Ron Weasley och de vises sten
Forum > Fanfiction > Ron Weasley och de vises sten
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
hermione-1
Elev |
hejj! denna ff handlar om "Harry Potter och de vises sten" fast om Ron Weasley istället kap. 1 _______________________________________________ - Ronald Weasley, världens sömntuta ska vakna, SPLASH!! Ron vaknade med ett ryck, hela ansiktet var fullt av äcklig stinkande slime!! - nej nu! skrek han till sina tvillingbröder - mamma, Fred och George kastar slime igen!!!! ropade han medan all den gröna kletiga slimen rinner öven kroppen, då hörs en duns och man hör arga ord i trappan, det är Molly som kommer upp, hon tar sina gapskrattande söner i öronen, - vad har jag sagt om det där?!!!, ryter hon, men Fred och George bara fortätter att skratta. - ni två är då hopplösa!, suckar hon och tittar på sina söner som nu har lagt sig på golvet och vrider sig av skratt. - är det inte frukost snart??, det är Ginny som kommit in i rummet med sin rosa pyjamas. - vad gör de?, Ginny pekar på sina bröder, men sedan ser hon Ron som är helt täckt av slime och fattar. - om ni ursäktar så går jag och duchar av mig all slime nu!, säger Ron lite surt, han ger Fred och George en sista sur blick innan han går in i badrummet. när han kommer ut tio minuter senare så han de andra redan börjat äta frukost. - här kommer ju slime monstret!, fnissar George. - haha, jätte kul!, svarar Ron och blänger på honom. Ron hinner knappt börja äta fören dörren slås upp och Athur kommer in i rummet - god morron, säger han glatt som att ingenting hade hänt, - dina söner har kastat slime igen!, säger Molly. då försann leendet på Athurs läppar, - om det händer en gång till så förbjuder jag slime i detta hus håll så länge jag lever. Fred och George hinner inte svara förän en uggla flyger in i rummet och krachlandar mitt på bordetden släpper ner fyra brev på bordet innan den flyger ut igen - just det jag ska ju börja på hogwarts! utbrast Ron, han hade helt glömt bort det, äntligen ska han få komma till hogwarts, som han har längtat efter så länge!, - om du ändå ska till hogwarts så kan du få en trollformel, här jag skriver ner den, sa Fred och fnissade lite tyst. Ron läste på lappen: tusensköna, solsken, fina lena smör, dumma, feta råtta, gul nu gör! - det gör Skabbers gul! sa han - appropå Skabbers, var är han? sa Ron. här är han, sa Ginny och höll fram en grå gammal och ganska så sliten råtta, men han hade en klänninng på sig. - ååh!, hur många gånger ska jag behöva säga att Skabbers INTE är någon leksak!!, ron tog Skabbers och la honom på sängen, snart ska vi åka till hogwarts!,sa han till den lilla råttan. _______________________________________________ vad tyckte ni??
Läs gjärna min ff Ron Weasley och de vises sten
13 jul, 2012 13:21
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-15 kl. 11:07
|
|
Tonks_xD
Elev |
13 jul, 2012 15:32 |
|
hermione-1
Elev |
13 jul, 2012 15:44
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-13 kl. 16:12
|
|
Tonks_xD
Elev |
13 jul, 2012 15:45 |
|
Nymfadora Tonks
Elev |
Bra!
13 jul, 2012 16:46 |
|
hermione-1
Elev |
13 jul, 2012 16:49 |
|
Lida
Elev |
Bra, Bevakar
13 jul, 2012 16:51 |
|
hermione-1
Elev |
13 jul, 2012 19:29 |
|
Lisen563
Elev |
*bevakar*
13 jul, 2012 20:20 |
|
Goizan
Elev |
13 jul, 2012 20:23 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen