Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Det 25:e Hunger Spelen

Forum > Fanfiction > Det 25:e Hunger Spelen

Användare Inlägg
Sveus
Elev

Avatar


Hejhopp!
Har tänkt att skriva en fanfiction om den första kvartsekelkuvningen, alltså det 25:e Hunger Spelen. I år, eftersom att det är kvartsekelkuvning och desseutom den första, kommer det bli extra speciellt. Det är nämligen så att de som lever i distrikten får rösta på vilka två barn, fortfarande en pojke och en flicka, som ska representera deras distrikt. Ni som klarar av böckerna/filmen om Hunger Spelen klarar förmodligen detta. Enjoy!

Distrikt 7, Slåtterdagen

En vanlig dag, hade torget varit nästan tomt på folk. Kanske en eller två personer som köpte bröd eller annat dylikt. Men inte idag. Idag är torget fullt med slåtterungar i åldern 12 till 18. Årets Hunger Spel, är en kvartsekelkuvning, det första, och det har hållts val. Folk har röstat, och beslutat vilka två ungdomar som ska åka till arenan i år. På en scen framför Rättens Hus står en färgglad ung man. Håret är lila och hans glittrande kostym är guldfärgad. Alla i distrikt 6 håller andan när han öppnar munnen för att tala.
"Välkomna! Vilket inspirerande tal från eran borgmästare, inte sant? Men nu till saken, gott folk. I år har ni fått rösta på vilken flicka och vilken pojke som ska delta i kvartsekelkuvningen i år." Mannen ler glatt mot publiken innan han börjar prata igen. "Så nu, kommer jag att berätta vilka ungdomar som får denna ära att delta. Och jag höll på att glömma; glatt Hungerspel på er och må oddsen ALLTID vara er gynnsamma!" Ungdomarna står tysta, rädda och stilla på torget. Alla är rädda för att deras grannar röstat på just de, och att de ska få delta. Mannen kollar nöjt ut mot publiken, som om de var ivriga över att kanske få delta.
"Och den kvinnliga deltagaren som distriktet har röstat på är..." Mannen tar en lång konstpaus innan han fortsätter. "... Joyce Watson! Joyce Watson, var vänlig och kom upp på scenen."
Det dröjer en minut, innan en lång mörkhårig flicka bryter sig ut från ungdomarna. Hon ser ut att vara runt femton år gammal, och hon går med målmedvetna steg mot scenen, trots att hon är rädd. Mannen ger henne en lätt klapp på axeln innan han säger: "Och nu, pojken som ni röstat fram är... Eric Watson! Var vänlig kom upp på scenen Eric Watson!" Joyce stelnar till när namnet ropas upp. Eric Watson... Det är ju hennes bror! Snabbt bryter en liten pojke fram ur åskådar havet. Han ser ut som en manlig verision av Joyce, lika mörkhårig med gröna ögon. Han äntrar snabbt scenen, och kollar upp på sin storasyster med tårfyllda ögon. Mannen verkar oberörd, och ler lika mycket som förut.
"Seså, nu kan ni hälsa på varandra. Men gud vad ni var lika då! Är ni syskon?" Joyce nickar tyst och skakar hand med sin bror.

20 jun, 2012 14:51

Tyra
Elev

Avatar


Bravo skriv mer!!!!!

10 nov, 2012 14:57

Forum > Fanfiction > Det 25:e Hunger Spelen

Du får inte svara på den här tråden.