Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Alice på Hogwarts

Forum > Fanfiction > Alice på Hogwarts

1 2 3 4
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Det handlar om en 11:a årig kortväxt flicka med ljust hår och var väldigt smutsig... Familjen var fattig och hon hade ingen skola än. Hon har fått ett brev från en skola som heter Hogwarts för trolldom och häxkonster, men hon visste inte om det. Hon hade ingen som tog väl om henne alla barnen på den gården var elaka och kastade stenar och slår henne eller så är alla räda för henne hon har bätet sig konstigt den senaste tiden..... hon har fott stenar att flyga så att dom kom på dom andra...


Vill ni ha kapitlen?

14 jul, 2012 21:50

Borttagen

Avatar


MER!

16 jul, 2012 13:23

elin-15
Elev

Avatar



16 jul, 2012 13:24

Borttagen

Avatar


HALLÅ MERAAAAAA

16 jul, 2012 15:58

Borttagen

Avatar


Kan ni vara snälla att tipsa era kompisar!

16 jul, 2012 16:04

Borttagen

Avatar


okej visst jag kan väl tipsa....

16 jul, 2012 16:06

Detta inlägg ändrades senast 2012-07-22 kl. 18:09
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar

+1


kapitel 1 ( Ledsen att den blev lite kort ska försöka skriva längre sen)

Alice tvätade dom andra i byns Trasor (Kläder)
-Alice!!! Du har ett brev här sa en ut av barnen som hade varit i Alice mammas och pappas sov rum.
-Äh..... Eric har du varit i Alices mammas och pappas sov rum igen! Det är knappast för henne! Hon har inga vänner. Sa en flicka som heter Johanna.
*Om man kallar er för vänner har jag fler ut av dom* mummlade Alice.
-Alice vill du ha brevet eller inte???? Sa Eric med retande röst... Några andra barn kom fram. Dom hade blivit iriterade över Eric och Johannas skratt...
-Kan ni inte bara...... Men när dom såg att dom retade Alice gick dom genast ner för att se på.....
-Eric ge mig bara brevet okej! Sa Alice med en ond blick på Eric. Eric blev rädd och släpte brevet och sprang bort med Johanna hack i häl. Alice Gick bort mot dom andra som satt vid en gammal sten trappa pch sa:
-Skulle ni också kunna gå?! Jag är ganska upptagen!
-Säkert. Sa en ut av dom och gick upp från trappan.....
-Tack. Sa Alice och såg oroad ut. Men Han stanade uppe på trappan och tog fram en väldigt stor men inte för stor sen och kastade den mitt i Alice magge!
-Så nu kan vi gå! Han och dom andra gick in i huset med breda leenden. Alice sat kvar på marken med stenen på maggen och tårar i ansiktet. Hon tog bort stenen och torkade sina ögon. Hon var väldigt glad över att någon hade skrivit till henne men hon var också ganska rädd.




Vill ni ha mer? Komentera och Gilla!

16 jul, 2012 16:07

Borttagen

Avatar


Super! Mer?

17 jul, 2012 21:58

Borttagen

Avatar


kapitel 2

Alice gick fram till brevet och såg på det... Hon började läsa ´Vi vill medela dig om att du har kommit in til Hogwarts skola för trolldom och häxkonster´ Alice ville inte läsa rästen hon ville bara till sina föräldrar!
-Mamma, Pappa! kolla jag har fått ett brev från en skola som heter Hogwarts! hennes föräldrar tittade på varandra...
-Jaha... vad vill du att vi ska göra av det då?.....
-Ja...
-Gumman man måste säkert köpa jättemycket gräjer och vi har inte ens tio kroner... det enda vi kan äta är bröd och vatten. Sa hennes mamma förtvilat
-Men... man kanske får skolungeform?
-Gumman vi kan inte kräva att man ska få det..
Hennes pappa hann inte fortsäta.
-Men vi vet inte helle om man inte får det!
Hennes föräldrar tittade på varandra igen och hennes mamma sa:
-Ja okej.... vi får se vi kan väl tänka på det tillsimorgon.
-Tack mamma och pappa! Alice sprang ut till ett träd ganska nära hennes hus där hon hade en liten gris som heter Emelie. Hennes föräldrar satt kvar...
-Lily tror du att vi ska bäretta för Alice vad som hände med hennes riktiga föräldrar?
-Inte nu Nicolas, jag tror inte att hon är redo än.
-Men om nån i hennes skola bärettar vem hon igenkligen är... kommer hon bli arg... det vet du väl?
-Ja.. Jag antar att du har rätt Nicolas...
hennes föräldrar gick ut till henne.
-Hej mamma och pappa! Har ni redan bästemt er? Frågade Alice spänt.
-Nja inte riktigt... Vi har några saker vi måste prata med dig om.. Sa hennes pappa.
-Jaha vadå? frågade Alice enu spändare.
-Jo... Det här är ganska svårt men du skulle kunna kalla oss för Lily och Nicolas... Sa hennes mamma.
-VA?!? vem menar ni?
-Vi menar att vi inte är dina riktiga föräldrar.. dinna riktiga föräldrar.... blev dödade av en elak trollkarl.
-VA! Menar ni att mitt liv har varit en lögn?!?
-Alice! Vi har tagit hand om dig i 10 år!
-Men hur kune jag ha kommit till er! Jag bor säkert flera kilometer bort!?!
-Ja... det gör du men..
-Men vadå!?!
-Du kom hit utan att vi visste om det du låg på trappan! Jag är din morbror och det här är din moster!
-Mitt liv har varit en LÖGN! Alice sprang in i huset och stängde igen trä dörren till hennes lilla rum... Hennes morbror och moster tittade på varandra.
-Vi kanske skulle vänta.. sa hennes moster tragisgt.
-Jag ska prata med henne. Sa Nicolas.


Vill ni ha mer?

17 jul, 2012 22:29

Borttagen

Avatar


MERA MERA MERA!
PS. HÄÄÄÄÄÄRMAPAAAAAAA DU HÄRMDE HARRY POTTER!!!!! 0.0

20 jul, 2012 16:39

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Alice på Hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.