Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter del 2 Funderingar

Forum > Harry Potter > Harry Potter del 2 Funderingar

1 2
Användare Inlägg
Beata
Elev

Avatar


Åh gud vad jag längtar till andra delen av sista Hp filmen!

Har sett trailern flera ggr, dom blandar ju scener från första hp-filmen med små scener från andra.

I boken älskar jag scenen i slutet när (SPOILER för er som inte läst) Voldemort och Harry cirkulerar runt varandra och Harry berättar allting blabla och alla står runt omkring.
På en liten del av trailern får man se Voldemort och Harry utomhus, halvsittande på marken med deras förbannelser ("blixtar"
Jag hoppas verkligen inte att det är scenen där Voldemort dör. Vart är alla vittnen i så fall?

Jag undrar också vart scenen där Voldemort håller Harry runt hakan och säger "Why do you live.." kommer att vara. Jag menar, det finns ju inte med i boken.

Det där var lite sådant som jag funderade på. Finns det någonting du funderar på eller vill ha med i HP del 2 så skriv det gärna
Det skulle vara kul att veta för alla tror jag.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2F2yl7nkp.gif

17 jan, 2011 15:50

Emelie
Elev

Avatar

+1


Jag tycker det var dåligt att de nästan struntade helt i osynlighetsmanteln! De använde inga säkerhetsåtjärder när de transfererade sig över huvud taget!

"dont worry, you're just as sane as I am..."

17 jan, 2011 16:07

Nagini
Elev

Avatar


jag hoppas värkligen inte att dom förstör Ron och Hermione kyssen för dom för störde Harry och Ginny kyssen

tänkte det var daks att byta singnatur...men kommer inte på non bra

17 jan, 2011 16:10

Sweeney
Elev

Avatar


Omg jag har inte sett trailern D: *skäms*


Men jag hoppas verkligen att man får se då Harry & Ginny är vuxna och har barn.. (och såklart de andra också..) Om de skippar det är de dåliga


edit: jo just det jag har ju visst sett trailnern

17 jan, 2011 17:38

you-know-who
Elev

Avatar


Skrivet av Sweeney:

Men jag hoppas verkligen att man får se då Harry & Ginny är vuxna och har barn.. (och såklart de andra också..) Om de skippar det är de dåliga



Denna del hoppas jag att de hoppar över. Tycker att de förstör lite i boken.

17 jan, 2011 20:51

ikka
Elev

Avatar


Skrivet av you-know-who:
Skrivet av Sweeney:

Men jag hoppas verkligen att man får se då Harry & Ginny är vuxna och har barn.. (och såklart de andra också..) Om de skippar det är de dåliga



Denna del hoppas jag att de hoppar över. Tycker att de förstör lite i boken.


Kommer definitivt att vara med, finns bilder från den scenen. Tycker det ska bli mysigt C:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F19dcb2fe90f3aa814537f77f66dea001%2Ftumblr_mr067yYzlQ1r07ig3o9_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F55f2b5931c1e0c49ff0bb498524f8691%2Ftumblr_mndea9371B1rvv3l2o9_500.gif[img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97

18 jan, 2011 18:39

emfr011
Elev

Avatar


Jag vill att del två ska komma UT

18 jan, 2011 20:31

Sweeney
Elev

Avatar


*ser på trailer*

too.. epic.. *dies*

19 jan, 2011 11:34

Kesan
Elev

Avatar


Sista som i absolut sista?
Har inte heller sett trailern

"Jag är inte Fred, jag är George! Hur i fridens namn, kvinna, kan du kalla dig själv mor? kan du inte se att jag är George?"

19 jan, 2011 12:16

Katla
Elev

Avatar


Jag kan knappt sluta titta på trailern! Men eftersom dom har tagit bort SUPERMYCKET från boken i den första delen kommer dom naturligtvis göra det i den andra också...

♏︎

19 jan, 2011 17:51

1 2

Forum > Harry Potter > Harry Potter del 2 Funderingar

Du får inte svara på den här tråden.