Lajv med Harry Potter-tema
Forum > Harry Potter > Lajv med Harry Potter-tema
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
SimonCordatilia
Elev |
Jag hade en dröm om er inatt. Minns inga specifika användare, men det var vi från Mugglis som var på ett stort Harry Potter-lajv, dvs ett levande rollspel. Vi var noggrant utklädda och allting. Jag själv skulle spela Snape under dessa dagar.
Då slog det mig hur häftigt det vore att ha ett fullspäckat lajv med Harry Potter-tema. Noggrant utvalda vuxna skådespelare förklädda till Hogwarts-lärarna osv. Och vi som elever naturligtvis. Hur awesome vore inte det!? 23 jul, 2012 12:45 |
|
EMELESEL
Elev |
Haha, det vore grymt nice! Har varit på lite liknande saker så, det är sjukt mysigt verkligen!
Det borde vi ha! Vi är ju typ 15.000 stycken så vi skulle nog bli ett par också 23 jul, 2012 12:47 |
|
Zmaragd
Elev |
Det vore så himla nice. Vi kunde ju typ bygga upp et Hogwarts någonstans i något stort hus, och sedan vara där ♥ Gud vad kul det skulle vara!
![]()
23 jul, 2012 12:52 |
|
Borttagen
|
________________________________________________________________________________________
Det var mitt hjärta som stannade vid blotta tanken. Alltså jaaaaaaaaaaaaa, vi måste göra det! Snälla, var på något ställe som jag kan ta mig till... 23 jul, 2012 12:58
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-23 kl. 22:34
|
|
MissWentz
Elev |
Typ Göteborg?
Jag kan se om man kan låna min skola. (min kompis började där bara för att det ser lite ut som Hogwarts xD) ![]()
23 jul, 2012 13:21 |
|
Zmaragd
Elev |
23 jul, 2012 13:39 |
|
Lily Brown
Elev |
Min dröm är typ att bygga upp en kopia av Hogwarts i Sverige och så kan barn 11-17 år komma och anmäla sig på sommarlovet XD. Men den här idén låter Ravenclawsome! Måste ta mig till den platsen det ska vara på om det blir.
23 jul, 2012 16:00 |
|
Lea Lovegood
Elev |
23 jul, 2012 16:03 |
|
Borttagen
|
det har jag varit på
23 jul, 2012 16:10 |
|
Borttagen
|
Asså förlåt om jag förstör lite,Men Ifall man ska använda sin magi Då? xd Ifall jag säger expelliarmus ska någon annan kasta iväg staven då och flyga bakåt? Det skulle vara SJUKT kul med Harrypotterlajv,Seriöst Rollspel menar jag då.
23 jul, 2012 16:12 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen