Älskade Danny
Forum > Fanfiction > Älskade Danny
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hej jag tänkte göra en "saga" hoppas ni typ gillar den KAPITEL 1 "Kära dagbok" "Idag har jag varit på djur affären." "Och där såg jag VÄRLDENS sötaste hund, en 2 månaders Golden Retriever"  "Den heter Danny, det är det gulligaste namnet någonsin!" "Min största önskan är att få lilla Danny" "Jag LOVAR att ta hand om den av hela mitt hjärta" "Men pappa säger om jag vill få hunden måste jag samla in egna pengar eftersom min pappa (Claudio) säger att vi måste flytta in i en större lägenhet" "Och dessutom säger han att NÅGON (som ska vara jag) måste ta hand om hunden, typ att gå ut med den och mata den och pappa säger att han inte har råd att köpa så mkt mat till hunden (det kostar en hel del pengar)" "Och vem ska ta hand om hunden om den blir sjuk?" "Det är en hel del grejer att ta i med en hund det är ju liksom inte bara knäppa med fingrarna och allt är bra" "MEN det klarar jag LÄTT SOM EN PLÄTT!" "Nu måste jag gå och lägga mig och det är ganska sent nu (MÅSTE TILL SKOLAN IMON)" "Godnatt Danny och godnatt dagboken" 11 aug, 2012 20:32
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-11 kl. 20:36
|
|
Borttagen
|
jätte bra jag vill läsa mer
11 aug, 2012 20:36 |
|
Borttagen
|
Kapitel 2
Samla in pengar  "RING" "RING" Dag att vakna nu Estella! Jag vet mamma! Om du inte vaknar nu så kommer du försent till skolan "sa mamma" Jag vaknade och åt en macka sen behövde jag borsta tänderna sen tog jag på mig kläderna och sen (äntligen) tog jag spårvagnen till skolan. Under lektionerna kunde jag verkligen inte koncentrera mig, varenda sekund tänkte jag på underbara Danny. Min lärare blev lite orolig för mig, eftersom jag såg ut som om jag var jätte trött. Så hon skickade hem mig "för att vila" När jag precis hade gått ut ur skolans port.. sprang jag såå mycket jag orkade ända till djuraffären. Killen som såg mig vara här förut var vid kassan, han undrade om jag inte var i skolan men jag berättade hela historien. Sen när jag var klar att berätta för "William" undrade jag var Danny hade tagit vägen. Men han hade visst gömt sig under sin kudde. Så länge jag är här "sa jag till William" så vill jag fråga dig en grej.. Hur mycket kostar Danny? Om du förstår gumman så kostar Danny 2500 kr Men ingen i stan vill ha honom så förhoppningsvis hittar vi en ägare till julen annars TYVÄRR måste vi avliva honom.. Om du förstår så har vi inte hittat ett hem åt honom på mer än ett år! "sa William" Sen tänkte jag, varför skulle de avliva en sådan gullig liten valp? Men jag skrek på William att jag ska ha hunden, men först måste jag samla in pengar. Men…. Hur ska jag göra det? William gav mig ett förslag, ett jätte bra förslag. Varje dag efter skolan kommer jag hit alltså till djuraffären och tar hand om djuren t.ex mata de och leka med de. Jag sa till William att det var en jätte bra idé. Världens bästa jobb tänkte jag, och man får betalt oxå! William sa att jag kunde till och med börja imorgon. Han sa att jag kunde komma kl 15.00 så att jag hinner gå hem och byta om, och ja du vet äta m.m 11 aug, 2012 20:37 |
|
Borttagen
|
jätte bra fortsätt
11 aug, 2012 20:48 |
|
Borttagen
|
Kapitel 3
Första jobbdagen Idag var det den första dagen på jobbet =) Jag bara längtade! När jag kom till skolan var jag såå himla ivrig, jag kunde knappt vänta tills skolan slutade. Läraren var ganska förvånad att jag var trött ena dagen och sen andra dagen var jag helt ivrig och kunde knappast andas! Skolans klocka ringde och det betyder…ATT SKOLAN ÄR ÄNTLIGEN SLUT! Nu ska jag hem, byta om och äta sen tar jag cykeln och åker ner till stan (till djuraffären såklart) Men, det stog att djuraffären var stängd! "jag tänkte är jag för tidig, men det kan ju inte vara möjlig" Men sen såg jag William springande emot mig med full fart. Han skulle bara köpa middag på andra sidan av gatan. William blev ganska förvånad att se mig här så tidigt. Klockan är ju bara halv två sa William. Jag vet, men jag vill inte vara sen för att jobba första gången : ) Men William gav bara ett stort leende till mig, jag gjorde detsamma. Han öppnade dörren, och vem såg jag komma springandes emot mig? Jo, DANNY! Jag blev överlycklig att se honom! =) Jag frågade William varför han var inte i sin bur. Han sa att varje dag behöver han motion men, jag har inte hittat någon so kan rasta honom så jag får släppa honom fri en halvtimme, han tycker själv det är ganska roligt : ) Men William tycker synd om honom eftersom han inte får friskluft varje dag.. Men jag ställde upp såklart. Eftersom jag jobbade där. Vi tog en tur och Danny såg verkligen helt överlycklig ut, han hade inte varit ute på flera månader! Jag blev varm om hjärtat, så länge han är det. 11 aug, 2012 20:50 |
|
Borttagen
|
Den är jätte bra fortsätt!!! Jag älskar den!!
11 aug, 2012 20:54 |
|
Borttagen
|
jag med
11 aug, 2012 20:55 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
12 aug, 2012 13:49 |
|
Borttagen
|
*håller på*
12 aug, 2012 13:59 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: *håller på* skynda dig jag orkar inte vänta!!!!! Jag menar inte att stressa dig
12 aug, 2012 14:03 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen