Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Intervju!

Forum > Harry Potter > Intervju!

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hallå hallå! Jag heter Miran(ni hittar mig på fefo också) och jag gör ett tredjeårsprojekt där jag forskar om harry potter-fandomen i Sverige. Det betyder att jag behöver ställa en del frågor till er små(och stora) nördar ^^

Större delen av projektet kommer baseras på observationer, deltagande i fandom-relaterade aktiviteter och intervjuer med harry potter-fans. Jag blir väldigt tacksam om ni orkar svara på dessa frågor!

*Personliga frågor*
______________________

Namn? (IRL-namn. Gärna för-och efternamn, men det är inte obligatoriskt.)

Ålder?

Kön?

Stad?


*Frågor om läsning*
____________________

Har du läst alla Harry Potter-böcker?

Hur gammal var du första gången du läste en Harry Potter-bok?

Läste du böckerna före du såg filmerna?

Vad var ditt första intryck efter du läste ut den första boken i serien? (då menar jag inte nödvändigtvis De Vises Sten utan helt enkelt den första boken du läste, även om du inte gjorde det i kronologisk ordning.)

Om du hade ett negativt intryck, vad fick dig att läsa vidare?

Vad är det i böckerna som du tycker är fängslande?

Är böckerna viktiga för dig?

Har de påverkat ditt liv på något sätt?

Om ja, varför?


*Fandomfrågor*
________________

Är du medlem i några Harry Potter-communities? Om ja, vilka?

Hur hittade du dit?

Har det förändrat ditt liv ur ett socialt och kulturellt perspektiv?

Vilka fandom-aktiviteter är du eller har du varit aktiv i?

Har du organiserat någon fandom-aktivitet?

Vad får du ut av att organisera eller delta i sådana aktiviteter?

Hur mycket tid och pengar lägger du ner på aktiviteter eller andra saker som har med Harry Potter-fandomen att göra?

Hur tror du Harry Potter-fandomen kommer se ut i framtiden?
__________________________________________


Jag har en blogg där jag loggat lite om mitt projekt
http://harrypotterfandomproject.wordpress.com/

Det är mest för min lärares skull, men kolla gärna ^^

5 jan, 2010 20:34

Erfa
Rektor

Avatar


Så, nu svarade jag i ett PM. Jag tror knappast att alla vill läsa mina tråkiga svar.

5 jan, 2010 21:22

Eriskay
Elev

Avatar


Skrivet av Erfa:
Så, nu svarade jag i ett PM. Jag tror knappast att alla vill läsa mina tråkiga svar.

... my sentiments exactly.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

6 jan, 2010 10:26

parkinson123
Elev

Avatar


jag orkar inte svara på allt just idag men kanske imorron

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

6 jan, 2010 22:50

Borttagen

Avatar


Tack ni som skrivit ^^ Jag är lite för lat för att skicka separata tackmeddelanden så ni får läsa här istället om hur glad jag är över att folk orkar spendera tid på detta

7 jan, 2010 08:01

Borttagen

Avatar


Jag ska svara när jag inte sitter på filmkväll precis hemkommen från .målandl

8 jan, 2010 19:53

Borttagen

Avatar


Kan man svara här eller blir det för långt för folk att scrolla...? xD

8 jan, 2010 20:39

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Försökte skicka nu men vet inte om det kom fram. Har i vilket fall sparat texten för att kunna skicka om det (när jag kommit hem från båten) till dig.


Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

8 jan, 2010 23:31

Borttagen

Avatar


Tandis, samma tråd finns på fefo också. Vickan, jag fick inte texten

10 jan, 2010 02:55

Borttagen

Avatar


Va, gör den? Jag kollar där XD

10 jan, 2010 19:55

1 2

Forum > Harry Potter > Intervju!

Du får inte svara på den här tråden.