Hagrids stuga
Forum > Harry Potter > Hagrids stuga
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ladusvalan
Elev |
Jag vet inte om det bara är jag (och min syster) som tänkt på detta, men i filmerna verkar det nästan som om Hagrids hus har flyttat på sig. Om man kollar på första och andra filmen verkar det som att det ligger på samma ställe, men i den tredje filmen ligger Hagrids stuga i någon sluttning som man inte sett skymten av i de tidigare filmerna. Det ser liksom inte alls likadant ut.
Någon som vet om stugan har "flyttat" på sig, och varför i sådana fall? Eller är det bara en praktisk grej, för att det skulle funka bättre just i tredje filmen, och att det inte har något med själva storyn att göra? Hmm ... Jag hoppas ni fattar vad jag menar (om ni kommer ihåg var stugan låg i de olika filmerna), och om någon har någon aning om varför (eller om jag missförstått det hela) får ni gärna skriva det här. 26 jul, 2012 16:14 |
|
Borttagen
|
Har också tänkt på det
26 jul, 2012 16:27 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Hagrids stuga flyttar på sig. Jag antar att de helt enkelt inte tänkte sig för. Det är precis som att harry har fel ögonfärg, att hans ärr ibland är på vänstra sidan ibland på högra och ibland i mitten, och att när de får sår och blåmärken så har ibland ett av såren försvunnit eller bytts ut mot ett annat.
I would have died! I would have died rather than betray my friends 26 jul, 2012 16:35 |
|
EverythingIsLost
Elev |
Dom spelar ju inte in filmerna på samma ställen i alla filmer så dom kan inte återskapa miljön helt. Eller om dom filmar två olika dagar kan man se att frisyrerna är lite annorlunda. '-'
26 jul, 2012 16:38 |
|
Borttagen
|
Har inte tänkt på det
26 jul, 2012 17:47 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
26 jul, 2012 17:54 |
|
Borttagen
|
Har inte tänkt på det förut men nu när jagtänker på det så...!
26 jul, 2012 17:59 |
|
Borttagen
|
jag tänkte på det när jag spelade fången från azkaban spelet, att huset inte låg på samma ställe som i filmen men samma som i ettan och tvåan
26 jul, 2012 18:06 |
|
Miss D Malfoy
Elev |
Skrivet av Ladusvalan: Jag vet inte om det bara är jag (och min syster) som tänkt på detta, men i filmerna verkar det nästan som om Hagrids hus har flyttat på sig. Om man kollar på första och andra filmen verkar det som att det ligger på samma ställe, men i den tredje filmen ligger Hagrids stuga i någon sluttning som man inte sett skymten av i de tidigare filmerna. Det ser liksom inte alls likadant ut. Någon som vet om stugan har "flyttat" på sig, och varför i sådana fall? Eller är det bara en praktisk grej, för att det skulle funka bättre just i tredje filmen, och att det inte har något med själva storyn att göra? Hmm ... Jag hoppas ni fattar vad jag menar (om ni kommer ihåg var stugan låg i de olika filmerna), och om någon har någon aning om varför (eller om jag missförstått det hela) får ni gärna skriva det här. Det har jag inte tänkt på, men nu när du säger det så stämmer det nog, en annan sak jag har tänkt på är att Piskande Pilträdet också flyttat på sig i film 3.. Livrädd för att leva. Dödsrädd för att dö. 26 jul, 2012 18:09 |
|
erik potter123
Elev |
i know
Spoiler:
Tryck här för att visa! 26 jul, 2012 19:10 |
Forum > Harry Potter > Hagrids stuga
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen