Harry Potters Tvillingsyster
Forum > Fanfiction > Harry Potters Tvillingsyster
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
cikki
Elev |
Ja, jag hade tänkt skriva en fanfiction.
Namn:Harry Potters Tvillingsyster Rating: PG(för säkerhets skull) Kapitel: 12(tror jag) Färdigskriven:Ja Handling: Hilly Mark bor med sin "mamma" i utkanten av London, och hon får ett brev från Hogwarts. När hon kommer till Hogwarts så börjar hon ana att hennes bakgrund kanske inte inte är den hon trott... Hoppas ni gillar idén! Kapitel kommer när någon har skrivit en kommentar. Pst... om du läst klart så finns det en fortsättning här! http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=25383 1 aug, 2012 21:10
Detta inlägg ändrades senast 2012-10-15 kl. 15:02
|
|
Pygmepuffen
Elev |
1 aug, 2012 21:12 |
|
cikki
Elev |
bara lite mugglisgames...
Okej, Här kommer en början! När Hilly Mark slog upp ögonen den här morgonen så var det första hon såg familjens husalf Lolly, som lade kläder till henne på en stol. Hilly satte sig upp i sängen, och Lolly märkte att hon var vaken. -God morgon, Hilly Mark! Pep Lolly, och bugade sig. -Det finns frukost framdukat där nere. -Okej. Hilly reser sig och klär på sig. En mörkblå T-tröja och jeans. Som hon brukar klä sig när det inte är sommarlov. Hon borstar snabbt håret och sätter upp det i en gummisnodd. Hon tittar sig snabbt i spegeln. En spinkig, svarthårig, grönögd tjej med glasögon tittar tillbaks på henne. Hennes runda glasögon är tejpade på flera ställen, där folk har slagit henne. Hon lämnar spegeln och springer ner till köket. Där står hennes favoritflingor och mjölk och väntar på henne. Hennes mamma sitter också och äter en ostmacka. -God morgon, Hilly! -God morgon, mamma, svarar Hilly och sätter sig. Hon tar mjölkpaketet och häller upp mjölk i en skål. Hon tittar på sin mamma medan hon häller upp flingor. Hon är vitblond, har bruna ögon och är ganska knubbig och kort. Hilly vet att hon måste vara lik sin pappa, eftersom att alla på mammas sida har varit blonda i nästan 6 generationer. Alla. Utom hon. Hon, hennes mamma och Lolly bor i ett hus i utkanten av London. Hennes Mamma jobbar på trolldomsministeriet, på avdelningen för magiska varelsers rättigheter. Hon äter upp det sista av flingorna och så kommer deras uggla Sudde flygande in igenom fönstret. Han bär ett brev i klon och The Daily Prophet i näbben. Han lämnar först tidningen hos Hillys mamma, och sedan lämnar han brevet till Hilly. -Ett brev till mig! Hilly ler stort. Hon tar upp brevet och tittar på adressen. Ms H. Mark Största sovrummet Arterial road 4 Warley London Hon vänder på brevet och ser ett bekant emblem, med ett lejon, en grävling, en örn och en orm som omgav ett svart H. Hilly tittar på sin mamma. -Det är från Hogwarts! -Jaha, säger hennes mamma och tittar uppmuntrande på henne. -öppna det! Hilly öppnar kuvertet och hittar två pergament. Hon tar det ena och läser högt. HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONSTER OCH TROLLDOM REKTOR:ALBUS DUMBLEDORE [INNEHAVANDE AV MERLIN-ORDEN AV FÖRSTA GRADEN, STORHÄXMÄSTARE, ÖVERSTETROLLKARL, HÖGSTE STORPAMP I HÄXMÄSTARNAS INTERNATIONELLA SAMFUND] Käre ms Mark, Vi har nöjet meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts Skola För Häxkonster Och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs. Terminen börjar den 1 September. Vi förväntar oss er uggla senast den 31 juli. Er tillgivna Minerva McGonagall. Biträdande rektor Hilly ler strålande mot sin mamma. -Jag måste till Diagongränden på en gång! -Ja, jag ska bara skicka en uggla till ministeriet. Sedan kan vi gå. Hilly tittar på sin mamma igen och tittar på brevet. Sedan skuttar hon upp för trappan, in i sitt rum. Hon tar ett djupt andetag och sätter sig på sängen. Hon vet att ”Den berömde Harry Potter” ska börja på Hogwarts i år. Hon har lärt sig av sin mamma att han är en konstig pojke, men hon kan inte låta bli att vara nyfiken. Hon känner att dom är lika, på något sätt, men vet inte hur. Men en sak vet hon: Han är den som dödade ni-vet-vem... den största trollkarlen genom alla tider. Det har hennes mamma också lärt henne. 1 aug, 2012 21:13
Detta inlägg ändrades senast 2012-08- 2 kl. 22:41
|
|
Pygmepuffen
Elev |
Du skriver riktigt bra! Bevakar tråden
Men du bytte från att skriva i nutid till dåtid när du skrev var de bodde, ett vanligt fel som jag också gör 1 aug, 2012 21:19 |
|
cikki
Elev |
Skrivet av Pygmepuffen: Du skriver riktigt bra! Bevakar tråden Men du bytte från att skriva i nutid till dåtid när du skrev var de bodde, ett vanligt fel som jag också gör Tack! Det är svårt, det är det...-.- 1 aug, 2012 21:20 |
|
Pygmepuffen
Elev |
Skrivet av cikki: Skrivet av Pygmepuffen: Du skriver riktigt bra! Bevakar tråden Men du bytte från att skriva i nutid till dåtid när du skrev var de bodde, ett vanligt fel som jag också gör Tack! Det är svårt, det är det...-.- Gick in på din profil nu och såg din ålder... Du skriver som någon mycket äldre :O 1 aug, 2012 21:21 |
|
cikki
Elev |
Skrivet av Pygmepuffen: Skrivet av cikki: Skrivet av Pygmepuffen: Du skriver riktigt bra! Bevakar tråden Men du bytte från att skriva i nutid till dåtid när du skrev var de bodde, ett vanligt fel som jag också gör Tack! Det är svårt, det är det...-.- Gick in på din profil nu och såg din ålder... Du skriver som någon mycket äldre :O Tack! 1 aug, 2012 21:22 |
|
Hermia
Elev |
Awesome story *bevakar*
Once a MADling, always a MADling 1 aug, 2012 21:24 |
|
cikki
Elev |
Tack!
1 aug, 2012 21:26 |
|
Lida
Elev |
Superbra Bevakar
1 aug, 2012 21:29 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen