Livet efter livet
Forum > Fanfiction > Livet efter livet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hellå!
Det här är min andra satsning på FF, så ni behöver inte förvänta er något, men läs gärna om ni har lust ------------------------------------------------------------- Livet efter livet Språk: Svenska Antal kapitel hittills: 17 Färdigskriven: ja Rating: Jag vet inte.. Det kommer inte vara så mycket våld, men man vet aldrig.. Beskrivning: Fred Weasley är död, men vad som verkar vara slutet på allt blir plötsligt början på något helt nytt. Fred inser att slutet inte alls behöver vara slutet. Nej, att vara död kanske inte alls betyder svart mörker, när allt kommer omkring. Fred kommer till stället där de döda håller till, men klarar inte länge innan han börjar sakna sitt liv. När han får reda på att vissa människor på något mystiskt sätt dyker upp på de dödas ställe och sedan spårlöst försvinner börjar Fred ana hopp. Kanske han inte är död när allt kommer omkring? Kanske han kan komma på ett sätt att få tillbaka sitt liv? Prolog: ”Fred stirrade utan att se, i ett ansikte där skuggan av hans sista leende fortfarande var inristat.” Japp, Fred var död. Eller det var i alla fall vad han trodde att han var. Allt var ju svart, och det var väl så det var att vara död? Fred kunde glasklart minnas det som hade hänt innan mörkret tagit över. Fred och Percy hade duellerat med två maskerade män, Harry, Ron och Hermione hade kommit för att hjälpa till, och Percy hade skämtat för första gången sedan han blev anställd hos ministeriet. Fred hade varit överlycklig. Han hade varit på väg att säga någonting tillbaka till Percy när luften plötsligt exploderade. Det var då allt hade blivit svart. Det var då världen hade slocknat för Fred Weasley. ------------------------------------------------------------ Vill du börja läsa? Kapitel 1 Kapitel 2 Kapitel 3 Kapitel 4 Kapitel 5 Kapitel 6 Kapitel 7 Kapitel 8 Kapitel 9 Kapitel 10 Kapitel 11 Kapitel 12 Kapitel 13 Kapitel 14 Kapitel 15 Kapitel 16 Kapitel 17 22 maj, 2012 20:36
Detta inlägg ändrades senast 2014-10-14 kl. 23:32
|
|
Borttagen
|
Verkar bra, börja! ♥
22 maj, 2012 20:38 |
|
Borttagen
|
Lägger ut prologen om det kommer nån mer som vill läsa :3
22 maj, 2012 20:44 |
|
tjejigadia
Elev |
22 maj, 2012 21:30 |
|
Borttagen
|
Okej, jag orkar inte vänta på fler läsare :3
Lägger upp en kort prolog nu. Prolog: ”Fred stirrade utan att se, i ett ansikte där skuggan av hans sista leende fortfarande var inristat.” Japp, Fred var död. Eller det var i alla fall vad han trodde att han var. Allt var ju svart, och det var väl så det var att vara död? Svart. Fred kunde glasklart minnas det som hade hänt innan mörkret tagit över. Han och Percy hade duellerat med två maskerade män, Harry, Ron och Hermione hade kommit för att hjälpa till, och Percy hade skämtat för första gången sedan han blev anställd hos ministeriet. Fred hade varit överlycklig. Han hade varit på väg att säga någonting tillbaka till Percy när luften plötsligt exploderade. Det var då allt hade blivit svart. Det var då världen hade slocknat för Fred Weasley. 22 maj, 2012 22:23 |
|
Borttagen
|
bevakar den värkar bli bra =)
22 maj, 2012 22:43 |
|
Borttagen
|
Superbra!
23 maj, 2012 06:59 |
|
tjejigadia
Elev |
23 maj, 2012 07:12 |
|
JosefinFini
Elev |
23 maj, 2012 07:44 |
|
mican00
Elev |
23 maj, 2012 08:09 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen