jag och mitt liv på hogwarts
Forum > Fanfiction > jag och mitt liv på hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
linnea von potter
Elev |
nu ska jag skriva en fanfiction som är baserad på harry potteroch den vises sten.
KAP.1 Ugglan med brevet Hej jag heter Linnea och nu ska jag brätta om mitt första år på hogwarts. Allt började när jag satt och tittade på tv och jag skulle byta kanal, när jag tog upp kontrollen hände det, den bytte kanal utan att jag ens så mycket som nuddade någon utav knapparna. Jag stirrade på tvn som om det var ett spöke som hadde bytt kanal. Jag tog kontrollen från mattan och tängte byta kanal igen men det hände samma sak engångtill. jag rotade i lådan efter en film jag kunde se och det fick bli blackbeuti, men när jag tog skivan flög den iväg och välte ner en massor med saker. UJag stälde mig upp och tog fodralet för att fånga skivan, den flög några varv till i gummet innan den sakta landade i fodralet. Kunde allt detta bero på mig, men hur tängte jag, nej bort dumma tanke sa jag högt. jag gick in i köket för att br mig en macka med smär och ost, jag stoppade smörkniven i smörpaketet för att gå och hemta ett glas juice, men när jag komm tillbaka var kniven i fullfart med att smöra mackan helt på egenhand. Jag tappade glaset med juice och bara stirradepå den. Efter att jag hade städat upp allt gick jag upp till mitt rum och satte mig vid skriv bord för att öva på historia läxan, när jag helt plötsligt hör ett knackande ljud. Jag ser mig omkring i rummat och fäster blicken på fönstret, där står det en grå vit uggla som bankar på fönstret och vill komma in, jag öpnade sackta mitt fönster och lät ugglan flyga in i mitt rum. Den flög några varv i mitt rum inan den landade på min säng, det är först då jag ser att den har något i munnen, något som liknar ett brev. jag gick sakta fram mot den och den släpper brevet på sängen, jag tar upp brevet och vecklar ut det och läser: till Linnea 15 år Rossén gatan 57 det stora rummet till höger. jag tittar längre ner på brevet och läser: HEJSAN! vi har här med nöjet att till dela dig en plats på hogwarts skola för häxkonst och trolldom efter som att er mamma gått på Hogwarts vet hon allt ni behöver veta och tåg biljätterna sikas med en uggla den 31 augusti. jag läste brevet om och om igen, kunde min, min mamma vara en häxa, jag trode inte mina ögon jag var tvungen att fråga henne. Jag sprang ner för trappan och inn till arbetsrummet och skrek "MAMMA!" "ja vad är det gumman" "jag fick ett brev, och där stog det... att du är e-en h-h--häxa stämer det?" "ja..., det gör det" "men varför har du inte sagt något?" mera kommer i morgon belieber 4-ever <3 7 jun, 2012 16:57 |
|
Borttagen
|
den är MEGA AWSOME
7 jun, 2012 17:11 |
|
linnea von potter
Elev |
tack
belieber 4-ever <3 7 jun, 2012 17:17 |
|
GinnyForever
Elev |
Aha, det är den. Lite konstruktiv kritik:
Kontrollera stavfel innan du skickar genom att läsa igenom det du har skrivit. Snälla, använd styckeindelning, det blir så rörigt att läsa annars! Stor bokstav i namn, efter punkt och i första ordet av en mening. Vill du klaga på något utav det jag har skrivit här så tycker jag att vi ar det i skolan imorgon istället. 7 jun, 2012 22:16 |
|
linnea von potter
Elev |
ok min dator paja så jag kunde tyvär inte skriva men här kommer fortsättningen på det jag skrev tidigare...
"Jo.. för att jag tängte att om du inte hade blivit häxa hadde du inte behövt veta för att du hade tyckt att jag va helt knäpp." det blev tyst ett tag sedan sa mamma, "Vi kanske ska åka och handla lite saker i Diagongrenden?." "Vad är dia-gon-gränden förnågot?." "det är torget för magiska figurer lilla guman." "okej" Jag tog fram lappen för att visa mamma vad vi behövde köpa i Diagongrenden. "vänta i bilen så kommer jag snart." "okej" Jag tog på mig min jacka och gick ut till bilen, jag klev in och satte mig i framsätet, när jag väntat i 5 minuter kom entligen mamma och satte sig i bilen. Vi åkte in till satn och stannade utan för en pubb, men det konstiga var att det verkade som om att bara vi och en mamma och dotter till kunde se den. vi gick mot dörren nör det plötsligt kändes som om att något flög rakt igenom mig. Jag såg en skylt utanför pubben som det stog Leckande kiteln på. När vi klev in i afären kom en dam som såg ut att vara i mammas ålder fram och sa "Hej Hanna, det va längesedan, jag ser att din dotter ska börja på Hogwarts, eller har jag fel?." "Nej det stemmer", sa mamma jag ryckte i mammas arm så att hon skulle skynda sig litte men hon pratade några minuter till inan vi äntligen gick. Vi gick ut genom en dörr på andra sidan rummet, då kom vi till ett soprum och mamma gick fram till tegelväggen som om det var en hämlig ingång... mer kommer inom kort hoppas att ni gillar min ff belieber 4-ever <3 11 jun, 2012 20:00 |
|
GinnyForever
Elev |
linnea von potter, här är den.
28 okt, 2012 23:40 |
Forum > Fanfiction > jag och mitt liv på hogwarts
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen