Den otippade kärleken [SV]
Forum > Fanfiction > Den otippade kärleken [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cindy
Elev |
Titel: Den otippade kärleken
Författare: Cindy Språk: Svenska Antal kap hittills: 9 Färdigskriven: Nej Rating: PG-11 (det kan komma lite svärord och sådant.) Beskrivning: Den handlar om Roxanne Weasley som går femte året på Hogwarts. Hon har aldrig brytt sig om den två år äldre Scorpius Malfoy och tycker bara att han är jobbig och irriterande tills han räddar henne från ett odjur i den förbjudna skogen när de båda är på straffkommendering. Och sakta men säkert börjar en kärlek växa fram mellan dem, men vilka svårigheter innebär det egentligen? KAP 1/inledning Back to Hogwarts Roxanne ”Rox! Kom, annars missar du tåget!” Skrek Fred genom hela perrongen. Jag hade precis sagt hejdå till mamma och pappa och sprang förbi alla föräldrar och syskon eftersom jag nog var den sista eleven som skulle på tåget. Tillslut såg jag Fred stå och vinka i en tågdörr och jag tog hans hand och han drog upp mig på tåget. ”Tack, Fred.” sa jag mellan mina andetag. ”Inga problem, kom nu, Lily, Albus, Louis, Lucy, Hugo och Rose har hittat en ledig kupé, eller, den var ledig i alla fall...” sa han medan han började gå in i tåget. Han öppnade en kupédörr och där satt allihopa. ”Hej Roxanne!” sa Lily direkt och gick fram och kramade mig. ”Hej Lily!” Jag satte mig bredvid henne. Det blev direkt trångt när det var så många i kupén, så jag och Lily flyttade ner på golvet. ”Så, vad har du planerat för det här året?” frågade Lily när vi hade suttit oss på golvet. ”Jag vet inte, Antagligen kommer jag fokusera mig på G.E. T provet.” sa jag med en suck. ”Ja, jag också, tyvärr… ” Lily suckade. ”Men killar då? Jag har sett att Damon Dewey från Rawenclaw har spanat in dig.” flinade hon. Ja, han kände jag väl, vi hade varit ihop förra året, men jag gjorde slut när jag kom på honom med att flörta med Daisy Ackerman. ”Hahaha… Jätteroligt, förresten har han redan en flickvän.” Sa jag ironiskt. ”Jaja…” sa Lily och lutade sig mot fönstret. ______________________ Jag kommer skriva längre kapitel senare kapitel: Kapitel 2 Kapitel 3 Kapitel 4 Kapitel 5 Kapitel 6 Kapitel 7 Kapitel 8 Kapitel 9
1 aug, 2012 11:43
Detta inlägg ändrades senast 2012-10-19 kl. 10:45
|
|
Borttagen
|
Jättebra, jag bevakar!
1 aug, 2012 11:44 |
|
Borttagen
|
superdupermaga awzome
1 aug, 2012 11:46 |
|
Ginny00
Elev |
Åh, jag fullständigt älskar att Lily går runt och spanar på killar xD Wonderful.
Bevakar ^-^ 1 aug, 2012 11:52 |
|
Cindy
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jättebra, jag bevakar! Skrivet av Borttagen: superdupermaga awzome Tack ♥ Skrivet av Ginny00: Åh, jag fullständigt älskar att Lily går runt och spanar på killar xD Wonderful. Bevakar ^-^ Hehe xP Tack
1 aug, 2012 11:52 |
|
Borttagen
|
varse meeer
1 aug, 2012 11:53 |
|
Lida
Elev |
Bra
Bevakar 1 aug, 2012 12:06 |
|
inging
Elev |
1 aug, 2012 12:27 |
|
Hermia
Elev |
Underbart *bevakar*
Once a MADling, always a MADling 1 aug, 2012 13:41 |
|
Borttagen
|
SUPER
1 aug, 2012 13:43 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen