte där Jobbigt! Om det bara gäller maten så kan man ju som sagt köpa det på marknaden också, och ibland är det folk som säljer ägg där också, men jag tycker det är mycet roligare att köpa hos drakhandlaren. Dessutom brukar det ju vara billigare. I would have died! I would have died rather than betray my friends 30 sep, 2012 11:57 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Sirius Orion Black: Skrivet av Borttagen: Haha varenda gång jag ska dit så är han inte där Jobbigt! Om det bara gäller maten så kan man ju som sagt köpa det på marknaden också, och ibland är det folk som säljer ägg där också, men jag tycker det är mycet roligare att köpa hos drakhandlaren. Dessutom brukar det ju vara billigare. Mm håller med dig, vill som sagt helst köpa från drakhandlaren när det gäller mat, såg idag att en av mina drakar ha dött, bäst att försöka ha tid och fixa lite mer galleoner 30 sep, 2012 20:33 |
|
Borttagen
|
Jag ungrar okså varför han alldrig är inne
1 okt, 2012 15:12 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Jag tycker det är rätt bra att han inte är inne så ofta. Då blir det roligare när man väl hittar honom, och dessutom kanske han blir tagen på bar gärning med att sälja drakar av fel person, och då har vi ju ingen drakhandlare alls längre.
I would have died! I would have died rather than betray my friends 2 okt, 2012 11:49 |
Forum > Mugglarportalen > Drakhandlaren
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen