Efterlysning till bok om HP-fandom!
Forum > Harry Potter > Efterlysning till bok om HP-fandom!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
tigi
Elev |
Jag har planer på att skriva en bok om svensk Harry Potter-fandom från släppet av sista boken och framåt.
Jag har inga förväntningar på att bli utgiven eller något, eftersom jag har svårt att tro att det berör fler än oss nördar, men jag tänkte kanske släppa gratis som pdf-fil för de som är intresserade. Men jag vill inte riskera och missa att få med något konvent, nån spelning, någon bokdiskussion, quidditch-match eller vad det nu kan vara! Därför skulle jag uppskatta om ni kunde hjälpa mig och skriva alla Potter-events ni kommer på i ett svar! Det vore bra om ni skrev vem som arrangerade det hela också, så jag vet vilka jag ska kontakta! Sedan efterlyser jag också konventarrangörer, konventdeltagare, wrockare, wrockspelningsarrangörer, wrock-fans, quidditcharrangörer, quidditchspelare, quidditchåskådare, folk med Harry Potter-hemsidor, samt alla slags funktionärer, och alla andra som gör och deltar i olika saker inom fandomen! Jag skulle gärna vilja intervjua er (typ via mejl, msn, facebook eller vad som passar er)! Jag efterlyser även bilder från alla slags Harry Potter-events som jag skulle kunna få använda gratis i boken. Självklart skulle det stå under bilden vem det är som fotat, antingen namn eller användarnamn om man hellre vill det. Hoppas någon har lust att hjälpa mig lite i alla fall! Vi har haft en så växande, spännande och intressant fandom i Sverige i flera år nu och det vore så kul att få skriva ned berättelsen om det, att få minnen från fans, att få höra vad det är som är så fantastiskt med en aktiv fandom. Det är verkligen en berättelse som förtjänas att berättas. Kram från Hanna (som går att kontakta på [email protected])
13 aug, 2012 12:52
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-13 kl. 14:05
|
|
onlyoliviaa
Elev |
Rememberall
Erised Quidditch-SM 2010 Julbal i Växjö Quidditch-SM 2011 Phoenix Mugglisträff med Potterparty Felix Felicis Quidditch-SM 2012 (Ridikulus och Multicon (bla HP) nästa sommar)
13 aug, 2012 12:57
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-13 kl. 12:58
|
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
Pottermässan är ju i September.
And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 13 aug, 2012 12:57 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Låter spännande, har tyvärr ingen idé
I would have died! I would have died rather than betray my friends 13 aug, 2012 12:58 |
|
Chidney
Elev |
En fantastisk idé!
http://svenskahpfans.blogspot.se/p/arkivet.html har en någorlunda komplett lista, uppdaterad nu i veckan. Jag har varit konventarr/wrockspelningsarr/julbalsarr/konventdeltagare/konventprefekt/quidditchdeltagare/ och säkert något mer, så vill du intervjua mig om något av detta så är jag gärna med. Allt som kan bidra till svensk fandom! Nördar är också människor. Möjligen lite gladare :) 13 aug, 2012 13:02 |
|
tigi
Elev |
Skrivet av onlyoliviaa: Rememberall Erised Quidditch-SM 2010 Julbal i Växjö Quidditch-SM 2011 Phoenix Mugglisträff med Potterparty Felix Felicis Quidditch-SM 2012 (Ridikulus och Multicon (bla HP) nästa sommar) Tack tack! Skrivet av Ginny.:.Weasley: Pottermässan är ju i September. Yes! Hoppas vara på plats och intervjua folk och fota! Bra att det låter spännande i alla fall! Skrivet av Chidney: En fantastisk idé! http://svenskahpfans.blogspot.se/p/arkivet.html har en någorlunda komplett lista, uppdaterad nu i veckan. Jag har varit konventarr/wrockspelningsarr/julbalsarr/konventdeltagare/konventprefekt/quidditchdeltagare/ och säkert något mer, så vill du intervjua mig om något av detta så är jag gärna med. Allt som kan bidra till svensk fandom! Eventuellt lite stulen från Melissa Anelli dock ju Jag vill absolut intervjua dig!!! Det blir någon gång i höst som jag tänkte börja med intervjuer och liknande, så jag hör av mig Och tack för länken till svenskahpfans, hade helt glömt bort att de listar sådant där!
13 aug, 2012 13:20 |
|
Erica
Elev |
13 aug, 2012 14:00 |
|
Borttagen
|
![]() 13 aug, 2012 15:33 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Kan jag hjälpa till med foton, texter och/eller återberätta specifika moments/minnen så hör av dig! ^_^
Spoiler: Tryck här för att visa! Även sugen på att komma tillbaka i banorna nästa sommar med Alohomora/Leaky i London, Multicon och Riddikulus. Får se vad ekonomin bjuder till och hur jag kommer till att prioritera kommande äventyr. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 13 aug, 2012 15:53 |
|
tigi
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Kan jag hjälpa till med foton, texter och/eller återberätta specifika moments/minnen så hör av dig! ^_^ Spoiler: Tryck här för att visa! Även sugen på att komma tillbaka i banorna nästa sommar med Alohomora/Leaky i London, Multicon och Riddikulus. Får se vad ekonomin bjuder till och hur jag kommer till att prioritera kommande äventyr. Intervjuar gärna dig om att gå på konserter och konvent men också den där första wrockshowen i Gbg!! Och tar som sagt gärna mot foton! Och jag är aspepp På Leakycon i London! Vi åker!
13 aug, 2012 16:00 |
Forum > Harry Potter > Efterlysning till bok om HP-fandom!
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen