Mitt liv som Chokladgroda
Forum > Fanfiction > Mitt liv som Chokladgroda
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
tove granger
Elev |
Hej jag och luna lovergood ska skriva en ff som handlar om en chokladgrodas liv.
Titel: mitt liv som chokladgroda Författare: tove granger och luna lovergood Ratning:G Färdigskriven: nej Antal kapitel:4 Inledning: Jag förpackadess och en skäggig gubbe stirrade på mig. Buhu buhu jag vill inte bli uppäten! Vad är det för mening med att vara chokladgroda om man bara blir uppäten tänkte chokladgrodan och somnade han drömde om vem som skulle öppna honom kanske Harry Potter men det skulle nog inte hända eller? Kommentera om ni vill att jag ska börja. vill du veta något klicka här under. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=19523&page=1#p1139762 4 jun, 2012 20:51
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-26 kl. 11:46
|
|
luna lovergood
Elev |
9 jun, 2012 10:55 |
|
tove granger
Elev |
Kapitel:1
Det var en helt vanlig dag på chokladgrode fabriken. Men nu ska det handla om en aldelles speciel groda som heter Rune. Rune hade precis förpackats det kändes väldigt skönt tänkte Rune. Han kollade upp i sin ask och såg på insidan att det var en skäggig gubbe som kollade på honom och läste att det stog aius buledope nej... så stog det nog inte snarare albus dumbledore. Han kände att nån eller något lyfte upp honom och han kände sig genast lite åk sjuk. Rune hörde en pipig röst säga dom här ska till perrong 9 3/4 ok sa en lite mörkare röst. Väl på perong 9 3/4 så kände han någon lyfta upp honm och börgade nästan gråta när han tänkte att han snart ska bli uppäten. Han hade visst blivit lyft till en vagn med massor av andra chokladgrodor och annat godis. Vagnen börgade rulla och en tants röst frågade dom i den första kupen på hogwarts expressen om dom ville ha något godis en påse bertie botts bönor tack sa en stöddig flick röst. 10 kuper senare hade ingen köpt Rune och tanten frågde lite trött om någon ville ha godis en kille sa att han redan hade den andra sa bara: WOW vi tar alting. Nej nu går det mot slutet tänkte Rune när han lyftes upp och blev öppnad. Det var Harry Potter som hade öppnat honom Oj vad coolt tänkte han men han kunde inte tänka på det längre för han var 3 sekunder från att bli uppäten. Den ände utvägen han såg var fönstret och han hoppde det sista han hörde innan han hade landat var synd men det gör inget det är korten man vill ha. Det var inte snällt sagt av den andre killen! För den enda det var synd om nu var Rune som kände en riktig smärta i vänstra benet aj aj. Nu är det din tur luna lovergood. vill du veta något klicka här under. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=19523&page=1#p1139762 12 jun, 2012 20:28 |
|
amanda1104
Elev |
Superbra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *bevakar*
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 14 jun, 2012 15:12 |
|
Nevilleloo
Elev |
Bra!
Spoiler:
Tryck här för att visa! 14 jun, 2012 15:16 |
|
tove granger
Elev |
Tack så jätte mycket!
vill du veta något klicka här under. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=19523&page=1#p1139762 14 jun, 2012 21:43 |
|
BlodigeBaronen1
Elev |
14 jun, 2012 21:58 |
|
tove granger
Elev |
Tack ♥
vill du veta något klicka här under. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=19523&page=1#p1139762 14 jun, 2012 22:02 |
|
Borttagen
|
hahaha grymt rolig
16 jun, 2012 10:02 |
|
Borttagen
|
Bra!
16 jun, 2012 10:55 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen