Varför Tänkte Jag Inte På Det?-Dramione
Forum > Fanfiction > Varför Tänkte Jag Inte På Det?-Dramione
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Corriiz
Elev |
Titel: Varför Tänkte Jag Inte På Det?
Sprråk: Svenska Handling: 5 år efter att Voldemort besegrats så får Draco ett jobb på barnhem. Draco fick det mot sin vilja. Efter att hamnats hoss chefen några gånger för dåligt uppförande så beslutar sig chefen för att anlita en som kan hjälpa Draco med sin behärskning och så. Draco blir tvungen att sluta och flyttar till skogen.. Men en dag knackar det på dörren och den som ska hjälpa Draco är... Hermione Granger.. Smutskallen. Draco blir såklart tvungen till att lyssna och lära sig av henne. Men när dom knappt anar det. Så bildas ett band mellan dom. Ett band som kan innebära stora förändringar. Hermione vet knappt hur det ska gå till. Hon bor med sin pojkvän Ron. Men nu förändras allt. Vad tycker ni? Ska jag börja? ![]()
2 aug, 2012 16:02 |
|
Hermia
Elev |
Ja, jag vill gärna läsa. Låter som en fantastisk idé
Once a MADling, always a MADling 2 aug, 2012 16:09 |
|
Corriiz
Elev |
2 aug, 2012 16:52 |
|
Freja
Elev |
Börja!
Jag är ett hard core Dramione-fan Everything is Dramione and nothing hurts. 2 aug, 2012 17:03 |
|
Corriiz
Elev |
Ok
Draco's perspektiv: Draco stirrade på brevet från Litle Qwarn Home, Barnhemmet. Draco hoppades att han inte skulle fått jobbet men.. Hans mor skulle ju bli hemskt besviken. Draco hade sumpat massa chanser och det här var det sista. Draco öppnade brevet. "Kära Draco Malfoy, Vi är glada att ge dig detta besked. Du har nämligen fått jobbet på vårat barnhem!" Draco blev stel i kroppen. Fan! Tänkte han. Han reste sig upp och gick ut ur hans rum. "Nåå?" Han hoppade till. Han hade glömt bort att hans mor satt och väntade i hans vardagsrum. Draco suckade. "Jag fick jobbet" Sa han motbjudande. Hermione's perspektiv: Hermione omfamnade Harry glatt. "Gud vad länge sen det var" Sa hon glatt. Ron skakade hand med Harry och gav honom en sånd är grabbkram eller vad dom nu kallade det. Ron lade armen om Hermione's midja. Hermione log mot Ginny när hon fick syn på det röda håret. FÖRLÅT ATT DET BLEV SÅ LITE! ![]()
2 aug, 2012 19:48 |
|
Hermia
Elev |
Det var jättebra
Once a MADling, always a MADling 2 aug, 2012 20:16 |
|
Borttagen
|
Jättebra *bevakar*
2 aug, 2012 20:48 |
|
Corriiz
Elev |
Glad att ni läser den
Draco's perspektiv: Draco kollade på träskylten som det stod: "Litle Qwarn Home" Draco drog i handtaget och gick in. Det första han fick syn på var en häxa som var ca. 6 år. Hon hade mörk rosett och lekte med några dockor. När häxan fick syn på Draco så skrek hon: "Papa?" Hon var verkligen gullig. En stor trollkarl kom fram och log. "Ni får ursäkta Lina. Hon har varit här i mer än 4 år. Och ingen har valt att ta hand om henne" Sa han. "Du måste vara Draco!" Sa han och drog fram handen. "Jag är Mr. Richins, din kollega" Sa han artigt. Draco blev lite väl äcklad. Han hade inte lust att vara sån där. Hermione's Perspektiv: Hermione log mot kattburen i djur affären. Hon hade ju lovat Ron att det inte skulle köpa en katt efter vad hennes gamla katt Krumben ställt till med. HErmione älskade ju den katten. Nej det fick inte bli en råtta heller. Hon ville ju inte få hem en animagus. Nej.. Hon log. En kanin kanske? Ja det gick nog.. Eller... Nej... Hon bestämmde sig noga. Harry skulle få en uggla. Men det sulle vi behöva. Hon gick in och tittade på ugglorna. "Jag vill nog ha den svarta" Sa hon. En liten kort man stirrade på ugglan. "Den.. Är du säker?" FFrågade han. Hermione studerade ugglan. Den var verkligen vacker. "Jaaa." Sa hon. Hon hade redan hållit på att komma på ett namn... ![]()
2 aug, 2012 22:14 |
|
Hermia
Elev |
Jättebra
Once a MADling, always a MADling 2 aug, 2012 22:23 |
|
Corriiz
Elev |
Efter som att jag har så tråkigt så skriver jag ett till
Draco's Perspektiv: Draco tittade fundersamt på Lina som lekte med dockorna. Om allla barnen var som henne så skulle det bli lätt som en plätt. "Barnen är busiga men snälla.." Sa Richins. HErmione's perspektiv: Hermione höll i buren till sin nya uggla. "Vilken fin" Sa Ron och gav Hermione en puss på kinden. "Tack.. Tycker du att Ink blir ett fint namn?" Frågade hon och lade ned buren på marken. Ron höll henne om midjan. "Det är jätte fint namn" Sa han. Hermione log. Ron var så snäll... "Jag hade tänkt köpa en stor spindel" SKojade Hermione. Ron's ansikte blev chockat. Hermione skrattade. "Såklart inte!" Sa hon och kramade Ron. Draco's perspektiv: En stor röd boll träffade Draco i magen. Draco blev ilsken han tittade på den lilla killen, "DU SKULLE BARA VÅGA" Väste Draco. Lilla killen brast i gråt. Draco suckade. ![]()
3 aug, 2012 13:06 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen